دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر)نگاهی به شادترین کشورهای جهان در سال 2024!/ فنلاند همیشه پرچمدار دار این لیست...

پنجشنبه، 11 مرداد 1403
طوطیا نیوز:میزان سطح شادی مردم یک کشور براساس متغیر های متعددی سنجیده میشود که بعضی از کشورها سالهای متمادی پرچم دار این لیست هستند.

به گزارش طوطیا نیوز،«گزارش شادی جهان» (World Happiness Report) بر اساس متغیرهایی ، سطح شادی کشورها را محاسبه می‌کند که بعضی کشورها هر ساله در رتبه ی خود به قوت قبل باقی هستند که در ادامه به معرفی آن موارد می پردازیم.

  • سرانه تولید ناخالص داخلی

  • حمایت اجتماعی

  • امید به زندگی سالم

  • آزادی در انتخاب نوع زندگی

  • بخشندگی و سخاوت عمومی

  • سطوح مختلف فساد داخلی و خارجی

شادترین کشورهای جهان :

1. فنلاند (Finland)

جمعیت: حدود 5,600,000 نفر (سال 2024 میلادی)

  • شاخص ارزیابی شادی: 7٫741

کشور «فنلاند» با امتیاز 7٫741 از 10، شادترین کشور جهان در سال 2024 میلادی شناخته می‌شود. این کشور برای هفتمین سال متوالی (از سال 2018)، این رتبه را از آن خود کرده است.

طبق گزارش شادی جهان، شهروندان فنلاند حس حمایت جمعی و اعتماد متقابل بالایی دارند که این حس حمایت و اعتماد باعث می‌شود که شهروندان بهتر بتوانند با یکدیگر کار جمعی انجام دهند و به‌طور هماهنگ از پس چالش‌ها بربیایند؛برای مثال، آن‌ها به‌خوبی توانستند از بیماری همه‌گیر کرونا گذر کنند.

به‌علاوه، فنلاندی‌ها حس می‌کنند که آزادانه می‌توانند انتخاب‌های خود را در زندگی داشته باشند و کمترین سوءظن را به فساد دولت خود دارند. تمام این عوامل باعث شده است که مردم فنلاند شادترین مردم جهان باشند.

2. دانمارک (Denmark)

جمعیت: حدود 5,900,000 نفر (سال 2024 میلادی)

  • شاخص ارزیابی شادی: 7٫583

بسیاری از شاخص‌های شادی کشور «دانمارک» نزدیک به فنلاند است؛ بنابراین این کشور در سال 2024 میلادی در جایگاه دوم فهرست شادترین کشورهای جهان قرار گرفت. البته دانمارک در برخی شاخص‌ها نظیر درآمد، بخشش و سخاوت مردم و نبود فساد امتیاز بهتری از فنلاند دارد و از این لحاظ می‌توان احتمال داد که دانمارک در آینده نزدیک، به جایگاه اول ارتقا یابد.

دانمارک پیش از این سه‌بار در سال‌های 2012، 2013 و 2016 به رتبه اول شادترین کشور جهان دست یافت. این ششمین سال متوالی است که دانمارک دومین کشور شاد جهان شناخته می‌شود.

دانمارک امتیاز بالایی در شاخص‌های تعادل میان کار و زندگی، محیط زیست و نظام بهداشت و درمان دارد. دانمارکی‌ها کمترین اختلاف طبقاتی را تجربه می‌کنند؛ آن‌ها تقریبا به‌طور مساوی مسئولیت‌ها و منافع را تقسیم می‌کنند.

3. ایسلند (Iceland)

  • جمعیت: حدود 380,000 نفر (سال 2024 میلادی)

  • شاخص ارزیابی شادی: 7٫525

کشور «ایسلند» با شاخص 7٫525 از 10، سومین کشور شاد جهان در سال 2024 میلادی شناخته می‌شود و از سال 2022 تابه‌حال به‌طور متوالی این رتبه را دارد. از میان هفت کشور شاد جهان، ایسلند بیشترین حس حمایت اجتماعی را برای شهروندان خود به ارمغان می‌آورد. همچنین در شاخص بخشندگی و سخاوت شهروندان، ایسلند جایگاه دوم جهانی را دارد. از لحاظ برابری جنسیتی، ایسلند برترین کشور جهان شناخته می‌شود؛ همچنین، این کشور برای بیش از 10 سال است که به‌طور متوالی صلح‌آمیزترین کشور جهان معرفی می‌شود.

کشور ایسلند بیشترین سرانه چاپ کتاب را در میان کشورهای دنیا دارد؛ به‌طوری که 10 درصد جمعیت این کشور در طول زندگی خود حداقل یک کتاب می‌نویسند و چاپ می‌کنند. ایسلند با مناظر دلربا، مالیات کم و نظام آموزش و درمان رایگان خود، محیط شادی را برای ساکنان خود می‌آفریند.

