دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

(تصاویر) 4 تا عجیب‌ترین کشفهای گیج‌کننده‌ی باستان‌شناسان/ از اسکلت عجیب و مرموز باستانی تا زنی که در قبر زایمان کرد

سه شنبه، 16 مرداد 1403
طوطیا نیوز: در ادامه با عجیبترین کشفهای باستان شناسایی روبرو خواهید شد البته تعداد این اکتشافات بسیار زیاد است و همچنان بر آن افزوده می‌شود، اما در اینجا به چند مورد بسیار جالب‌ بسنده می‌کنیم.

به گزارش طوطیا نیوز، آثار باستانی به‌جا مانده از پیشینیان‌مان عمدتا شکسته، دفن‌شده و بسیار سخت برای شناسایی هستند، اما برخی از آنها وجود دارند که می‌توانند ما را وادار به تجدیدنظر کامل درخصوص جایگاه‌مان در تاریخ کنند.

1- باغ‌وحش باستانی

نخن (هیراکنپولیس) یکی از مهم‌ترین شهرهای واقع در کنار رود نیل در 5 هزار سال پیش بود (صدها سال قبل از ساخت اهرام) و ساکنان ثروتمند آن با نگهداری حیوانات عجیب و غریب موقعیت خود را نشان می‌دادند.

کاوشگران در یک گورستان در این منطقه 2فیل، چندین بابون و یک اسب آبی را در کنار سایر حیوانات کشف کردند اما همه‌چیز مربوط به غذا دادن و نوازش کردن حیوانات نبود؛ اسکلت‌ها نشان از شکستگی استخوان‌هایی داشتند که بهبود یافته بودند؛ پژوهشگران فکر می‌کنند که این حیوانات هنگام شکار یا حین بسته‌بودن آسیب دیده‌اند. اما استخوان‌ها فقط زمانی می‌توانستند بهبود یابند که حیوانات در حفاظت قرار داشتند که این موضوع نشان می‌دهد آنها در اسارت نگهداری می‌شدند.

2- انسان یا بیگانه؟

در سال2003، یک اسکلت 6اینچی با سر نوک‌تیز به‌طور طبیعی در بیابان آتاکاما در شیلی مومیایی شده بود. اگرچه بسیاری از مردم ادعا کرده‌اند که این اسکلت که چگالی استخوانی آن به یک کودک 6ساله شباهت داشت، یک بیگانه است اما دانشمندان از آن زمان توانسته‌اند دی‌ان‌ای آن را توالی‌یابی و مطالعه کنند. آنها 7جهش مختلف در ژن‌های او را که با رشد مرتبط هستند پیدا کردند، اما مطمئن نیستند که کدام باعث تغییر شکل اسکلت او شده است.

3-زایمان قرون‌وسطایی

حدود 1300 سال پیش، زنی در شهر ایمولا در ایتالیا چند هفته قبل از زمان زایمان درگذشت. باستان‌شناسان اسکلت جنین او را بین پاهایش پیدا کردند که او را به نمونه‌ای از «زایمان تابوتی» نادر تبدیل کرد. (گازها در بدن زن باردار فوت شده تجمع پیدا کرده و جنین را از طریق کانال زایمان خارج کرده بودند.)

اما دانشمندان به یافته غیرمعمول دیگری علاقه‌مندتر هستند: کسی قبل از مرگ، یک سوراخ کوچک در جمجمه مادر ایجاد کرده بود. ایجاد چنین سوراخی تراپاناسیون نامیده می‌شد و در طول تاریخ برای درمان آسیب‌های سر، سردرد و احتمالاً برای رهایی از ارواح شیطانی انجام می‌شده است. در این مورد، پژوهشگران گمان می‌کنند که او احتمالا از فشار خون بسیار بالای مرتبط با بارداری رنج می‌برده است.

4- قتل‌عام در یک قلعه

باستان‌شناسان درحال مطالعه «قلعه سندبی»، یک محل بازمانده از قرن پنجم در سوئد، اسکلت انسانی را که روی کف یک خانه دراز کشیده بود، پیدا کرده و متعجب شدند که چرا هیچ‌کس او را دفن نکرده است. سپس یکی دیگر را پیدا کردند و بعد یکی دیگر. همه آنها نشانه‌هایی از اعدام با شمشیر، تبر و چماق داشته و رها شده بودند تا دیوارهای خانه‌های‌شان روی آنها فرو بریزد.

باستان‌شناسان متوجه شدند که در واقع این، یک قتل‌عام بوده است. آنها تاکنون بقایای 26نفر را پیدا کرده‌اند، همراه با یک ماهی نیمه‌خورده (که نشان می‌دهد حمله غافلگیرانه بوده است)، سکه‌ها و جواهرات، اما هیچ نشانه‌ای از اینکه مهاجمان چه کسانی بوده‌اند یا دلیل عصبانیت آنها چه بوده است، پیدا نکرده‌اند.



(عکس) ترکیب رنگ مسحورکننده‌ی مانتوی بلوچ‌دوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر خوش‌سلیقه‌ی بهرام رادان/ میدونین چی باعث شده این مانتو اینقدر خاص باشه؟
(ویدیو) تولد 2 سالگی پسر شهربانو منصوریان، آرشام، با تم جذاب پسرانه در وسط یک استخر خیلی بزرگ و در کنار پدر و مادر قهرمانش/ دیدین خرس ملوان روی کیک تولدش چه بانمکه؟
(ویدئو) واکنش خیره‌کننده‌ی میمون‌های باغ وحش به شعبده بازی مرد جوان/ دیدین اون مرد چجوری ادای میمون رو درآورد؟😂 از خود میمونم میمون‌تر بود که🤣
(ویدئو) وقتی همسر هادی چوپان بین همه تعریف شوهرشو می کنه:هادی بهترین مرد روی زمین است/دخترشم چه عاشقانه میگه بابا دوست دارم/ به این میگن خانواده وفادار و متعهد ایرانی👌
(تصاویر) دکوری‌های سنگی و شیک خانه‌ی مینا مختاری و بهرام رادان/ از شومینه پر از سنگ تا جا شمعی و میوه‌‌خوری سنگی/ حتی دکوری‌های اتاق پسرشونم مینیمال و باکلاسه
(عکس) دیزاین خاص و منحصر به فرد تولد 22 سالگی ناهید کیانی، در میان انبوهی از آینه ها/ این منم که با یه دولیو چاگی، تمام آینه‌هارو می‌شکنم🦾
تصاویر دیده نشده از کودکی بازیگر مردمی و با اخلاق جوکر2!/ الیکا عبدالرزاقی چه کوچولو بوده!😍
(ویدیو) سقوط عجیب یک مجری در پخش زنده تلویزیون/ فقط اونجایی که اصلا به روی خودش نمیاره و بحث رو از همون جایی که مونده ادامه میده😂
تصویری از محمدرضا هدایتی (طغرل خان برره) با پسرش به مناسبت تولدش با یک کیک ساده/ عجب شباهتی دارن پدر و پسر
(ویدئو) یادی کنیم از تیکه سنگین هادی چوپان در جواب درخواست از مسئولین!
ویدیو قدیمی و دیده‌نشده از شوخی بانمک زهره فکورصبور با نعیمه نظام‌دوست/ وااای چقدر جوون بودن اینجا!
(ویدیو) بازی فی البداهه و فوق خنده‌دار الیکا عبدالرزاق در برنامه جوکر 2/ واقعا نخندیدن به این حجم از خلاقیت و نمک هنر میخواد🤣
(تصاویر) اگه قصد مسافرت دارین به عجیب ترین و ترسناک ترین هتل های جهان هم سر بزنید!/از هتل وحشت تا هتل زرافه
(ویدئو) سوالایی که قبل خواب به ذهن رایان سرلک سریال "زیرخاکی" میاد ژاله صامتی رو کلافه کرد / آخر گفت برو هرچقد میخای گریه کن
(ویدئو) سوگواری دیدنی نیکخواه در مراسم ختم ژاله صامتی در برنامه جوکر 2 / ناهید مسلمی چه شیونی میزنه 😂😂
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