دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

(تصاویر) جواهرات خیره‌کننده‌ی فرح پهلوی و 4 تاج معروف و گران‌قیمتش/ کل جواهراتی که تمام شاهان ایران در خزانه ملی نگهداری کرده بودند رو فرح پهلوی یه تنه استفاده‌شو برده

سه شنبه، 03 مهر 1403
طوطیا نیوز: در ادامه نگاهی داریم به جواهرات خیره کننده ی همسر سوم محمدرضا پهلوی، فرح دیبا.

به گزارش طوطیا نیوز، همانطور که می دانید فرح پهلوی تاج و جواهرات بسیار زیادی داشته است و بعد از فرار شاه و خودش از ایران بخشی از جواهرات را با خود برد و بخشی را نیز در ایران جا گذاشت. بخشی که مانده بود در بانک مرکزی جمهوری اسلامی، نگهداری و در معرض دید عموم قرار گرفت. این جواهرات به اندازه‌ای ارزشمند هستند که نمی‌توان ارزش مادی برای آن‌ها قایل شد چون از نظر ظرافت ساخت و پرداخت هم بی‌نظیر هستند.

فرح پهلوی تاج و جواهرات بسیار زیادی داشت که تنها ارزش مادی نداشتند. این جواهرجات ساخته دست هنرمندان بزرگ ایران و دنیا بودند. برخی‌هایشان هدیه‌هایی بسیار ارزشمند که جای‌شان در موز‌ها بود بیشتر تا بر دست و سر و گردن.

در ادامه با مشاهده تصاویری با این جواهرات خیره کننده آشنا خواهید شد.

1- تاج ، گردنبند . گوشواره‌های فیروزه ای

این نیم تاج از پلاتین ساخته ‌شده و با 17 عدد فیروزه نیشابور درشت و الماس‌های تراش خورده تزیین یافته است.
نیم تاج فیروزه در بسیاری از پرتره‌های معروف فرح پهلوی به همراه لباس طراحی شده توسط کیوان خسروی دیده می‌شود.
این جواهر زیبا هم اکنون در موزه جواهرات ملی ایران نگهداری می‌شود.

2- تاج برند Van Cleef & Arpel

برای ساخت این تاج جلسه و مشورت‌های زیادی انجام گرفت و در نهایت با طلای سفید و کلاهی با مخمل سبز – رنگی که در فرهنگ ایرانی جای به خصوصی دارد- ساخته شد.

در این تاج الماس، مروارید، یاقوت و زمرد به کار رفته بود. وزنش هم یک کیلو و 489 گرم بود.

گردنبند ست با تاج

ساخت این گردنبند هم به سفارش دربار سلطنتی به همان برندی بود که تاج را ساخته بود. جنس بدنه طلا و پلاتین بود و در میانه آن زمردی بزرگ و تراش خورده بود که بسیار چشمگیر بود. در اطراف آن هم زمردهایی کوچک‌تر و مروارید‌های همشکل بود.

فرح پهلوی با ست تاج، گردنبند و گوشواره یاقوت

3- تاج نور العین

در میان جواهرات سلطنتی زنانه، لازم است به تاج نور العین که برای مراسم ازدواج فرح و محمدرضا پهلوی، به دستور محمدرضا ساخته شده بود نیز اشاره شود. یکی از معروف ترین و گران قیمت ترین تاج های دوران پهلوی، نور العین نامیده می شود که دستور ساختش به هری وینستون، در سال 1958 داده شده بود. تاج نور العین از الماس 60 قیراطی، با رنگ صورتی ساخته شده است. این جواهر گران قیمت، از کشور هند به وسیله سربازان ایرانی به کشور ایران آورده شده است. بسیاری از جواهرات سلطنتی زنانه، با الماس های زیبا و گرانبها طراحی و تزئین می شوند. فرح پهلوی هم در شب عروسی خود، از یک گردن بند، به همراه یک جفت گوشواره اشک مانند و یک دستبند گلابی شکل، که همگی از الماس ساخته شده بودند، استفاده کرد.

فرح دیبا با ست نیم تاج نورالعین و گوشواره و گردنبند

4- نیم‌تاج هفت زمرد ، با زمردهایی از دوران نادرشاه

نیم‌تاج هفت زمرد ، با زمردهایی که در دوران نادرشاه به عنوان غنیمت به ایران آورده شده است. نیم‌تاج هفت زمرد یکی از زیباترین نیم‌تاج‌ها در خرانه ملی جواهرات ایران است. بعد از ازدواج محمدرضا پهلوی و فرح دیبا، چندین جواهر جدید برای مجموعه جواهرات خاندان سلطنتی ایران ساخته شد. این جواهرات توسط سنگ‌های قیمتی موجود در خزانه ملی جواهرات ایران ساخته شد. تاج هفت زمرد یکی از این جواهرات بود.

نیم‌تاج هفت زمرد توسط برند آمریکایی هری وینستون ساخته شد. این نیم‌تاج یکی از زیباترین نیم‌تاج‌هایی بود که فرح پهلوی از آن استفاده می‌کرد

ست گردنبند و گوشواره با تاج هفت زمرد



(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
(عکس) چیدمان بخصوص و مجلل اتاق آرایش فرح پهلوی به سبک کلاسیک سلطنتی/ در روزهایی که مردم ایران خونه برای زندگی نداشتن ببین چه هزینه‌ای فقط صرف اتاق آرایش فرح شده
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
زیبایی حیرت‌انگیزِ گران‌قیمت‌ترین خانه‌های دنیا در سال 2024 /+ مقایسه‌ی معماری این خانه‌ها با گرانترین خانه‌ی تهران که از شنیدن قیمتش شاخ درمیارید😱