5. هلند (Netherlands)

  • جمعیت: حدود 17,700,000 نفر (سال 2024 میلادی)

  • شاخص ارزیابی شادی: 7٫319

کشور «هلند» با آنکه پنجمین کشور شاد در سال 2024 میلادی شناخته شده است، از لحاظ شاخص سخاوت و بخشندگی مردم، رتبه اول را دارد؛ همچنین در این کشور، فساد بسیار پایینی گزارش شده است. در طی سال گذشته، هلند یک رتبه در میان کشورهای شاد جهان افت کرده است؛ با این حال، همچنان شهروندان هلند زندگی رضایت‌بخشی را تجربه می‌کنند و مرفه، تحصیل‌کرده و آزاد در انتخاب نوع زندگی خود هستند.

هلند، در کنار استرالیا، تنها کشورهایی در لیست 10 کشور شاد جهان هستند که جمعیتی بیشتر از 15,000,000 نفر دارند. در کشور هلند، فاصله چندانی بین شادترین و غمگین‌ترین شهروند وجود ندارد؛ یعنی همه شهروندان هلند تقریبا به یک میزان احساس شادی می‌کنند.

6. نروژ (Norway)

  • جمعیت: حدود 5,500,000 نفر (سال 2024)

  • شاخص ارزیابی شادی: 7٫302

کشور «نروژ» ششمین کشور شاد جهان در سال 2024 میلادی شناخته شده است. شهروندان این کشور نظام سلامت بسیار پیشرفته‌ای دارند و برای ورود به دانشگاه، شهریه‌ای نمی‌پردازند؛ به همین دلایل، حس می‌کنند که دولت به‌خوبی از آن‌ها حمایت می‌کند. نروژی‌ها به‌طور میانگین 38 ساعت در هفته کار می‌کنند که از ساعت کاری بسیاری از کشورهای جهان کمتر است. به‌علاوه، نروژ نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد و شهروندان احساس هم‌بستگی خوبی با هم دارند.

نروژ یکی از مرفه‌ترین و بافرهنگ‌ترین کشورهای جهان است. نروژی‌ها باور دارند که دموکراسی باید موجب برابری اجتماعی و اقتصادی شود؛ در نتیجه، در این کشور نابرابری جنسیتی بسیار کم است و همچنین حقوق‌ زنان و مردان تقریبا برابر هستند.

نظام بهداشت و درمان عالی است و نروژی‌ها به مقامات منتخب خود اعتماد دارند. نروژ در سال 2017 شادترین کشور جهان بود؛ با آنکه نروژ از این لحاظ افت کرده است، الگوی مدیریت اجتماعی آن همچنان سرمشقی برای دیگر کشورها محسوب می‌شود.

7. لوکزامبورگ (Luxembourg)

  • جمعیت: حدود 660,000 نفر (سال 2024 میلادی)

  • شاخص ارزیابی شادی: 7٫122

«لوکزامبورگ» در سال 2016 میلادی، در جایگاه بیستم شادترین کشور جهان قرار داشت؛ از سال 2020 به 10 کشور شاد جهان پیوست و از آن زمان تاکنون، جایگاه خود را حفظ کرده است. این کشور کوچک و کم‌جمعیت در شاخص‌های ارتباطات اجتماعی، آزادی در انتخاب نوع زندگی و امید به زندگی، بالاتر از میانگین جهانی قرار دارد. لوکزامبورگ جزو ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود؛ کارگران در این کشور به‌طور میانگین، ماهانه 7,000 یورو حقوق دریافت می‌کنند که البته بر میزان شادی آن‌ها اثرگذار است.

8. سوئیس (Switzerland)

  • جمعیت: حدود 8,800,000 نفر (سال 2024 میلادی)

  • شاخص ارزیابی شادی: 7٫06

«سوئیس» کشور بسیار سالمی است؛ از این لحاظ که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های چاقی را دارد. میانگین حقوق در این کشور بسیار بالا است. همچنین، سوئیس سرانه تولید ناخالص داخلی بالاتری از تمام هفت کشور شاد جهان دارد.

شهروندان احساس امید به زندگی بالا و پیوند اجتماعی خوبی با هم دارند. سوئیس کشوری امن و پاک است. آمارها نیز این موضوع را تایید می‌کنند؛ سوئیس، در کنار ایسلند و دانمارک، جزو امن‌ترین کشورهای جهان است.

کشور سوئیس در سال 2015 شادترین کشور جهان شناخته شد؛ اما از آن زمان تاکنون افت کرده است. با این حال، مناظر زیبا، هوای تمیز، زیرساخت‌های مدرن، خدمات آموزشی، ثروت زیاد و توزیع برابر منابع باعث شده‌اند که شهروندان آن احساس رضایت و شادی داشته باشند.

