دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

(ویدئو) یادی کنیم از سکانس نوستالژی و دیدنی قصه های مجید/ علت تجدید شدن دهه شصتی‌ها به روایت از آقا مجید

جمعه، 30 شهریور 1403
طوطیانیوز: قصه‌های مجید یک سریال ایرانی محصول سال 1369 به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد بر پایهٔ کتابی به همین نام از هوشنگ مرادی کرمانی بود که از شبکه یک پخش می‌شد.

به گزارش طوطیانیوز، قصه‌های مجید یک مینی‌سریال ایرانی محصول سال 1369 به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد بر پایهٔ کتابی به همین نام از هوشنگ مرادی کرمانی بود که از شبکه یک پخش می‌شد. مهدی باقربیگی و پروین‌دخت یزدانیان در نقش‌های اصلی این سریال به ایفای نقش پرداختند. قصه‌های مجید به عقیده‌ی بسیاری از مردم و منتقدان، از بهترین سریال‌هایی است که تاریخ سینما ایران به خود دیده.

داستان سریال روایتگر لحظاتی از زندگی نوجوانی به نام مجید و مادربزرگش (بی بی) است. در این سریال داستان‌های متعددی را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارند که از آن جمله می‌توان به ملخ دریایی، امتحان ورزش، زنگ انشاء، اردو و … اشاره کرد.[1]داستان اصلی قصه‌های مجید در محیط کرمان نگارش شده بود و روایت‌گر لحظه‌های کودکی به نام مجید است که با مادربزرگش (بی‌بی) زندگی می‌کند، بعدها این مجموعهٔ تلویزیونی از روی آن ساخته شد که محیط قصه را به اصفهان منتقل کرد و اوایل دهه 1370 در برنامهٔ کودک و نوجوان از شبکه یک صدا و سیمای ایران پخش شد. شخصیت‌های اصلی این کتاب و مجموعه «مجید» و «بی‌بی» هستند. مجموعهٔ تلویزیونی قصه‌های مجید در زمان خود از محبوبیت خاصی در میان کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان برخوردار شده‌بود. کتاب قصه‌های مجید جایزهٔ کتاب برگزیده سال 1364 را به خود اختصاص داده و تا 1373، دوازده بار تجدید چاپ شده‌است. در کتاب قصه مجید نوشته مرادی کرمانی داستان در شهر کرمان روایت می‌شود اما در این سریال داستان در شهر اصفهان روایت می‌شود.در این ویدئو مجید علت تجدید شدنش را برای خانم همسایه شرح می‌دهد و اصرار دارد که به خاطر علاقه‌ی وافرش به درس از معلمش خواهش کرده است تا او را تجدید کند.



ناپدید شدن مرموز دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا /+ جزئیات اتفاق تلخی که برای فاطمه کشاورز در اسپانیا روی داده
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
زیبایی حیرت‌انگیزِ گران‌قیمت‌ترین خانه‌های دنیا در سال 2024 /+ مقایسه‌ی معماری این خانه‌ها با گرانترین خانه‌ی تهران که از شنیدن قیمتش شاخ درمیارید😱