دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر) 9 شهر جالب بدون ماشین در جهان/ دیگه تو این شهرها خبری از دود و صدای ماشین نیست | ساکنان این شهرها ماشین ندارند!

شنبه، 20 مرداد 1403
طوطیا نیوز:شهرهایی تو دنیا هستند که هیچ خودرویی در اونها وجود نداره و اهالی بدون خودرو تردد می کنند. لیست این شهر های زیبا را در ادامه ببینید.

به گزارش طوطیا نیوز،شهرهای زیادی در دنیا هستند که هیچ کدام از اهالی اش ماشین ندارند. شهرهایی که تردد با آنها بدون ماشین و با دوچرخه، قایق و .. صورت می گیرد. در ادامه لیست شهرهای بدون ماشین در دنیا را خواهید دید.

جزیره ماکیناک | Mackinac Island ، میشیگان

جزیره ماکیناک که در دریاچه هیوران قرار دارد از سال 1898 تا به حال هیچ وسیله ی نقلیه ی موتوری ندارد. امروز این جزیره تبدیل به تفریحگاه تابستانی محبوبی شده و خانواده ها، طبیعت دوستان و طرفداران تاریخ را به خود جذب می کند. در این جزیره برای رفت و آمد فقط می توانید از دوچرخه و یا درشکه های اسبی استفاده کنید. مطمئنا تماشای شهری که در آن اسب درشکه ها به این طرف و آن طرف می روند جالب است انگار زمان یخ زده است و خبری از زندگی شهری مدرن نیست.

جزیره سرک | Sark Island، فرانسه

در آنسوی سواحل نورماندی در شمال غربی فرانسه جزیره ای به اسم سرک قرار دارد که بخشی از جزایر مانش انگلیس است. این جزیره، کوچک است اما هیچ چیزی از چشم اندازهای باشکوه کم ندارد و جایی عالی برای کوه نوردی و دوچرخه سواری است. تنها وسیله ی حمل و نقلی که در این جزیره اجازه رفت و آمد دارد تراکتور است و برای رفت و آمد یا باید پیاده روی و دوچرخه سواری کنید و یا سوار کالسکه شوید.

ونیز، ایتالیا

ونیز یکی از زیباترین و رمانتیک ترین شهرهای جهان است که گردشگران زیادی آرزوی بازدید از ان را دارند و دوست دارند یک بار هم که شده این شهر تماشایی را از نزدیک ببینند. اگر رفت و آمد ماشین ها در ونیز مجاز بود آن وقت دیگر ونیزی که ما می شناسیم این شکلی نبود! برای رفت و امد در بین جزایر ونیز باید سوار اتوبوس های آبی شوید و برای قایق سواری در کانال های آبی، قایق های گوندولو منتظرتان هستند.

مرکز تاریخی فاس | Fes el-Bali ، مراکش

مراکش دنیایی متفاوت و سرزمینی که نمونه اش در هیچ جای دنیا نیست. مرکز تاریخی فاس پر از خیابان های قرون وسطایی پیچ در پیچ است که نبود ماشین نمایی جذاب و دیدنی را برای آن ها به وجود آورده است. در این خیابان ها و کوچه پس کوچه ها پیاده قدم بزنید و از مساجد، رستوران ها و مغازه ها دیدن کنید تا بعد از مدتی محسور جذابیت جادویی شهری شوید که گردشگران زیادی را سالانه به خود جذب می کند. مطمئنا جایی تاریخی که در آن اثری از ماشین نباشد تاریخ دوستان را چنان مجذوب می کند که دلشان نمی خواهد حالا حالاها این شهر را ترک کنند.

لا کامبرسیتا | La Cumbrecita ، آرژانتین

شهری تماشایی و کوچک که در دره ی کالاموچیتا قرار دارد و شبیه دهکده ی کوه های آلپ است. پیاده روها ظاهر این شهر را درست مثل کتاب های رنگارنگ داستان کرده اند. گردشگران زیادی برای گشت و گذار در میان طبیعت، جنگل گردی، تماشای آبشارها و کمپ زدن زیر ستاره ها به این شهر می روند. همه ی کسانی که می خواهند وارد این شهر شوند باید ماشین ها را پارک و بقیه ی مسیر را از کنار پل «ریو دل مدیو» پیاده روی کنند.

هیدرا | Hydra، یونان

هیدرا شهری تماشایی در ساحل دریای اژه است که مثل بهشت می ماند. هیچ وسیله حمل و نقل چرخ داری حق عبور از خیابان های سنگ فرش شده ی شهر را ندارد و این یعنی فقط عابران پیاده و اسب ها می توانند در این خیابان ها رفت و آمد کنند. هیدرا که بخشی از جزایر سارونیک است به معماری جذاب، آب های آبی، خلیج های پنهان و مسیرهای ساحلی زیبا معروف است.

جزیره بلد هد | Bald Head Island ، کارولینای شمالی

وقتی به سمت جزیره «بلد هد آیلند» می روید نگرانی ها و ماشین خود را پشت در بگذارید! این جزیره تماشایی با سواحل آرامش بخش، زمین های گلف و کلبه های عجیبش به مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات تبدیل شده است. برای رفت و آمد در این جزیره گزینه های هیجان انگیزی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری و درشکه سواری در اختیارتان است.

خیتهورن| Giethoorn ، هلند

خیتهورن در 90 کیلومتری شمال شرقی آمستردام قرار دارد و خیلی ها به آن ونیز هلند می گویند. در این شهر 180 پل هست که بر روی کانال ها کشیده شده اند و شهر را شبیه تابلوهای نقاشی کرده اند. برای گشت و گذار در این شهر می توانید در کانال ها قایق سواری کنید و یا در دیگر قسمت ها پیاده روی کنید.

جزیره آتش | Fire Island، نیویورک

جزیره آتش که جایی عالی برای گذراندن تعطیلات تابستانی ست در سواحل جنوبی لانگ آیلند قرار دارد و سواحل، پارک ها و خلیج هایش در تابستان با گردشگرانی که دارند جذاب تر از همیشه هم می شوند. محلی ها و توریست ها برای رفت و آمد در جزیره دوچرخه سواری می کنند و یا پیاده راه می روند و از مناظر جذاب لذت می برند

  برچسب ها: ماشین شهر


(ویدیو) دلایل موفقیت در زندگی امین زندگانی"بازیگر سریال طوبی" و همسرش الیکا عبدالرزاقی"بازیگر جوکر2" در شب آهنگی/ فقط تعجب و شوکه شدن حامد آهنگی
لباس عروس و دسته‌گل استثنایی یک بانوی گیلانی در سال 1317/ باورتون میشه این لباس‌عروس رویایی و دسته‌گل شیک واسه 86 سال پیش باشه؟/ چه جای قشنگی عکس گرفتن!
قاب زیبایی از خانواده 11 نفره ناهید کیانی، دارنده مدال نقره در المپیک 2024، دور میز غذاخوری خانه/ چه تابلوهای انرژی‌بخش و زیبایی!
(عکس) نظری به چیدمان فوق شیک منزل صبا راد و همسرش در ترکیه / دیزاین فوق العاده پذیرایی با پیانو و لوستر شاهانه/ همبرگر شوهرپز خانم مجری، چه کرده مانی رهنما👍
(ویدیو) شوخی خنده بازارایی‌ها با دلایل سرمربی شدن حمید استیلی در پایتخت/ اقای اسپیلی سرمربی تیم پایتخت
(ویدئو) اجرای زنده و زیبای رضا بهرام از خواننده معروف قدیمی / عمرا کسی با این آهنگ خاطره نداشته باشه / ساعت ها میشه با این آهنگ گریه کرد
(ویدئو) انتقاد جالب سوسن پرور در برنامه جوکر 2 بیشترین فحش تو پیجم برای چهره منه / تو جوکر 2 ببینید کی خوشگله؛ دل شکستن هنر نیست
(ویدیو) حرکت باورنکردنی و جالب یک خرس باهوش با حلقه ورزشی/ خرس ورزشکار به ایشون میگن!؟
(ویدئو) بدل خارجی مریلا زارعی هم پیدا شد/ حتی نوع نگاه کردنشون هم عین همه😮
(تصویر) مقایسه پنجه های ترسناک خرس گریزلی و سر انسان که دیدنش شما را شوکه میکند!😯
(ویدئو) ببعی کلاه قرمزی اینبار همه رو سوپرایز کرد!/ آخه با بادمجونم میشه بازی کرد؟😂
(تصاویر) زن که 30 سال خواب به چشمانش نیامده است !
(عکس) نگاهی به تصویر قدیمی از پدر زن مجتبی خامنه ای در کنار رهبر معظم انقلاب در دوران جنگ تحمیلی/ آقای حداد عادل چقدر اینجا جوان هستند
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه