(تصاویر) تاریخچه لباس هایی که امروز می‌ پوشیم چیست؟/ از لباس عروس گرفته تا تی شرت!

انتشار 17 تیر 1403

طوطیا نیوز:تا حالا شده به این فکر کنید لباسی که امروز می پوشیم، چطور به وجود آمده و حالا به یک مد در جهان تبدیل شده است؟ همراه ما باشید تا در مورد تاریخچه لباس ها بدانید.

(تصاویر) تاریخچه  لباس هایی که امروز می‌ پوشیم چیست؟/ از لباس عروس گرفته تا تی شرت!

طوطیا نیوز،تا حالا شده موقعی که به آینه نگاه می کنید، فکر کنید تاریخچه لباسی که به تن دارید به چه زمانی باز می گردد؟ از تی شرت تا لباس عروس، تاریخچه لباس ها برای بسیاری افراد شگفت انگیز است و این که بدانیم اولین بار چه کسانی از این مدل لباس ها را مد کردند جالب اشت. همراه ما باشید تا تاریخچه لباس ها و ریشه شکل گیری برخی از آن ها را بررسی کنیم.

لباس عروس سفید

.

اگر در روز عروسی خود یک لباس سفید پوشیدید، یا رویای پوشیدن آن را دارید، می‌توانید به خاطر آن از ملکه ویکتوریا تشکر کنید. ویکتوریا وقتی با شاهزاده آلبرت ازدواج کرد این ترند را بنیان گذاشت.

تی‌شرت

1

پیشینه تی‌شرت را می‌توان در روم باستان ردیابی کرد، جایی که تونیک پوشیده می‌شد. اما تی‌شرت مدرن پیوند نزدیکی با union suit، نوعی لباس زیر بلند یک‌تکه در قرن 19 دارد. لباس سرهمی اولین بار توسط شرکت لباس زیر کوپر در سال 1904 به بازار آمد و بعداً توسط نیروی دریایی ایالات متحده استفاده شد.کلمه «تی‌شرت» اولین بار در کتاب «این سمت بهشت» از اسکات فیتزجرالد در سال 1920 به کار رفت. از دهه 1940 تی‌شرت محبوب شد و همچنان محبوب است.

1

پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند را در ابتدا مردان می‌پوشیدند. این ایرانی‌ها و دیگر فرهنگ‌های مشابه بودند که از این نوع کفش استفاده می‌کردند اما در پایان قرن شانزدهم به اروپا رسیدند و محبوب شدند.

1

1

در قرن هفدهم، خاندان سلطنتی کفش پاشنه ‌‌بلند می‌پوشیدند. لویی چهاردهم فرانسه شخصیت معروفی بود که کفش‌های پاشنه بلند می‌پوشید و در پایان قرن زنان شروع به پوشیدن پاشنه بلند کردند.

دستمال گردن

1

4

لویی چهاردهم فقط به پوشیدن کفش پاشنه بلند شناخته نمی‌شود. او همچنین به محبوب شدن دستمال گردن هم کمک کرد.نسخه اولیه دستمال گردن قبلاً در بین مزدوران کرواسی محبوب بود و سپس پاریسی‌ها هم از آن استفاده کردند. در آن زمان دستمال گردن‌ها عمدتاً از گیپور یا ابریشم ساخته می‌شدند.

شلوار

1

4

قدمت قدیمی‌ترین شلواری که تا به حال پیدا شده به بین 3000 تا 3300 سال پیش باز می‌گردد که توسط سوارکاران عشایری در آسیای مرکزی استفاده می‌شد.مردمان بسیاری از فرهنگ‌های باستانی دیگر نیز آنها را می‌پوشیدند، اما مدتی طول کشید تا یونانیان و رومیان باستان آنها را استفاده کنند. رومی‌ها معتقد بودند که شلوار چیزی است که مردم بربر می‌پوشند، اما زمانی که امپراتوری‌شان به فراتر از دریای مدیترانه گسترش یافت، دیدگاه خود را تغییر دادند.

کت و شلوار

1

در مورد کت و شلوار باید خود را مدیون جرج «بو» برومل، مرد خوش‌پوش انگلیسی بدانیم. او اولین کسی بود که کت و شلوار مدرن را محبوب کرد؛ ترکیبی از یونیفرم رسمی نظامی که با لباس مردانه روستایی انگلیسی ترکیب شده بود.

لباس شنا

1

در قرن نوزدهم بود که مردم بیشتر به ساحل دسترسی پیدا کردند. زنان لباس‌های حمام می‌پوشیدند، که به مرور زمان چسبان‌تر شد. به عنوان مثال، این مایویی است که شناگر حرفه‌ای استرالیایی آنت کلرمن در حدود سال 1905 پوشید. او یک بار به دلیل پوشیدن لباس شنای یک تکه ورزشی خود دستگیر شد.

کلاه

1

انسان از اوایل تاریخ سر خود را می‌پوشاند. اوتسی مرد یخی یک نمونه معروف متعلق به 5300 سال پیش است که بقایای او با کلاهی از پوست خرس کشف شد.

یک نقاشی باستانی از کلاه مربوط به حدود 3200 سال قبل از میلاد در مقبره‌ای در تبس مصر کشف شد.

1

شلوار جین

شلوار جین آبی نمادین در پایان قرن نوزدهم توسط لوی اشتراوس و جیکوب دیویس برای معدنچیان در نوادا ایالات متحده اختراع شد.

1

اولین جین آبی Levi’s 501 در سال 1890 تولید شد و تا به امروز از مولفه‌های اصلی مد باقی مانده است.

1

شلوار کارگو

1

همانطور که این تصویر نشان می‌دهد، پیشینه شلوارهای کارگو را می‌توان به یونیفورم نظامی که سربازان بریتانیایی در دهه‌های 1930 و 40 می‌پوشیدند ردیابی کرد.

7

آمریکایی‌ها برای اولین بار در طول جنگ جهانی دوم با شلوارهای چند جیب ظاهر شدند و آن را به عنوان بخشی از یونیفرم خود استفاده کردند.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
1 دیدگاه
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده
بازدیدکننده
3 ماه پیش
خیلییی موضوع جذاب و شگفت انگیزی بود ممنونم از مقاله ی مفیدتون👌👏
پربازدیدترین مطالب