(عکس) رونمایی از چهره‌ی باکلاس مادرشوهر دکتر و برادر شوهر لیلا حاتمی/ چه خانواده‌ی فرهیخته‌ای! دوتا برادر چقدر شبیه همند

انتشار 17 مهر 1403

طوطیا نیوز: به تصاویری که از مادر و برادر علی مصفا، همسر لیلا حاتمی، منتشر شده است توجه بفرمایید.

(عکس) رونمایی از چهره‌ی باکلاس مادرشوهر دکتر و برادر شوهر لیلا حاتمی/ چه خانواده‌ی فرهیخته‌ای! دوتا برادر چقدر شبیه همند

به گزارش طوطیانیوز، علی مصفا در خانواده ای بسیار فرهیخته رشد کرده است. پدرش استاد ادبیات دانشگاه تهران بود. مادر علی مصفا امیر بانو کریمی فیروزکوهی دختر شاعر بلند آوازه امیری فیروزکوهی بود. امیربانو هم مدرک دکترای ادبیات داشت و در کنار مظاهر مصفا یکی از زوج ادبای مشهور ایران معاصر را تشکیل داده بودند. مثل زوج ناتل خانلری و دکتر زهرا کیا و زوج عبدالحسین زرین کوب و دکتر قمر آریان. امیربانو در سال 93 به عنوان چهره ماندگار مورد تقدیر قرار گرفت. امیر بانو در سال 1402 درگذشت. در سن 91 سالگی.

این خانواده تحصیلکرده و سختگیر برای همه فرزندانشان تحصیلات آکادمیک را الزامی کردند. مثلا یک پسر آنها یعنی امیراسماعیل مصفا فارغ التحصیل فیزیک دانشگاه شریف و دارای مدرک دکتراست و حتی جزو محققین تحقیقات ذره هسته ای در سوئیس بود. او مدتی است که از رشته خود دور شده و در ویلای شخصی اش در شمال ایران، همان ویلایی که لوکیشن فیلم جهان با من برقص بود، اقامت می کند. خود علی مصفا قبل از بازیگر شدن در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تهران تحصیل می کرد که به یک باره جذب سینما شد و با برج مینو و پری و لیلا به یک ستاره تبدیل شد و سنت خانوادگی خود را شکست .

دکتر امیربانو کریمی مادر علی مصفا

.امیر اسماعیل مصفا، برادر علی مصفا

.

علی مصفا و لیلا حاتمی سر فیلم لیلای مهرجویی با هم آشناشدند. لیلا حاتمی 24 ساله بود و علی مصفا 26 ساله. ازدواج علی مصفا و لیلا حاتمی همزمان شد با اوج گرفتن بیماری علی حاتمی و درگذشت او و این موجب تمرکز بیشتر افکار عمومی روی این زوج زیبا بود .حاصل بیست سال زندگی مشترک آنها دو پسر و دختر به نام های مانی و عسل است.

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
همچنین بخوانید