سوئیس از نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی درگیر هیچ جنگی نشده و بدین‌ترتیب هیچ تنشی را به مردم خود وارد نکرده است.

9. استرالیا (Australia)


جمعیت: حدود 26,700,000 نفر (سال 2024 میلادی)

  • شاخص ارزیابی شادی: 7٫057

از سال 2018 میلادی، «استرالیا» از فهرست 10 کشور شاد جهان خارج شده بود؛ اما امسال (2024) این کشور دوباره در فهرست 10 کشور شاد جهان قرار گرفت. شاخص ارزیابی شادی استرالیا نسبت به سال قبل افت کرده است و جوانان این کشور احساس شادی کمتری نسبت به سالمندان دارند.

دستمزد، نرخ اشتغال و امید به زندگی بالا در استرالیا باعث شده است که شهروندان این کشور احساس شادی کنند. همچنین استرالیا آمار نوع‌دوستی بالایی دارد؛ حدود 40 درصد افراد در این کشور کارهای داوطلبانه انجام می‌دهند.

10. نیوزیلند (New Zealand)

  • جمعیت: حدود 5,200,000 نفر (سال 2024)

  • شاخص ارزیابی شادی: 7٫029

«نیوزیلند» به طبیعت زیبا و مردم مهربانش معروف است. کیفیت بالای زندگی در نیوزیلند و حس پیوند اجتماعی در این کشور باعث شده است تا شهروندان آن احساس شادی کنند. بیش از سه‌چهارم نیوزیلندی‌ها به میزان شادی خود از 10، حداقل نمره هفت داده‌اند.

اضطراب نیوزیلندی‌ها بسیار کم است؛ بیش از نیمی از آن‌ها به میزان اضطراب خود، نمره صفر تا دو داده‌اند و کمتر از پنج درصد شهروندان، از اضطراب بالا رنج می‌کشند. بسیاری از نیوزیلندی‌ها نگاه مثبتی به آینده دارند؛ حدود یک سوم افراد با توجه به شرایط پیش‌بینی می‌کنند که در پنج سال آینده کاملا از زندگی راضی باشند و به تمام خواسته‌های خود برسند.

11. کاستاریکا (Costa Rica)


جمعیت: حدود 5,200,000 نفر (سال 2024 میلادی)

  • شاخص ارزیابی شادی: 6٫955

نوع حکومت‌داری و محافظت از محیط زیست باعث شده است تا «کاستاریکا» کشوری شاد باشد. در حدود 70 سال پیش (دهه 1950 میلادی)، کاستاریکا ارتش خود را منحل و بودجه آن را صرف آموزش و توسعه انسانی کرد. حدود هشت درصد سرانه تولید ناخالص داخلی کاستاریکا صرف آموزش می‌شود.

کاستاریکا بیشتر برق خود را از منابع تجدیدپذیر، به‌ویژه سدهای برق‌آبی، تامین می‌‌کند؛ این موضوع تاثیرات مثبتی بر محیط زیست و سلامت کشور گذاشته است. حکومت کاستاریکا از فروش سوخت‌های فسیلی مالیات می‌گیرد تا از جنگل‌ها محافظت کند؛ بدین‌طریق، آن‌ها توانسته‌اند تا حدود 50 درصد پوشش جنگلی را افزایش دهند و از تغییرات اقلیمی جلوگیری کنند.

کاستاریکا خدمات درمانی باکیفیتی را با هزینه مناسب ارائه می‌دهد. ثبات تورم باعث شده است که این کشور هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ گردشگری شکوفا شود. در نتیجه، کاستاریکا به‌طور مداوم در بین کشورهای شاد جهان قرار می‌گیرد و امید به زندگی در این کشور روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

12. کویت (Kuwait)


جمعیت: حدود 4,300,000 نفر (سال 2024 میلادی)

  • شاخص ارزیابی شادی: 6٫951

«کویت» شادترین کشور عربی و دوازدهمین کشور شاد جهان است. حدود 80 درصد کویتی‌ها میزان شادی خود را هفت از 10 عنوان کرده‌اند. در دو دهه گذشته، میزان شادی شهروندان کویت رو به افول بود و در سال 2011 میلادی، شاخص ارزیابی شادی آن‌ها به 6٫11 رسید؛ اما در چند سال اخیر، میزان شادی آن‌ها به‌طرز محسوسی افزایش یافت و در سال 2024 با شاخص 6٫951، توانست از کشورهای شادی مثل اتریش و کانادا جلو بزند.

13. اتریش (Austria)

  • جمعیت: حدود 9,000,000 نفر (سال 2024 میلادی)

  • شاخص ارزیابی شادی: 6٫905

«اتریش» سیزدهمین کشور شاد جهان محسوب می‌شود. این کشور کیفیت بالایی از زندگی را برای شهروندان خود فراهم می‌کند و از این لحاظ، در میان کشورهای اروپایی مثال‌زدنی است. عواملی مثل آموزش، خانواده و ثبات مالی همگی باعث حس رضایت از زندگی در میان اتریشی‌ها می‌شود. در این عوامل، اتریش با شادترین کشور جهان، یعنی فنلاند، برابری می‌کند.

14. کانادا (Canada)

  • جمعیت: حدود 39,000,000 نفر (سال 2024 میلادی)

  • شاخص ارزیابی شادی: 6٫9

«کانادا» نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ شادی افت داشته است؛ اما با توجه به شاخص‌هایی نظیر رفاه، پیوندهای اجتماعی و امید به زندگی، همچنان جزو کشورهای شاد جهان محسوب می‌شود. با این حال، میزان شادی در میان گروه‌های مختلف سنی در کانادا متفاوت است؛ جوانان زیر 30 سال کانادایی به‌طور محسوسی غمگین‌تر از سالمندان هستند. رتبه شادی جوانان کانادایی در مقایسه با دیگر کشورها در جایگاه پنجاه و هشتم است. حدود 50 درصد مردان و زنان کانادایی رضایت بالایی از زندگی خود دارند.

15. بلژیک (Belgium)

  • جمعیت: حدود 11,700,000 نفر (سال 2024 میلادی)

  • شاخص ارزیابی شادی: 6٫894

«بلژیک» از نظر شاخص ارزیابی شادی امتیاز خوبی دارد و در فهرست شادترین کشورهای جهان 2024 میلادی قرار می‌گیرد. اگرچه شاخص شادی بلژیک طی چند سال گذشته افت داشته است، همچنان شهروندان این کشور احساس حمایت اجتماعی خوبی دارند و اعتماد متقابل محسوسی میان مردم و حاکمیت این کشور وجود دارد. طبق نظرسنجی سال از بلژیکی‌ها در سال 2019، بیش از 70 درصد بلژیکی‌ها اذعان کردند که شاد هستند و حتی 9 درصد ایشان عنوان کردند که «بسیار شاد» هستند.

  برچسب ها: کشور شادترین


(ویدیو) دلایل موفقیت در زندگی امین زندگانی"بازیگر سریال طوبی" و همسرش الیکا عبدالرزاقی"بازیگر جوکر2" در شب آهنگی/ فقط تعجب و شوکه شدن حامد آهنگی
لباس عروس و دسته‌گل استثنایی یک بانوی گیلانی در سال 1317/ باورتون میشه این لباس‌عروس رویایی و دسته‌گل شیک واسه 86 سال پیش باشه؟/ چه جای قشنگی عکس گرفتن!
قاب زیبایی از خانواده 11 نفره ناهید کیانی، دارنده مدال نقره در المپیک 2024، دور میز غذاخوری خانه/ چه تابلوهای انرژی‌بخش و زیبایی!
(عکس) نظری به چیدمان فوق شیک منزل صبا راد و همسرش در ترکیه / دیزاین فوق العاده پذیرایی با پیانو و لوستر شاهانه/ همبرگر شوهرپز خانم مجری، چه کرده مانی رهنما👍
(ویدیو) شوخی خنده بازارایی‌ها با دلایل سرمربی شدن حمید استیلی در پایتخت/ اقای اسپیلی سرمربی تیم پایتخت
(ویدئو) اجرای زنده و زیبای رضا بهرام از خواننده معروف قدیمی / عمرا کسی با این آهنگ خاطره نداشته باشه / ساعت ها میشه با این آهنگ گریه کرد
(ویدیو) حرکت باورنکردنی و جالب یک خرس باهوش با حلقه ورزشی/ خرس ورزشکار به ایشون میگن!؟
(ویدئو) بدل خارجی مریلا زارعی هم پیدا شد/ حتی نوع نگاه کردنشون هم عین همه😮
(تصویر) مقایسه پنجه های ترسناک خرس گریزلی و سر انسان که دیدنش شما را شوکه میکند!😯
(ویدئو) ببعی کلاه قرمزی اینبار همه رو سوپرایز کرد!/ آخه با بادمجونم میشه بازی کرد؟😂
(تصاویر) زن که 30 سال خواب به چشمانش نیامده است !
(عکس) نگاهی به تصویر قدیمی از پدر زن مجتبی خامنه ای در کنار رهبر معظم انقلاب در دوران جنگ تحمیلی/ آقای حداد عادل چقدر اینجا جوان هستند
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب