(ویدیو) ویس های عاشقانه و جگرسوز ماه چهره خلیلی"بازیگر مختارنامه" در بستر بیماری برای نعیمه نظام دوست

انتشار 18 تیر 1403

طوطیانیوز: ویس های عاشقانه ماه چهره خلیلی برای نعیمه نظام دوست را ببینید.

(ویدیو) ویس های عاشقانه و جگرسوز ماه چهره خلیلی"بازیگر مختارنامه" در بستر بیماری برای نعیمه نظام دوست

به گزارش طوطیا نیوز، ماه‌چهره خلیلی‌زاده (25 دی 1355 – 17 مرداد 1399) بازیگر ایرانی بود. که بر اثر سرطان لوزالمعده درگذشت. او در طول حرفه خود در بیش از 30 اثر ایفای نقش کرده‌است. خلیلی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان بود و یک دورهٔ بازیگری را در مدرسه متد (Method School) واقع در لندن گذرانده بود. او نوهٔ دختریِ پروین سلیمانی بود و بازیگری در تلویزیون را با سریال مختارنامه (1389) ساختهٔ داوود میرباقری، و بازی در سینما را با چشمان سیاه ساختهٔ ایرج قادری آغاز کرد.

ابراهیم اشرفی همسر زنده یاد ماهچهره خلیلی، فیلمبردار، بازیگر و عکاس کشورمان 13 دی 1352 در تهران، متولد شد. او فعالیت هنری خود را از پشت صحنه در سینما آغاز کرد و در سال 1378 در گروه صحنه و لباس فیلم «شوخی کردم» قرار گرفت.همسر ماهچهره خلیلی سال 1381 در فیلم «گاو خونی» به کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی در گروه فیلمبرداری شروع به کار کرد و سال 1393 به عنوان بازیگر در فیلم «خداحافظی طولانی» مقابل دوربین قرار گرفت. از جمله کارهایی که ابراهیم اشرفی در آن‌ها به عنوان مدیر فیلمبرداری حضور داشت می توان فیلم های استراحت مطلق، شب، بیرون و صله سحر را نام برد.

نعیمه نظام دوست متولد 23 آبان 1353 در تهران اسـت. او دارای دیپلم علوم تجربی اسـت و از سال 1370 کار بازیگری را در گروه‌های آزاد تئاتر آغاز کرده و سپس در مجموعه نوروز 72 بازی کرد. او دریک خانواده 6 نفری بدنیا آمده اسـت و چهار خواهر دارد. خودش فرزند سوم خانواده اسـت و بـه غیر از او کسی درخانواده شان کار هنری نکرده اسـت. او در کودکی عاشق فوتبال و دروازه بانی بود. بـه گفته‌ی خودش خیلی شر بوده یعنی بیشتر پسر بوده تا دختر ودر دوران نوجوانی بیشتر خشمگین بوده تا خوشحال.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب