دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر)آیا شبها خواب آرام و کافی ندارید؟/6نوع از بهترین گیاهان آپارتمانی برای داشتن خواب راحت

جمعه، 22 تیر 1403
طوطیا نیوز:در این مطلب قصد داریم چند گیاه آپارتمانی را به شما معرفی کنیم تا با نگه داری از آن‌ ها در منزل خواب راحتی را تجربه کنید.

به گزارش طوطیا نیوز،بی خوابی عارضه ای شایع و همه گیر است که ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. در این مطلب می خواهیم چند گیاه آپارتمانی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن‌ها در منزل خواب راحتی را تجربه کنید. معمولا گیاه آپارتمانی شرایط نگه داری سختی ندارد و به راحتی می توانید چند گیاه آپارتمانی در اتاق خوابتان نگه دارید.

اسطوخودوس

رایحه اسطوخودوس به آرامش بخش بودن مشهور است. از نظر علمی، نشان داده شده است که عطر این گیاه فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد. به همین دلیل با استرس و اضطراب مقابله کرده و باعث آرامش می شود.

بسیاری از افراد از اسپری اسطوخودوس روی بالش خود استفاده می کنند. اما توصیه ما این است که یک گلدان اسطوخودوس کنار تخت خواب خود قرار دهید تا هر شب از رایحه تازه و آرامش بخش آن لذت ببرید. اسطوخودوس گرما و نور خورشید را دوست دارد؛ بنابراین بهتر است آن را کنار پنجره قرار دهید.

سانسوریا

کیفیت هوا یک عامل مهم برای خواب راحت است. ما در طول شب زمان زیادی را صرف تنفس در اتاق خواب خود می کنیم؛ و این می تواند سطح رطوبت و کربن دی اکسید اتاق را افزایش دهد. به خصوص اگر در را بسته نگه دارید؛ زیرا این کار مانع از گردش هوا می شود.

رطوبت زیاد می تواند باعث ایجاد کپک در اتاق شده یا حتی با گرد و غبار ترکیب شود. این اتفاق بر توانایی تنفس شما تأثیر می گذارد و شما را با خواب ضعیف شبانه مواجه می کند. گیاه سانسوریا به اتاق خواب اکسیژن می دهد و هوا را تمیز می کند. برگ های بزرگ آن نیز قابلیت سم زدایی دارند؛ به طوری که می توانند مواد شیمیایی مضر مانند زایلن، تری کلرواتیلن، تولوئن، بنزن و فرمالدئید را از بین ببرند.

اسپاتی فیلوم

اگرچه مرطوب بودن هوا می تواند خواب را مختل کند، اما خشکی بیش از حد هوا نیز باعث مشکلاتی می شود. اگر هوای اتاق شما خشک است، می توانید در آن گیاه اسپاتی فیلوم قرار دهید.

این گیاه می تواند رطوبت اتاق خواب را تا 5 درصد افزایش دهد؛ که به کاهش خشکی پوست و مو و رفع الکتریسیته ساکن کمک می کند.اسپاتی فیلوم به آبیاری یا نور زیاد نیاز ندارد. بنابراین می توانید آن را درست در کنار تخت خواب خود نگهداری کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه محبوب است که از ژل آن برای درمان بریدگی جزئی، سوختگی، گزش و خشکی پوست استفاده می شود. اما این گیاه فواید دیگری هم دارد! آلوئه ورا در شب اکسیژن تولید می کند؛ که برای نگهداری در محیط اتاق خواب عالی است. اما از آنجایی که این گیاه آفتاب دوست است، باید کنار پنجره قرار بگیرد.

نخل اریکا

نخل اریکا به عنوان یکی از بهترین تصفیه کننده های هوا شناخته شده است. این گیاه توانایی زیادی در دفع سموم از هوا دارد. نخل اریکا همچنین یک مرطوب کننده طبیعی هوا است و کیفیت هوای اتاق خواب را تضمین می کند. این گیاه به نور زیاد، اما غیر مستقیم نیاز دارد. اگر نور خیلی تند باشد، برگ ها زرد می شوند. در آبیاری نخل اریکا نیز باید دقت کنید.

پیچک انگلیسی

اگر هوای اتاق خواب شما زیادی مرطوب است، پیچک انگلیسی گیاه دیگری است که می تواند به شما در تنظیم کیفیت هوا کمک کند. این گیاه پهن برگ همچنین در جمع آوری کپک های موجود در هوا فوق العاده است.

کلام آخر

قرار دادن گیاهان خواب آور در اتاق خواب، می تواند راهی مفید برای بهبود خواب شبانه باشد. در این مقاله با 6 گیاه آپارتمانی خواب آور آشنا شدیم که نه تنها رطوبت هوا را تنظیم می کنند، بلکه می توانند سموم موجود در محیط را از بین ببرند. گیاهانی مانند اسطوخودوس نیز با عطر آرامش بخش خود، باعث کاهش استرس شده و به شما کمک می کنند تا خیلی راحت به خواب بروید.




از سراسر وب
سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر/ فقط تا ساعت 15 فردا 26 تیر فرصت دارید با انتخاب این 3 کارت، 5 میلیون سکه رایگان دریافت کنید/ +آموزش وارد کردن کارت و گرفتن سکه رایگان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) استایل های محرمی بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از المیرا شریفی و بهنوش طباطبایی تا احسان علیخانی و ساعد سهیلی
تصاویرحیرت انگیز از 5 حیوان جهان که توانایی راندن ماشین را دارند/ باورتون میشه نیمی از قلمرو حیوانات هم مثل انسان‌ها راننده‌های خوبی هستند؟
تصاویری از 10 حیوان که شگفت انگیز ترین زبان هارا در دنیا دارند/از قورباغه گرفته تا سقنقور زبان آبی
(ویدیو) عصبانیت مهراوه شریفی‌نیا در سریال پرطرفدار "زخم کاری"، سوژه‌ی کاربران مجازی خوش‌ذوق شد/ چیکار کنه خوب، عصبانیت بهش نمیاد اصلا
(تصاویر) سلیقه مثال زدنی شیلا خداداد و همسر جراحش، در انتخاب شیکترین رنگ مبلمان به رنگ زرشکی و شکلاتی/ قبول دارین سلیقه شونم مثل خودشون خاص و درجه یکه؟
حضور زهرا پزشکیان دختر رئیس جمهور،کنار مردم عادی در بیت رهبر معظم انقلاب !
(عکس) استوری قدردانی ویژه سردار آزمون از همشهری اش، ستاره والیبال، فرهاد قائمی، /معلم غیرت و پشتکار
تصاویر پربازدید از سینه زنی مهدی طارمی، بازیکن تیم اینتر، در هیئت عزاداری امام حسین/ دورهمی چهره های شاخص ورزشی و سینمایی در خانه مداح مشهور اهل بیت
(تصاویر) اکرم محمدی، رفعت سریال "شب دهم"، در کنار همسر و تنها دخترشان/ ماشالله خانم محمدی شیکتر و جوونتر از همیشه، بیشتر شبیه دوتا خواهرن تا مادر و دختر
(تصاویر) مانتوهای تابستانی خوش نقش و نگار الهام حمیدی، شیرین سریال "مختارنامه"/ الهام حمیدی اول سلیقه بوده بعدا دست و پا درآورده👌
(تصاویر) نگاهی به خانه 4 در 4 متری یک خانواده 3 نفره در ژاپن/ بطرز باورنکردنی جادار و دلبازه و هیچ کم کسری هم نداره
تصاویر سفر نیکی کریمی، فریماه فرجامی و تهمینه میلانی به آمریکا/ سه بانوی هنرمند کنارهم
(عکس) عاشقانه منحصربه‌فرد شاهرخ استخری برای سپیده بزمی‌پور، و پاسخ عاشقانه‌تر همسرش/ صحبتهای عاشقانه و اینستاگرامی شاهرخ استخری و همسرش
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان