(ویدئو)رعب وحشت در جزیره قشم!/بیوه سیاه در جزیره مشاهده شد...

انتشار 26 خرداد 1403

طوطیانیوز:به تازگی در برخی از مناطق استان هرمزگان عنکبوت بیوه سیاه مشاهده شده است.

(ویدئو)رعب وحشت در جزیره قشم!/بیوه سیاه در جزیره مشاهده شد...

به گزارش طوطیا نیوز به نقل از بامداد نو،تاکنون در حدود 7500 نوع عنکبوت شناسایی شده است. در بین بند پایان این رده فقط عقرب ها وعنکبوت ها دارای غدد زهری بوده و با استفاده از آن شکار خود را از پا در می آورند. اکثرعنکبوت ها بی خطر بوده و به عنوان عوامل کنترل کننده بیولوژیک در طبیعت نقش مهمی را در کنترل آفات به عهده دارند. تعداد معدودی از عنکبوت ها برای انسان خطرناک می باشند. تقریبا تمام عنکبوت ها دارای غدد زهری هستند ولی توانایی تزریق زهر را به مهره دارانی مثل انسان ندارند. اما برخی نیز می توانند با تزریق زهر به بدن انسان، سلامتی اش را به خطر بیاندازند.

از جمله عنکبوت های خطرناک شناسایی شده دراستان هرمزگان می توان بیوه پشت قرمز، بیوه قهوه ای وعنکبوت گوشه گیرقهوه ای (ویولونی) را نام برد. عنکبوت پشت قرمزمتعلق به گروه عنکبوت های بیوه می باشد.

پشت قرمزازخانواده متعلق به گروه عنکبوت های بیوه بوده که در حدود 30 گونه از آنها تا کنون در دنیا شناسایی و توصیف شده است. این عنکبوت بومی استرالیا است و در تمام دنیا انتشار یافته است که یکی از خطرناک ترین اعضاء عنکبوتهای بیوه می باشد. اندازه بدن پشت قرمز ماده، بین 5/0 تا 3/1 سانتی متر و در جنس نر، بین 3/0 تا 4/0 سانتی متر که بسیار کوچکتر از ماده است. عنکبوت مادر با رنگ سیاه براق ، پاهای بلند و باریک شکم گرد و سرسینه کوچک دارای نوار قرمز روشن بر روی قسمت پشت شکم می باشد .

بیوه سیاه، به دلیل اینکه جنس ماده، پس از جفت‌گیری شریک مذکر خود را می‌کشد به این نام گذاشته شده‌است. بعد از تخم گذاری به دو دلیل گرسنگی پس از جفت گیری و انتقال ژن یا DNA از جنس مذکر به فرزندان خود، جفتش را به عنوان طعمه برای خود می‌پندارد. به تازگی در برخی از مناطق استان هرمزگان عنکبوت بیوه سیاه مشاهده شده است. با توجه به اینکه هرمزگان از جمله مناطقی است که امروزه بعنوان منطقه بومی بیوه سیاه شناخته می شود، اطلاعات بیشتر درمورد این نوع عنکبوت ضروری است.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب