(ویدئو) پدیده عجیب اما واقعی که به یکی از جاذبه های گردشگری روسیه تبدیل شده است!/ طلوع و غروب شگفت انگیز خورشید در 2 بامداد

انتشار 11 مهر 1403

طوطیا نیوز: کشور روسیه از بزرگترین و پهناورترین کشور های جهان است که درون خود مکان های توریستی و گردشگری بسیار زیادی را دارا است. این کشور در بخش های شمالی خود به خصوص سن پترزبورگ پدیده عجیبی را دارا است که هر ساله در اوایل تابستان توریست های زیادی برای دیدن این پدیده را از سرتاسر جهان جذب میکند.

(ویدئو) پدیده عجیب اما واقعی که به یکی از جاذبه های گردشگری روسیه تبدیل شده است!/ طلوع و غروب شگفت انگیز خورشید در 2 بامداد

به گزارش طوطیا نیوز، یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های طبیعی این کشور است که گردشگران زیادی را به شهر زیبای سن‌پترزبورگ می‌کشاند. این پدیده‌ی تماشایی از نمادین‌ترین رویدادهای روسیه محسوب می‌شود و همزمان با فستیوال شب‌های سفید روسیه گردشگران می‌توانند نسبت به اخذ ویزا و سفر به این کشور اقدام کنند. در ادامه با پدیده شب‌های سفید روسیه بیشتر آشنا می‌شویم.

شب‌های سفید یا شب های روشن پدیده‌ای طبیعی و جذاب است که به علت ناهماهنگی بین زمین، ماه و خورشید و گسترده‌تر شدن مدار عرضی غروب و طلوع خورشید اتفاق می‌افتد. با شروع تابستان، خورشید در فاصله‌ی نزدیک‌تری نسبت به ماه و زمین قرار می‌گیرد و نور خورشید بیشتر از همیشه به زمین می‌تابد. این امر از تاریکی شب کاسته و باعث به وجود آمدن شب‌های روشن می‌شود. در شب های سفید آسمان به طور کامل تاریک نمی‌شود و حالت گرگ‌ومیش دارد. در این پدیده غروب دیرتر از حالت عادی و طلوع خورشید زودتر از دیگر ایام سال اتفاق می‌افتد و با ادامه‌دار شدن غروب آفتاب، آسمان رنگی نارنجی به خود می‌گیرد.

شب های سفید روسیه

پدیده شب های سفید در کشورهایی مانند فنلاند، نروژ و سوئد هم دیده می‌شود. همچنین این پدیده در چندین شهر روسیه که موقعیت مکانی آن‌ها 59 درجه بالای عرض جغرافیایی باشد قابل مشاهده است. اما شب‌های روشن روسیه در سن‌پترزبورگ واضح‌تر و بهتر از دیگر شهرها است. همچنین جشنواره‌ها و مراسم‌های مخصوص شب‌های روشن در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شوند. بهترین مکان سن پترزبورگ برای تماشای شب‌های روشن روسیه، رودخانه نوآ است. بر روی این رودخانه چندین پل متحرک وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توان سوار کشتی شد و به میانه‌ی رودخانه رفت. بدون شک تماشای آسمان روشن از میانه‌ی رود یکی از جذاب‌ترین تجربیات هر گردشگری است.

شب های سفید روسیه

تاریخ شب‌های سفید روسیه از اواخر می شروع شده و تا 2 جولای (اواخر خرداد تا اواسط تیر) ادامه دارد. اما اوج روشنایی این پدیده‌ی جذاب را می‌توان از 11 ژوئن تا 2 ژوئیه (بین 31 خرداد تا 1 تیرماه) مشاهده کرد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب