(ویدئو) شکست عضله داران و بدنسازان حرفه ای خارجی در برابر این پهلوان ایرانی!

انتشار 28 شهریور 1403

طوطیا نیوز: پهلوان علی مدنی که یک باستانی کار ایرانی است پوز تمام مدعیان بدنسازی را به خاک مالید و آنهارا در برابر خود تسلیم ساخت!

(ویدئو) شکست عضله داران و بدنسازان حرفه ای خارجی در برابر این پهلوان ایرانی!

به گزارش طوطیا نیوز، ورزش زورخانه ای از آیین های پهلوانی و ورزش های سنتی ایرانیان است و زورخانه مکانی است که در آن به این ورزش می پردازند. مورخین معتقد اند که 700 سال پیش محمود که معروف به پوریای ولی بوده است و در خوارزم زندگی می کرده زورخانه ها را به شکل امروزی در آورده است.در گذشته های قدیم پهلوانان جزو ارزشمندترین طبقات اجتماعی به شمار می‌رفتند و آن ها پس از موبدان قرار داشتند. در آن دوران جنگاوری و رزم یکی از ارزش های باستانی به شمار می رفته و از آنجایی که پهلوانان به انواع فنون رزم تسلط داشته اند در بین عموم مردم بسیار محبوب بودند.

از شاخص ترین فعالیت های زورخانه ها میتوان به کشتی پهلوانی اشاره کرد و در واقع ریشه کشتی امروزی در دنیا محسوب می شود و انتخاب پهلوان کشور جزو هیجان انگیز ترین پیامد های اجتماعی بوده است. چون یک پهلوان فقط یک قهرمان کشتی نبوده که بر حریفانش پیروز شده باشد بلکه وظایف اجتماعی نیز برعهده وی بوده است و مردم هنگام مشکلات در جامعه به سراغ پهلوانان می‌آمدند.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران