(ویدئو) رودخانه طبیعی عجیبی که هر حیوانی در آن آبپز میشود!/ عجیب ترین کشف دانشمندان در جنگل های آمازون که شمارا حیرت زده میکند!

انتشار 2 مهر 1403

طوطیا نیوز: شاید اولین بار باشد که از رودخانه جوشان آمازون می‌شنوید؛ رودخانه‌ای در جنگل‌های آمازون که قتلگاه موجودات زنده است!

(ویدئو) رودخانه طبیعی عجیبی که هر حیوانی در آن آبپز میشود!/ عجیب ترین کشف دانشمندان در جنگل های آمازون که شمارا حیرت زده میکند!

به گزارش طوطیا نیوز، شانای تیمپیشکا، نام رودخانه عجیبی است که در کشور پرو قرار دارد. دمای آب در این رودخانه به‌قدری بالاست که اگر دستتان را داخل آب ببرید، می‌سوزد. حتی اگر این حرکت را بسیار سریع انجام دهید، باز هم سوختگی را تجربه خواهید کرد. حالا تصور کنید چند موجود زنده تاکنون در این رودخانه به دام افتاده و از بین رفته‌اند. رودخانه‌ی جوشان مایانتویاکو دارای 25 متر عرض و 6 متر عمق است، ولی طول آن فقط 6.4 کیلومتر می باشد. دمای آب بین 50 تا 90 درجه سانتی‌گراد است و در برخی نقاط به 100 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. این رودخانه به زبان بومی‌های ساکن این منطقه «شانای-تیمپیشکا» نامیده می‌شود که به معنی «جوشیده بر اثر حرارت آفتاب» است.

رودخانه‌ی مایانتویاکو رودخانه ای جوشان در اعماق جنگل‌های بارانی آمازون می باشد. این رودخانه در نزدیکی شهر پوکایپا واقع شده است. این رودخانه امروزه به یکی از بزرگترین مراکز تفریحی و گردشگری کشور پرو و آمریکای جنوبی میباشد. هر ساله توریست های زیادی به این شهر برای دیدن این رودخانه سفر میکنند و تنها رودخانه در جهان است که کسی در آن شنا نکرده است.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب