(ویدئو) حسین امیر عبداللهیان، دیپلمات مقاومت را چقدر می‌شناسیم؟!

انتشار 31 اردیبهشت 1403

طوطیا نیوز: حسین امیر عبداللهیان از سوم شهریور 1400 فعالیت خود به عنوان وزیر امور خارجه را در دستگاه دیپلماسی کشور آغاز کرد و تا 30 اردیبهشت 1403 مسؤولیت در این زمینه را برعهده داشت.

(ویدئو) حسین امیر عبداللهیان، دیپلمات مقاومت را چقدر می‌شناسیم؟!

به گزارش طوطیا نیوز، حسین امیرعبداللهیان (3 اردیبهشت 1343 – 30 اردیبهشت 1403) سیاستمدار و دیپلمات ایرانی بود که از سال‌ 1400 تا هنگام درگذشتش در 1403 به‌عنوان وزیر امور خارجه ایران فعالیت می‌کرد. او همچنین دبیرکل دبیرخانهٔ دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضهٔ فلسطین و مدیر مسئول فصلنامهٔ گفتمان راهبردی فلسطین بود. امیرعبداللهیان در سانحه سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران، در 30 اردیبهشت ماه 1403 درگذشت.

او دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در فاصله سال‌های 1395 تا 1400 بوده است. وی در دورهٔ وزارت علی‌اکبر صالحی به‌عنوان معاون وزیر امور خارجه منصوب شد که در سه سال اول وزارت محمدجواد ظریف هم در این سمت ابقا شد. وی مشاور سیاسی ظریف و استاد دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه نیز بوده است. برکناری او از سمت معاونت عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه و انتصابش به عنوان سفیر ایران در عمان، توسط محمدجواد ظریف با انتقاداتی از سمت جناح اصولگرایان همراه بود که وی حاضر به پذیرش این سمت نشد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب