(ویدئو)لحظه هیجان انگیز صعود کوهنوردان حرفه‌ای به قله های هیمالیا که نفس ها را در سینه حبس می کند

انتشار 12 مهر 1403

طوطیا نیوز: کوهنوردانی که منطقه هیمالیا را برای فعالیت و صعود انتخاب می‌کنند، برای عبور از دره‌های یخی عمیق باید استرس زیادی را تحمل ‌کنند.

(ویدئو)لحظه هیجان انگیز صعود کوهنوردان حرفه‌ای به قله های هیمالیا که نفس ها را در سینه حبس می کند

به گزارش طوطیا نیوز، کوهستان هیمالیا با طولی بیش از 2500 کیلومتر، از مرز پاکستان تا نپال، در بخش جنوبی آسیا قرار دارد. این کوهستان از چین تا هند، از تبت تا بوتان و نپال، در 5 کشور جهان قرار دارد. هیمالیا ارتفاعات کوهستانی بسیار بلندی دارد که بیش از 100 قله با ارتفاع بالای 7500 متر را شامل می‌شود. از جمله قله‌های مشهور هیمالیا می‌توان به اورست، کانگچنجانگا، لوتسه، ماکالو، دچاغیری، آناپورنا و دالاگیریا اشاره کرد.

کوهستان هیمالیا یکی از بلندترین و مهم‌ترین کوهستان‌های جهان است که در آسیا واقع شده است. این کوهستان در مرکز قاره آسیا قرار دارد و به طول 2500 کیلومتر امتداد دارد. هیمالیا در ارتفاعات قرار دارد و بیشترین قله‌های بلند جهان را در خود جای داده است.

بالاترین قله دنیا، اورست با ارتفاع 8488 متر نیز در کوه های هیمالیا قرار دارد. هیمالیا دارای مناظر طبیعی زیبا و تنوع فراوانی از انواع آب‌شارها، گل‌ها، دره‌ها و رودخانه‌های جاری است. این منطقه به دلیل بلندی و عظمت کوه‌هایش، جاذبه‌ای برای کوهنوردان و ماجراجویان دارد.

همچنین، در منطقه هیمالیا، قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلفی به وجود آمده‌اند که به دلیل جدا بودن واحدهای قومی در این منطقه، زندگی و فرهنگ آن‌ها به شکل خاصی شکل گرفته است. به طور کلی، هیمالیا یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در جهان است که به دلیل زیبایی طبیعت و فرهنگ مردمانش، همواره مورد توجه علاقه‌مندان به ماجراجویی، کوهنوردی و طبیعت‌گردی بوده است.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب