(ویدئو) باورنکردنی ترین منظره در قطب شمال؛ راه رفتن خرس قطبی رو دریای خروشان

انتشار 10 مهر 1403

طوطیا نیوز: کاوشگران پس از رسیدن به یخ دریا در 82 درجه شمالی، با این خرس قطبی نر جوان مواجه شدند که سوار بر طوفان‌ها می‌شد و بدون زحمت در پیچ و خم یخ‌های بسته حرکت می‌کرد. یکی از باورنکردنی ترین مناظری که در قطب شمال شاهد بوده ام. تا انتها تماشا کنید تا قدرت تورم زیر یخ را ببینید.

(ویدئو) باورنکردنی ترین منظره در قطب شمال؛ راه رفتن خرس قطبی رو دریای خروشان

به گزارش طوطیا نیوز، خرس قطبی (نام علمی: Ursus maritimus) گونه‌ای از خرس است که بومی محدودهٔ مدار شمالگان، اقیانوس منجمد شمالی و دریاها و خشکی‌های پیرامون آن است. خرس قطبی یکی از بزرگ‌ترین گونه‌های خرس است و تقریباً از لحاظ بزرگی با خرس کودیاک برابری می‌کند. یک نر بالغ وزنی میان 350 تا 700 کیلوگرم دارد درحالی که خرس‌های ماده تقریباً نصف یک خرس نر وزن دارند. با اینکه خرس قطبی گونهٔ خواهر برای خرس قهوه‌ای به‌شمار می‌رود اما چنان فرگشت یافته که کنام کوچک‌تری را پوشش دهد و برخلاف خرس قهوه‌ای همه‌چیزخوار این جانور تقریباً گوشت‌خوار است. بسیاری از ویژگی‌های فیزیکی خرس قطبی چنان بهینه شده که بتواند در دمای پایین دوام آورد و در برف، یخ و آب جابجا شود و فک‌ها را که بخش مهمی از فهرست خوراکی‌های آن است شکار کند. با اینکه بیشتر خرس‌های قطبی در خشکی به دنیا می‌آیند اما آن‌ها بیشتر عمرشان را در یخ‌های دریا به سر می‌برند. نام علمی آن‌ها یعنی خرس دریایی هم از همین واقعیت گرفته شده‌است. خرس‌های قطبی به دلیل وابستگی شان به دریا در گروه پستانداران دریایی جای می‌گیرند. این خرس شکارچی رأس هرم غذایی قطب شمال است.

به دلیل گرم شدن زمین و تخریب زیستگاه خرس‌های قطبی، این جانور زیر عنوان گونه آسیب‌پذیر قرار می‌گیرد. البته با سهمیه بندی و محدود کردن شکار خرس‌های قطبی تلاش شده که از نابودی این جانور پیشگیری شود. به صورت تاریخی به خرس قطبی، خرس سفید هم می‌گویند.

کاوشگران پس از رسیدن به یخ دریا در 82 درجه شمالی، با این خرس قطبی نر جوان مواجه شدند که سوار بر طوفان‌ها می‌شد و بدون زحمت در پیچ و خم یخ‌های بسته حرکت می‌کرد که در این فیلم مشاهده میفرمایید.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب