دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(عکس) بزرگترین درخت بادام هندی جهان رکوردار گینس/ شگفتی برزیل و رشد جاودانگی درختی با عمر بیش از 1000 سال

پنجشنبه، 11 مرداد 1403
طوطیانیوز: گینس همواره به ثبت شگفتی های جهان می پردازد و هر ساله برخی رکورد ها تکرار می شود. بزرگترین درخت بادام هندی که کاشتن آن با افسانه های بسیاری همراه بوده است این روزها مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش طوطیانیوز، بادام هندی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین آجیل های دنیاست که همیشه استقبال بسیار زیادی از آن می شود. شاید باورکردنی نباشد اما یکی از شگفت انگیز ترین درختان جهان مربوط به این خوشمزه هندی است. هزار سال از کاشت این درخت می گذرد و گردشگران زیادی به دیدن آن می روند.

بزرگترین درخت بادام هندی که قطری معادل 500 متر دارد و مساحتی حدود 8500 مترمکعب را به خود اختصاص داده است، یکی از نقاط گردشگری محلی پربازدید در منطقه پیرانگی از ایالت ریوگرانده شمالی برزیل است.

بنابر افسانه‌ها مردی ماهیگیر محلی سال 1888 میلادی، این درخت بادام هندی را کاشت و بعدها در سن 93 سالگی زیر سایه همین درخت درگذشت. اما کارشناسان با بررسی ویژگی‌های این درخت، سن آن را بیش از هزار سال تعیین کرده‌اند.

در هر حال چیزی که درباره این درخت همه از آن مطمئن هستند این است که این درخت، یک درخت بادام هندی معمولی نیست. درواقع اندازه درخت بادام هندی پیرانگی به اندازه 70 درخت بادام هندی معمولی است و سالانه بیش از 60 هزار میوه بادام هندی تولید می‌کند و این منطقه از برزیل را به نقطه گردشگری جذابی تبدیل کرده است. هر سال صدها هزار نفر برای دیدن این درخت به منطقه پیرانگی در ایالت ریوگرانده شمالی سفر می‌کنند.

شاخه‌های این درخت به‌طور غیرمعمول به‌جای بالا در جهت اطراف رشد کرده‌اند. وزن درخت و جاذبه زمین هم شاخه‌ها را به سمت زمین خم کرده و آنها را به درون خاک کشانده است. سپس از همانجا ریشه‌های جدیدی شکل گرفته‌اند. در حال حاضر این روند رشد این درخت هنوز ادامه دارد و نمی‌توان تنه اصلی و اولیه این درخت را تشخیص داد.



(ویدئو) جنجال جدید شهربانو منصوریان، قهرمان ووشو ایران/ بانوی قهرمان‌ ایران، در ازای 5 طلای جهانی، 5 طلای آسیا و یک گونی مدال، تحصیل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی را درخواست کرد
(ویدئو) واکنش و تیکه سنگین احسان علیخانی به نرگس محمدی/خدا صبر بده به آقای اوجی
(ویدئو) پشت صحنه ساخت آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده / آقای خواننده چه غش میکنه از صدای خودش
(تصاویر) پذیرایی منحصربفرد سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری، و خواهر‌شوهر مهربونش از مهمانان مخصوصشان در جشن تولد پناه/ باریکلا! چه میز شام و دسری چیدن👌
قاب زیبایی از خانواده 11 نفره ناهید کیانی، دارنده مدال نقره در المپیک 2024، دور میز غذاخوری خانه/ چه تابلوهای انرژی‌بخش و زیبایی!
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
شبکه مترجمین اشراق
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه