دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی /

(عکس) کدام نوع خرما قند کمتری دارد؟/ بهترین جایگزین قند/ مخصوص مبتلایان به دیابت و رژیمی‌ها

یکشنبه، 08 مهر 1403
طوطیانیوز: خرمای رطب به دلیل بالا بودن قند در افراد دیابتی باعث تغییر بالانس قند خون آنها می‌شود از این رو ما به این افراد توصیه می‌کنیم که خرمای خارک که در نواحی سیستان و بلوچستان رشد می‌کند و دارای قند کمتری است و دیرتر در بدن آزاد می‌شود را مصرف کنند.

به گزارش طوطیانیوز، قند و شکر فراوری شده هستند و به سرعت در بدن جذب می‌شوند و بلافاصله بعد از خوردن آنها قند خون شما بالا می‌رود. با بالا رفتن میزان قند خون بدن انسولین زیادی وارد خون می‌کند و قند وارد سلول ها شده و انرژی بدن را تامین میکند و اما به دلیل این که میزان بسیار زیادی قند در خون شما وجود دارد مقدار اضافی آن به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود. این باعث چاقی شما می‌شود.

فرایندی که در بالا توضیح دادیم برای افراد سالم است، اما در افراد مبتلا به دیابت یا همان بیماری قند خون بالا رفتن ناگهانی قند بر اثر خوردن قند و شکر بسیار خطرناک تر است. در این افراد یا انسولین به میزان کافی وارد خون نمی شود( دیابت نوع 1) و یا این که سلول های بدن این افراد به انسولین مقاومت دارد ( دیابت نوع 2) (مقاومت به انسولین به خاطر مصرف زیاد قند به وجود می آید) . به هر صورت قند خون در این افراد بالا می‌ماند و این برای سلامت آنها بسیار خطر آفرین است.

خرما چه خاصیتی دارد که آن را جایگزین مناسبی برای قند و شکر میکند؟

بر خلاف قند و شکر خوردن خرما قند خون را به سرعت بالا نمی‌برد و این روند به آرامی صورت می‌گیرد. در نتیجه انرژی حاصل از قند خرما صرف سوخت و ساز بدن می‌شود و به صورت چربی ذخیره نمی‌شود. این خاصیت به دلیل وجود فیبر خوراکی در خرماست که سرعت جذب قند آن را کند می کند. در مصرف خرما هم به هیچ وجه زیاده روی نکنید زیرا علاوه بر سرعت جذب قند به خون میزان مصرف آن نیز موثر است.

خرما نسبت به قند علاوه بر این که ضرر کمتری برای بدن دارد دارای خواص بسیاری است و بسیاری از مواد مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند. در مطلب خواص خرما به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

مجید حسین قمی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه خرما برای چه کسانی توصیه نمی شود، اذعان داشت: دیابتی‌ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماران قلبی و عروقی و همچنین افرادی که مستعد تبخال هستند بهتر است از مصرف برخی خرماها امتناع کند.

وی در ادامه افزود: خرمای رطب به دلیل بالا بودن قند در افراد دیابتی باعث تغییر بالانس قند خون آنها می‌شود از این رو ما به این افراد توصیه می‌کنیم که خرمای خارک که در نواحی سیستان و بلوچستان رشد می‌کند و دارای قند کمتری است و دیرتر در بدن آزاد می‌شود را مصرف کنند.

قمی در رابطه با افرادی که دچار سندرم متابولیک و مشکلات قلبی و عروقی نیز هستند تصریح کرد: بهتر است خرما زیاد مصرف نشود چرا که ممکن است فرد مبتلا به چاقی شود.

وی در پایان عنوان کرد: افرادی که به بیماری‌های ویروسی مبتلا می‌شوند مثل تبخال به دلیل اینکه ویروس‌ها معمولا یکی از منابعی که استفاده می‌کنند مواد قندی است نیز می‌تواند فردرا مستعدتر کند.خرما برای دیابت ممنوع نیست اما مقدار و نحوه مصرف آن بسیار مهم است. خرما نوعی میوه است و درصد بالایی از آن را قند و کربوهیدارت تشکیل می‌دهد. اما با مشورت پزشک می‌توانید آن را بجای یک واحد میوه مصرف کنید.



استایل‌های شیک و ایرانی‌پسند بانوان بازیگر ایران در جشنواره‌های خارج از کشور/ از لباس پرزرق و برق پریناز ایزدیار و هدی زین‌العابدین تا پوشش‌ ساده‌ی نیکی کریمی و مهتاب کرامتی
(عکس) طرح خاص بشقاب سنتی مینا مختاری، همسر بهرام رادان با تزئین گلبرگ
استایل شیک و مجلسی سحر دولت‌شاهی در خارج از کشور با لباس مشکی حاشیه طلایی و اکسسوری‌هایی به سبک ایران باستان
(تصاویر) خانه ای از جنس طلا/ این خانه 26 متری، خیلی گران و لوکس است!
کلیپی پربازدید از فارسی صحبت کردن شهید سیدحسن نصرالله