دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
ویدئو /

(ویدئو) 10 گونه کشنده ترین حیوانات جهان!/ پشه با جثه ی ریزش در اول لیست حیوانات قاتل جهان...

سه شنبه، 19 تیر 1403
طوطیا نیوز:حیواناتی در دنیا هستند که به عنوان مرگبارترین حیوانات شناخته می شوند. خطرناک بودن حیوانات بر این اساس دسته بندی شدند که سالانه چند انسان بر اثر آن ها فوت می کنند.

به گزارش طوطیا نیوز،همه ما می دانیم که خطر و آسیبی که انسان به محیط زیست و حیوانات وارد کرده قابل قیاس با ضررهای حیوانات به انسان نیست اما اگر بخواهیم خطرناک ترین حیوانات جهان را دسته بندی کنیم، باید به آمار سالانه که موجب مرگ و میر انسان ها می شود نگاه کنیم. خطرناک ترین حیوانات جهان و کشنده بودن حیوانات بر این اساس رتبه‌ بندی‌ شده‌ اند که سالانه چند انسان بخاطر آن‌ ها فوت می‌کنند. در این مطلب می خواهیم شما را با خطرناک ترین حیوانات جهان آشنا کنیم.

رتبه 1: پشه

  • تعداد مرگ در سال: 725 هزار تا 1 میلیون نفر

  • زیستگاه: کل جهان، به جز مناطق بسیار سرد

  • ویژگی بارز: دست و پاهای دراز

اگر فکر کردید منظور از پشه، نوع خاصی است که در هرجای دنیا پیدا نمی‌شود، سخت در اشتباه هستید. کشنده‌ترین جانور جهان، موجودی است که همه ما بارها با آن درگیر بودیم. خارش، کوچک‌ترین مشکلی است که پشه‌ها ایجاد می‌کنند. آن‌ها بزرگ‌ترین ناقلان جهان هستند و می‌توانند به راحتی بیماری‌هایی مانند زیکا، مالاریا، تب دنگی و تب زرد را منتقل کنند که همگی کشنده هستند. خوشبختانه راهی برای پیشگیری وجود دارد. کافی است از محلول‌ها و محصولات دافع پشه‌ها استفاده کنید و دیگر لازم نیست نگران مرگ از تب زرد یا بیماری‌های مشابه باشید یا حداقل اگر به این بیماری‌ها مبتلا شدید، می‌دانید که عامل بیماری پشه نبوده است.

رتبه 2: مار

  • تعداد مرگ در سال: 25 تا 100 هزار نفر

  • زیستگاه: کل جهان به جز قطب جنوب

  • ویژگی بارز: تشخیص مارهای سمی از غیرسمی به شکل سر، رنگ پوست و چشم‌ها بستگی دارد

انسان‌ها دو دسته‌اند، آن‌هایی که عاشق مارها هستند و آن‌هایی که از مارها متنفرند، معمولا دسته میانی وجود ندارد. سالانه بیش از 100 هزار نفر جان خود را در اثر مارگزیدگی از دست می‌دهند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که بین 600 تا 3000 گونه از مارها، سمی هستند. مشکل اینجاست که گروهی از سمی‌ترین مارهای دنیا در مناطق حاشیه‌ای روستاها زندگی می‌کنند. این مسأله تعداد تلفات را بالا می‌برد، چرا که دسترسی به پادزهر و خدمات درمانی در این مناطق دشوار است. البته تمام مارها از روش یکسانی برای کشتن شما استفاده نمی‌کنند، مثلا آناکوندا و پایتون، به جای زهر شما را له می‌کنند. یا مثلا کبری‌ها برای اینکه شما را بکشند لازم نیست لمستان کنند، صرفا از دور به شما سم می‌پاشند.

رتبه 3: سگ

  • تعداد مرگ در سال: 25 تا 30 هزار نفر

  • زیستگاه: کل جهان

  • ویژگی بارز: کف در اطراف دهان

سگ‌های مبتلا به هاری، علت مرگ 25 تا 35 هزار نفر در سال هستند. باورش سخت است اما محبت کردن شما به سگ‌هایی که واکسینه نشده‌اند و از شرایط زندگی آن‌ها اطلاعی ندارید، می‌تواند باعث مرگ شما شود. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که بیش از 99 درصد کسانی که به هاری مبتلا شده‌اند، این بیماری را از سگ‌ها گرفته‌اند. هاری را می‌توان با واکسن از بین برد اما در مناطق دور افتاده آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی، که واکسیناسیون انجام نشده است، سالانه تعداد زیادی جان خود را در اثر هاری از دست می‌دهند.

رتبه 4: حلزون آب‌ های شیرین

  • تعداد مرگ در سال: 10 تا 20 هزار نفر

  • زیستگاه: آفریقا، آمریکا جنوبی و آسیا

  • ویژگی بارز: لاک قهوه‌ای مایل به صورتی

تصور اینکه علت مرگ 10 تا 20 هزار نفر در سال موجودی است به کندی حلزون، واقعا ناراحت‌کننده است. البته حلزون آب‌های شیرین، مانند عقرب یا عنکبوت به شما حمله نمی‌کند، اما می‌تواند باعث به وجود آمدن نوعی بیماری به نام شیستوزمیازیس یا تب حلزون شود. این بیماری در مجاری ادرار و روده‌ها عفونت ایجاد می‌کند. قرار گرفتن در آبی که حاوی انگل‌های این بیماری است، می‌تواند شما را بیمار کند. تب حلزون را بیشتر در کشورهایی می‌بینیم که از آب لوله‌کشی تمیز استفاده نمی‌کنند.

رتبه 5: سن ضارب یا سن قاتل

  • تعداد مرگ در سال: 10 تا 12 هزار نفر

  • زیستگاه:آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا، آسیا و آفریقا

  • ویژگی بارز: بدن مسطح با نقاط قرمز و نارنجی

همان طور که از اسم این حشره مشخص است، این موجود کوچک یک قاتل به تمام معنا است. سن قاتل شما را می‌گزد، خون شما را می‌مکد و بیماری به نام شاگاس یا تریپانوزومیازیس را به شما منتقل می‌کند. این بیماری باعث عفونت و التهاب بافت‌های بدن می‌شود. سن ضارب، نه تنها به انسان، که به سایر حشرات نیز حمله می‌کند و بعد از اینکه خون طعمه خود را کامل مکید، بدن طعمه را به عنوان سپر دفاعی پشت خود حمل می‌کند.

رتبه 6: کرم آسکاریس

  • تعداد مرگ در سال: 2500 نفر

  • زیستگاه: کل جهان

  • ویژگی بارز: شبیه به رشته نودل

آسکاریس انگلی است که در روده کوچک ایجاد عفونت می‌کند. این کرم، با خوردن تخم پرندگانی که به آن آلوده هستند وارد بدن می‌شود. به علاوه، اگر دست شما آلوده باشد و آن را در دهان خود قرار دهید یا مواد خامی مصرف کنید که درست شسته نشده، احتمال ابتلا به عفونت‌های مرتبط با کرم آسکاریس را دارید. ابتلا به این بیماری در مکان‌هایی که سیستم فاضلاب ناکارآمد دارند بیشتر است.

رتبه 7: تمساح

  • تعداد مرگ در سال: 1000 نفر

  • زیستگاه: استرالیا، آسیا، آفریقا و آمریکا

  • ویژگی بارز: فلس‌های سخت و فک استخوان

تمساح‌ها، همانطور که از ظاهرشان پیداست، خطرناک هستند. وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنید، دایناسوری می‌بینید که تبدیل به خزنده شده است. تمساح‌ها سالانه 1000 نفر را می‌کشند. از 27 گونه مختلف این جانور، 7 گونه به شدت برای انسان خطرناک هستند. تمساح‌ها بومی مناطق استوایی هستند، مانند استرالیا، آفریقا، آسیا و استرالیا. بیشترین میزان مرگ و میر اما در نواحی دور افتاده آفریقا اتفاق می‌افتد. تمساح رود نیل، خطرناک‌ترین گونه این جانور است. تمساح نیل سالانه بیش از 300 نفر را از پای درمی‌آورد.

رتبه 8: اسب آبی

  • تعداد مرگ در سال: 500 نفر

  • زیستگاه: آفریقا

  • ویژگی بارز: دهان و دندان‌های بزرگ

اسب‌های آبی به شدت پرخاشگر هستند و حساسیت زیادی روی قلمروی خود دارند. اسب‌های آبی سرعتی معادل انسان دارند و اگر احساس خطر کنند، به راحتی می‌توانند او را از پای درآورند. آن‌ها 16 ساعت از شبانه روز را در آب سپری می‌کنند و تنها برای غذا خوردن است که از آب خارج می‌شوند. اسب‌های آبی بین 1000 تا 3000 کیلوگرم وزن دارند و روزانه نزدیک به 40 کیلوگرم علف می‌خورند.

رتبه 9: فیل

  • تعداد مرگ در سال: 500 نفر

  • زیستگاه: آفریقا و آسیا

  • ویژگی بارز: گوش‌های بزرگ و خرطوم

فیل‌ها موجودات آرامی هستند. معمولا آن‌ها را حین خوردن برگ درختان و میوه‌ها می‌بینیم، اما اگر تحریک‌شان کنید، می‌توانند جزو کشنده‌ ترین حیوانات جهان باشند. فیل‌ها سالانه 500 نفر را می‌کشند. البته این آمار مقابل آمار شکار غیرقانونی فیل‌ها چیزی نیست. شکارچیان غیرقانونی، روزانه 100 فیل را می‌کشند. علاوه بر آن، فیل‌ها از سن ده سالگی از طبیعت ربوده می‌شوند تا اهلی شده و به عنوان حیوان کاری از آن‌ها بهره‌برداری شود. تا قرن نوزدهم، از فیل‌ها در جنگ‌ها استفاده می‌شد و در برخی از مناطق ابزار اعدام بودند. فیل‌ها هم موجوداتی گله‌ای هستند و اگر فیلی احساس خطر کند، کل گله گوش به زنگ می‌شود.

رتبه 10: شیر

  • تعداد مرگ در سال: 250 نفر

  • زیستگاه: آفریقا و هند

  • ویژگی بارز: یال و دندان‌های تیز

سلطان جنگل، شکارچی تنبلی است. با این وجود بیش از 250 انسان در سال، در اثر حملات شیرها کشته می‌شوند. شیرها بیش از 20 ساعت در روز می‌خوابند، اما اگر به هر دلیلی انسان با آن‌ها روبه‌رو شود، کار تمام است. بدترین اقدام در این حالت، فرار کردن و بیهوش شدن است. سرعت بالا و دندان‌های تیز از ویژگی‌های اصلی این گونه جانوری است. هرگز پشت خود را به یک شیر نکنید. این کار دعوتنامه حمله است. مطمئن باشید در این حالت شیر به سمت شما یورش می‌برد.



سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر/ فقط تا ساعت 15 فردا 26 تیر فرصت دارید با انتخاب این 3 کارت، 5 میلیون سکه رایگان دریافت کنید/ +آموزش وارد کردن کارت و گرفتن سکه رایگان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) استایل های محرمی بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از المیرا شریفی و بهنوش طباطبایی تا احسان علیخانی و ساعد سهیلی
تصاویرحیرت انگیز از 5 حیوان جهان که توانایی راندن ماشین را دارند/ باورتون میشه نیمی از قلمرو حیوانات هم مثل انسان‌ها راننده‌های خوبی هستند؟
تصاویری از 10 حیوان که شگفت انگیز ترین زبان هارا در دنیا دارند/از قورباغه گرفته تا سقنقور زبان آبی
(ویدیو) عصبانیت مهراوه شریفی‌نیا در سریال پرطرفدار "زخم کاری"، سوژه‌ی کاربران مجازی خوش‌ذوق شد/ چیکار کنه خوب، عصبانیت بهش نمیاد اصلا
(تصاویر) سلیقه مثال زدنی شیلا خداداد و همسر جراحش، در انتخاب شیکترین رنگ مبلمان به رنگ زرشکی و شکلاتی/ قبول دارین سلیقه شونم مثل خودشون خاص و درجه یکه؟
حضور زهرا پزشکیان دختر رئیس جمهور،کنار مردم عادی در بیت رهبر معظم انقلاب !
(عکس) استوری قدردانی ویژه سردار آزمون از همشهری اش، ستاره والیبال، فرهاد قائمی، /معلم غیرت و پشتکار
تصاویر پربازدید از سینه زنی مهدی طارمی، بازیکن تیم اینتر، در هیئت عزاداری امام حسین/ دورهمی چهره های شاخص ورزشی و سینمایی در خانه مداح مشهور اهل بیت
(تصاویر) اکرم محمدی، رفعت سریال "شب دهم"، در کنار همسر و تنها دخترشان/ ماشالله خانم محمدی شیکتر و جوونتر از همیشه، بیشتر شبیه دوتا خواهرن تا مادر و دختر
(تصاویر) مانتوهای تابستانی خوش نقش و نگار الهام حمیدی، شیرین سریال "مختارنامه"/ الهام حمیدی اول سلیقه بوده بعدا دست و پا درآورده👌
(تصاویر) نگاهی به خانه 4 در 4 متری یک خانواده 3 نفره در ژاپن/ بطرز باورنکردنی جادار و دلبازه و هیچ کم کسری هم نداره
تصاویر سفر نیکی کریمی، فریماه فرجامی و تهمینه میلانی به آمریکا/ سه بانوی هنرمند کنارهم
(عکس) عاشقانه منحصربه‌فرد شاهرخ استخری برای سپیده بزمی‌پور، و پاسخ عاشقانه‌تر همسرش/ صحبتهای عاشقانه و اینستاگرامی شاهرخ استخری و همسرش
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان