دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک

جمعه، 06 مهر 1403
طوطیا نیوز: استاد مرتضی مطهری سال 1331ش از قم به تهران مهاجرت کرد و در مدرسه سپهسالار (دانشگاه شهید مطهری فعلی) و مدرسه مروی تدریس کرد. نخستین اثرش یعنی شرح کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم (اثر استادش سید محمدحسین طباطبائی) را در سال 1332 منتشر کرد و از سال 1334 به تدریس در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران مشغول شد.

به گزارش پایگاه خبری طوطیا نیوز به نقل از خبر آنلاین،مرتضی مطهری در 13 بهمن 1298ش، 12 جمادی‌الاول 1338ق، در فریمان از توابع مشهد به دنیا آمد. او مقدمات را نزد پدرش محمدحسین مطهری که روحانی مورد احترام مردم در فریمان بود فراگرفت و از 13 سالگی (سال 1311ش) در حوزه علمیه مشهد مشغول به تحصیل شد. در سال 1316ش او به قم رفت و حدود 15 سال در آنجا اقامت نموده از درس اساتید آنجا همچون آیت الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبائی استفاده نمود. پس از آن چنانکه همسرش تصریح کرده، قم را ترک کرده و به تهران مهاجرت کرد.

مرکز بررسی‌های اسناد تاریخی سندی را مربوط به روز دوشنبه چهارم آبان 1349 منتشر کرده که احتمالا از جانب ساواک به رابط دانشگاه تهران نوشته شده و در آن صلاحیت دکتر مرتضی مطهری را برای تدریس در دانشگاه تهران رد کرده است. در این سند آمده:

آقای رابط دانشگاه

آقای شیخ مرتضی مطهری دانشیار دانشگاه تهران صلاحیت تدریس در دانشکده‌ی الهیات و سایر دانشکده‌ها را ندارد.

نسخه‌ی یکم تحویل دایره‌ی رابطین گردد که به رویت آقای رحمانی رابط دانشگاه برساند. 4ر7ر49



ناپدید شدن مرموز دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا /+ جزئیات اتفاق تلخی که برای فاطمه کشاورز در اسپانیا روی داده
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
(عکس) چیدمان بخصوص و مجلل اتاق آرایش فرح پهلوی به سبک کلاسیک سلطنتی/ در روزهایی که مردم ایران خونه برای زندگی نداشتن ببین چه هزینه‌ای فقط صرف اتاق آرایش فرح شده
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
زیبایی حیرت‌انگیزِ گران‌قیمت‌ترین خانه‌های دنیا در سال 2024 /+ مقایسه‌ی معماری این خانه‌ها با گرانترین خانه‌ی تهران که از شنیدن قیمتش شاخ درمیارید😱