دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

(ویدئو) بدون این موجودات ریز انسان ها با بحران وحشتناک رو به رو میشدند!/ حقایقی تکان دهنده از دیاتوم ها که شما نمیدانستید!

دوشنبه، 02 مهر 1403
طوطیا نیوز: حدود 20 تا 50 درصد اکسیژن مورد نیاز زمین از طریق همین موجودات ریز که غالبا در همه جا هستند تامین میشود، به گونه ای که انسان ها برای اکسیژنی که امروزه تنفس میکنند باید قدردان آنها باشند.

به گزارش طوطیا نیوز، دیاتوم ها از آغازیان مفید برای انسانها هستند دارای ساختار و پوسته ای از جنس سیلیس اند، زیستگاه آنها آبهای شور و شیرین و انواع خاکهاست؛ تنوع زیادی دارند و حدود یک میلیون گونه هستند. تک سلولی ، فتوسنتز کننده، دارای کلروفیل و اتوتروف هستند... حدود 20 تا 50 درصد اکسیژن را تولید میکنند در تهیه فیلتر ، سمباده و رنگهای متالیک و درصنعت شیشه سازی در ساخت شیشه های مرغوب برای تهیه عینک ،عدسی ها و ظروف کریستالی به کارمیروند.

دیاتوم ها در آب‌های شیرین و شور زندگی کرده و بعضی از آن‌ها نیز در خاک زندگی می‌کنند. دیاتومه‌ها با دونیمه شدن تولید مثل می‌کنند. سالانه بیش از 6٫7 میلیارد تن سیلیسیم از آب‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، دریافت می‌کنند. دیاتومه‌ها ریزجلبک‌های تک‌سلولی فتوسنتز کننده هستند. آنها بخش اعظمی از فیتوپلانکتون‌ها را تشکیل می‌دهند که خود پایه اصلی زنجیره غذایی در اکوسیستم‌های آبی هستند. فراوانی این موجودات به همراه توزیع گسترده آنها در زیست گاه‌های مختلف کاربردهای گسترده‌ای را برای آنها ایجاد کرده‌است.



ناپدید شدن مرموز دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا /+ جزئیات اتفاق تلخی که برای فاطمه کشاورز در اسپانیا روی داده
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
زیبایی حیرت‌انگیزِ گران‌قیمت‌ترین خانه‌های دنیا در سال 2024 /+ مقایسه‌ی معماری این خانه‌ها با گرانترین خانه‌ی تهران که از شنیدن قیمتش شاخ درمیارید😱