ژل حمام (شاور ژل) چیست و چه فرقی با شامپو بدن دارد؟

انتشار 30 فروردین 1403
مطالعه 2 دقیقه

شاور ژل یا “shower gel” یک نوع محصول بهداشتی است که برای شستشوی بدن در زمان حمام مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از طوطیا نیوز با شاور ژل بیشتر آشنا می شویم.

ژل حمام (شاور ژل) چیست و چه فرقی با شامپو بدن دارد؟

وقتی به حمام می‌روید ترجیح می‌دهید از چه نوع شوینده‌ای برای پوست بدنتان استفاده کنید؟ شامپو بدن؟ یا شاور ژل؟ آیا می‌دانید شاور ژل چیست ؟شاید فکر کنید شاور ژل یا ژل حمام همان شامپو بدن است! اما باید بگوییم اشتباه می‌کنید و این دو محصول تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

ژل حمام یا شاور ژل بدن چیست؟


ژل حمام یک شویندهٔ مایع بدن است. همان‌طور که از اسمش پیداست به‌صورت ژل است. از آنجایی که ترکیبات شاور ژل بدن ملایم‌تر است، مانند صابون تمام چربی طبیعی پوست را از بین نمی‌برد و حتی خاصیت آبرسانی دارد. در واقع ph ژل حمام به ph بدن نزدیک‌تر است و همین نکته باعث می‌شود کسانی که دچار مشکلات پوستی هستند و از خشکی شدید پوست رنج می‌برند با ژل حمام استحمام راحت‌تری داشته باشند.

ژل‌های حمام دارای خاصیت لایه‌برداری پوست نیز هستند و همین موضوع باعث ازبین‌رفتن جای جوش و آکنه می‌شود. در فرمولاسیون ژل‌های شستشو از سورفاکتانت‌های بسیار ملایم استفاده می‌شود. در این صورت همراه با پاک‌سازی پوست، از خشکی و پوسته‌پوسته شدن آن نیز جلوگیری می‌کنند.

معمولاً در فرمولاسیون این محصول آلکیل لاکتات وجود دارد تا علاوه بر حفظ رطوبت پوست سبب شادابی و پاک‌سازی آن نیز بشود. یکی از دلایل محبوبیت این محصولات در بین مصرف کنندگان در سراسر جهان این است که در ترکیبات بهترین ژل‌های شستشوی بدن از عصاره‌های گیاهی که خاصیت ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی، ضدمیکروبی و قارچی دارند استفاده می‌شود.

ژل حمام

تفاوت ژل حمام با شامپو بدن


شامپوهای بدن محصولات ملایم‌تری نسبت به انواع مختلف صابون‌ها هستند. در ترکیبات آن‌ها از روغن‌های طبیعی و عصاره‌های گیاهی استفاده می‌شود تا خشکی پوست را پس از حمام، به حداقل برساند. از آن‌جایی که شامپو هم مایع است مشکلات بهداشتی صابون را ندارد و همچنین سازگاری بهتری با پوست دارد؛ اما انواع مختلف شامپو بدن دارای درصدی سورفاکتانت هستند؛ بنابراین برای پوست‌های حساس، افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی یا مستعد انواع خشکی پوست توصیه نمی‌شوند.

درست است که شامپو بدن و شاور ژل به هم نزدیک هستند؛ اما چند تفاوت با هم دارند از جمله ph آنهاست شاور ژل‌ نسبت به شامپوهای بدن ph پایین‌تری دارند؛ بنابراین به پوست آسیب کمتری می‌رسانند و افراد پس از استفاده از آن‌ها، لطافت بیشتری را احساس خواهند کرد. به همین خاطر شما می‌توانید هر روز از ژل حمام استفاده کنید. اما مصرف بیش از 3 مرتبه در هفته، از شامپوی بدن، می‌تواند به پوستتان آسیب برساند. اگر دارای پوستی حساس هستید، توصیه می‌کنیم، از ژل حمام به‌جای شامپو بدن استفاده کنید.

سخن پایانی


ژل حمام نباید با صابون‌های مایع اشتباه شود، ژل دوش حاوی روغن صابونی شده نیست و از ترکیبات شیمایی یا گیاهی در فرمولاسیون آن استفاده می‌شود، به همین دلیل استفاده از شاور ژل برای همه؛ به خصوص افرادی که دارای پوست‌ خشک هستند یا در مناطق خشک و گرمسیری زندگی می‌کنند، امکان پذیر است. شاور ژل می‌تواند یک گزینه عالی برای روتین پوست بدن و داشتن پوستی شاداب و لطیف باشد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب