دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
ویدئو /

(ویدئو) جشن تولد پیرترین ماده خرس پاندای تایوان/ فقط ببینین چه تم تولد خوشگلی هم براش ساختن

شنبه، 10 شهریور 1403
طوطیا نیوز: یوان یوان، اولین پاندای ماده در جهان که توله‌هایی در تایوان به دنیا آورده تولد 20 سالگی خود را جشن گرفت. را ببینید.

به گزارش طوطیا نیوز، پاندای غول‌پیکر معروف که با عنوان خرس پاندا یا پاندا شناخته می‌شود، گونه‌ای خرس است که در نواحی مرکزی و جنوب غربی چین زندگی می‌کند. پاندا به سادگی توسط لکه‌های سیاه روی گوش و دور چشم و دور بدنش قابل شناسایی است. این جانور هرچند در راسته زیستی گوشتخوارسانان قرار دارد؛ اما تا 99٪ از رژیم غذایی آن را گیاه بامبو تشکیل می‌دهد. پانداهایی که در اسارت نگهداری می‌شوند غذاهایی مانند عسل، تخم پرندگان، ماهی، مرکبات، موز، برگ گیاهان و سیب‌زمینی را هم مصرف می‌کنند.

پاندا امروزه فقط در چند کوهستان مرکزی چین عمدتاً در ایالت سیچوآن و در حد کمتری در شاآن‌شی و گانسو زندگی می‌کنند. پانداها زمانی در نواحی کم‌ارتفاع‌تر هم زندگی می‌کردند اما با پیشرفت زمین‌های زراعی و هم‌زمان از بین رفتن جنگل‌ها و برخی از عوامل دیگر پانداها به مناطق مرتفع پناه آوردند.

نسل این جانور در معرض تهدید است. بر اساس گزارش‌ها در سال 2007 تعداد 239 پاندا در چین در باغ‌وحش و 27 پاندا نیز در باغ‌وحش‌های بیرون از چین در حال نگهداری بودند. همچنین تخمین زده می‌شود حدوداً 1٬590 پاندا در طبیعت زندگی می‌کنند اما یک مطالعه بر اساس تحلیل‌های ژنتیکی تخمین زده که بین 2٬000 تا 3٬000 پاندا می‌تواند در طبیعت وجود داشته باشد و گزارش‌هایی نیز نشان می‌دهند که پانداهای موجود در طبیعت در حال ازدیاد هستند. اما اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت اعتقاد دارد این گزارش‌ها برای بیرون آوردن نام پاندا از جانوران در معرض خطر انقراض کافی نیست.

پیرترین خرس پاندای ماده تایوان، صبح جمعه تولد 20 سالگی خود را با حضور ده‌ها تن از طرفدارانش در باغ وحش جشن گرفت. یوان یوان اولین پاندای ماده در جهان است که توله‌هایی در تایوان به دنیا آورد.

یوان یوان در سال 2004 به دنیا آمد و در سال 2008 از چین به همراه یک پاندای نر به نام توان توان به عنوان بخشی از برنامه تبادل فرهنگی بین دو کشور به تایوان آمد.توان توان در نوامبر 2022 در سن 18 سالگی پس از اینکه یوان یوان دو توله به نام‌های یوان بائو و یوان زی به دنیا آورد، درگذشت. در حال حاضر، یوان زی 11 ساله است، در حالی که یوان بائو 4 ساله است.



(ویدئو) روایت روزهای سخت عاشقی علی ضیاء از زبان خودش / ساعت ها جلوی در خونشون مینشستم
(ویدئو) صحنه‌های عجیب از کنترل نامحسوس راننده مسن خودرو پژو 405 / از هیچ خلافی دریغ نکرد؛ پشیمانی دیگر فایده ای ندارد
یادی کنیم از زیباترین و معروف‌ترین دیالوگ عاشقانه‌ی سینمای ایران در "جدایی نادر از سیمین" و شباهتش به دیالوگ هدیه تهرانی در فیلم "غریبانه"
ویدئو خجالت آور از آرامگاه ابوریحان بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی در افغانستان!/ واقعا حق این دانشمند بزرگ همین آرامگاه مخروبه‌ست؟+ تصاویر
(عکس) رونمایی پردیس پورعابدینی، بازیگر سریالهای "آقازاده" و "گناه فرشته"، از خواهر پزشکش/ قبول دارین تنها شباهتشون لبخندشونه؟
آیا انسان به مریخ سفر خواهد کرد؟!/ حرف های نا امید‌کننده‌ی ایلان ماسک و سفر به مریخ!
(ویدئو و عکس) باستانی ترین آسمان‌خراش مورب جهان و ایران که هنوز هم مردم در آن سکونت دارند/ آسمان خراش 12000 ساله‌ی طبیعی در دل کوه
(ویدئو) خیانت کارترین و خطرناک ترین دریای جهان را بشناسید!
(ویدیو) سمی ترین سکانس فوتبالی حمید لولایی/ حیاط آپارتمان و حضور در لیگ برتر/ فقط اون تیپ جواد رضویان منو کشته با اون خنده معروفش ، خوشتیپ کی بودی تو
(ویدیو) کل کل های باحال و عالی حامد آهنگی و علی اوجی در مافیا و جوکر توی مسخره بازی 😂😂
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
شبکه مترجمین اشراق
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه