دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

12 راهکار خانگی برای از بین بردن جای جوش

سه شنبه، 29 اسفند 1402
همه کسانی که پوست مستعد جوش و آکنه دارند، قطعا این امر مهم را به خوبی می‌دانند، برای درمان ریشه‌ای جوش، به طور همزمان باید روی جلوگیری از ایجاد جوش جدید و از بین بردن جای جوش‌های قبلی تمرکز کنند. ما در این مطلب از طوطیا نیوز نحوه درمان جای جوش را بیان می کنیم.

برای درمان جای جوش صورت راهکارهای درمانی بسیاری به صورت دارو درمانی و استفاده از کرم‌ها و پمادهای شیمیایی معمول وجود دارد که عمدتا عوارض جانبی نامطلوبی مثل خشکی، التهاب و قرمزی، تحریک و پوسته پوسته شدن پوست را به دنبال دارند. این امر بسیاری از افراد را به سمت انتخاب و جایگزینی راه‌های درمان خانگی و طبیعی سوق داده است. البته نکته مهم این است که در صورت استفاده درست، اصولی و پیوسته از این دست مواد، می‌توان نتایج فوق‌العاده‌ای را کسب کرد.

درمان های خانگی برای از بین بردن جای جوش صورت

جای جوش می‌تواند ناامیدکننده باشد، اما درمان‌های زیادی وجود دارد که در ادامه با هم چند روش درمان های خانگی برای از بین بردن جای جوش را بررسی میکنیم :

آب لیمو


آب لیمو یک عامل سفید کننده طبیعی است. با خاصیت روشن کنندگی آن، می توان از آن برای روشن کردن و از بین بردن جای جوش به راحتی استفاده کرد.

  • موارد مورد نیاز : آب لیموی تازه‌ / پد پنبه

  • روش استفاده : آب لیمو را بردارید و به آرامی روی جای جوش و سایر نواحی آسیب دیده بمالید. آب نصف لیمو را بگیرید.می توانید از یک پد پنبه ای یا انگشتان خود استفاده کنید. مطمئن شوید که دستانتان تمیز هستند.اجازه دهید 10-15 دقیقه استراحت کند. با آب ولرم بشویید.

  • نکات : این کار را هر روز متناوب انجام دهید. برای نتایج موثر از لیموی تازه استفاده کنید.

روغن کرچک


روغن کرچک حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 است. این عناصر غنی‌کننده با کمک به رشد سلول‌های جدید پوست به ترمیم لایه آسیب‌دیده پوست کمک می‌کنند. همچنین به مبارزه با رنگدانه ها کمک می کند و اندازه جای زخم های آکنه را کاهش می دهد.

  • موارد مورد نیاز : روغن کرچک (به میزان لازم)

  • روش استفاده : مقداری روغن روی انگشتان خود بردارید و آن را روی نواحی آسیب دیده برای از بین بردن جای جوش ، بمالید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید.

  • نکات : از آنجایی که روغن کرچک قوام غلیظی دارد، لازم است مطمئن شوید که کاملاً شسته شده است.

زردچوبه


زردچوبه شاید یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که بشر می شناسد. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن باعث تسریع و روشن شدن و از بین بردن جای جوش و رنگ پوست می شود. استفاده منظم از پودر زردچوبه روی پوست به کاهش رنگدانه ها کمک می کند و همچنین رنگ پوست را درخشان می کند.

  • موارد مورد نیاز :1-2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه / 1 قاشق آب لیمو

  • روش استفاده : پودر زردچوبه و آب لیمو را با هم مخلوط کنید.این خمیر را مانند ماسک صورت به طور یکنواخت روی تمام صورت خود بمالید.بگذارید 30 دقیقه روی پوستتان بماند.آن را با آب ولرم بشویید.

  • نکات : شما باید این کار را هر روز یک بار انجام دهید. اگر نمی‌خواهید انگشتانتان زرد شود. هنگام استفاده از ماسک صورت دستکش بپوشید، زیرا رنگ زردی روی پوست باقی می‌گذارد.

شی باتر


کره شی باتر به دلیل داشتن ویتامین F و سایر اسیدهای چرب سالم دارای خواص ضد التهابی است. این عناصر به منظور کاهش التهاب اطراف جوش ها و تزریق رطوبت به آنها عمل می‌کنند که باعث تضعیف ظاهر جای جوش یا آکنه می‌شود.

  • موارد مورد استفاده :1 قاشق غذاخوری شی باتر / 5 قطره اسانس اسطوخودوس / 3 قطره اسانس لیمو

  • روش استفاده : یک قاشق غذاخوری شی باتر را در یک کاسه متوسط بریزید.با استفاده از لیسک، شی باتر را هم بزنید تا کرم رنگ شود.اسانس ها را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید

  • نکات : برای بهترین نتیجه هر شب شی باتر را استفاده کنید.

سیب زمینی


این یکی از بهترین روش ها برای خلاص شدن از شر آکنه های مزاحم و از بین بردن جای جوش و بازگرداندن درخشش طبیعی است. سیب زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که تنها به از بین بردن جای زخم کمک می کند.اما می تواند به از بین بردن جوش های سر سیاه و چربی اضافی از روی صورت شما نیز کمک کند.

  • موارد مورد نیاز : یک سیب زمینی

  • روش استفاده : یک برش سیب زمینی را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و آن را بعد از 15-20 دقیقه با آب بشویید.یک بار در روز تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

  • نکات : برای داشتن پوست بهتر نیز می توانید سیب زمینی بخورید. با این حال، فواید آن به روشی که برای پخت سیب زمینی انتخاب می کنید محدود می شود. از سرخ کردن آنها خودداری کنید!

پودر پوست پرتقال


پودر پوست پرتقال سرشار از اسید سیتریک است که به روشن شدن لک ها و روشن شدن پوست کمک می کند. برای کسانی که نمی دانند چگونه جای جوش را از روی پوست خود پاک کنند، این روش مناسبی است.

  • موارد مورد نیاز :1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال / 1 قاشق چایخوری عسل خام

  • روش استفاده : مقدار مساوی پودر پوست پرتقال را با عسل مخلوط کنید. آن را خوب هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود و خمیری یکدست به دست آید.این خمیر را روی نواحی آسیب دیده صورت خود که دارای جوش هستند برای از بین بردن جای جوش ، بمالید. اجازه دهید 10-15 دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید.

  • نکته : این کار را هر روز یک بار برای از بین بردن جای جوش امتحان کنید.

روغن نارگیل


تقریبا هیچ بیماری پوستی وجود ندارد که نتواند از خواص غنی، ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن نارگیل بهره مند شود. این درمان خانگی موثر یک راه مطمئن برای جلوگیری از ظاهر شدن ضایعات جدید آکنه است. سرشار از ویتامین های E و K و آنتی اکسیدان ها، به رشد سلول های پوستی سالم کمک می کند که به از بین بردن جای جوش نیز کمک خواهد کرد.

  • موارد مورد نیاز :1 قاشق چایخوری روغن نارگیل

  • روش استفاده : روغن نارگیل را بین کف دست خود مالیده و به آرامی روی نواحی آسیب دیده صورت خود برای از بین بردن جای جوش ، بمالید.برای نتیجه بهتر بگذارید یک شب بماند و بشویید.

  • نکته : این کار را روزانه امتحان کنید تا نتایج بهتری ببینید.

آرد حبوبات


به عنوان یکی از آسان‌ترین مواد در دسترس، آرد حبوبات برای اکثر مشکلات پوستی مفید است. چه برای از بین بردن جای جوش و چه برای استفاده به عنوان یک اسکراب معمولی صورت، آرد حبوبات سرشار از خاصیت قلیایی است و سال هاست که به عنوان پاک کننده پوست برای حفظ تعادل pH پوست استفاده می شود.

  • موارد مورد استفاده :1 قاشق غذاخوری حبوبات / گلاب / آب لیمو

  • روش استفاده : آرد حبوبات، گلاب و آبلیمو را با هم مخلوط کنید تا خمیری با بافت غلیظ به دست آید. خمیر را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید. به خصوص بیشتر روی نواحی آسیب دیده تمرکز کنید. برای از بین بردن جای جوش بگذارید خشک شود و با آب بشویید.

  • نکات : برای نتایج بهتر هر روز این کار را انجام دهید. در صورت تمایل می توانید آب لیمو را نیز از این فرآیند حذف کنید.

روغن درخت چای


برای پوست های مستعد آکنه و جوش، روغن درخت چای یک معجزه است. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن یک عامل عالی برای خلاص شدن از شر علائم و لک های روی پوست است. بهترین بخش این درمان خانگی این است که برای هر نوع پوستی به خوبی جواب می دهد.

  • موارد مورد نیاز : سه تا چهار قطره روغن درخت چای / روغن حامل مانند روغن نارگیل یا بادام.

  • روش استفاده : روغن درخت چای را با روغن حامل مخلوط کنید.و برای از بین بردن جای جوش آن را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود و به طور یکنواخت روی جای جوش و آکنه بمالید.بگذارید یک شب یا حداقل یک یا دو ساعت بماند بعد آن را بشویید.

  • نکات : برای بهترین نتیجه این را روزانه امتحان کنید. از آنجایی که روغن درخت چای به روغن حامل نیاز دارد.می توانید به جای روغن نارگیل از هر روغن گیاهی یا معدنی استفاده کنید.

سرکه سیب


اگر می خواهید تعادل کامل pH را برای پوست خود ایجاد کنید، سرکه سیب یک ماده موثر است. در روغن های اضافی پوست نفوذ می کند و منافذ پوست را به طور طبیعی تمیز و لایه برداری می کند و پوستی نرم، صاف و بدون لک به شما خواهد داد. همچنین به کاهش قرمزی جوش های شما نیز کمک می کند.

  • موارد مورد نیاز :1 قاشق غذاخوری سرکه سیب / 2 قاشق غذاخوری عسل / آب

  • روش استفاده : سرکه سیب را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.اگر می خواهید قوام این مخلوط رقیق شود از آب استفاده کنید.این مخلوط را با استفاده از یک پد پاک کننده آرایش پنبه ای تمیز روی تمام صورت خود بمالید.سپس برای از بین بردن جای جوش اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند و با آب بشویید.

  • نکات : این را روزانه برای نتایج موثر امتحان کنید. اگر پوست حساسی دارید. یک قسمت سرکه سیب را با 10 قسمت آب رقیق کنید.

آلوئه ورا


برای پوستی بی عیب و نقص و به طور طبیعی درخشان، آلوئه ورا یک درمان عالی است. با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود، به درمان مشکلات پوستی مانند جای زخم، از بین بردن جای جوش و عفونت کمک می کند. همچنین لک‌های پوست را از بین می‌برد و به بهبود سریع‌تر زخم‌ها بدون بر جای گذاشتن آثار کمک می‌کند.

  • موارد مورد نیاز : ژل آلوئه ورا

  • روش استفاده : ژل را از برگ های آلوئه خارج کنید یا ژل آلوئه ورا ارگانیک یا محصولات مبتنی بر ژل را از بازار بخرید.یک لایه ضخیم و یکنواخت روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید یک شب روی صورتتان بماند.

  • نکات : این را روزانه امتحان کنید. با فواید متعددی که برای سلامتی دارد، می توانید آن را روی مو، بدن و صورت خود اعمال کنید. همچنین می توانید آن را بنوشید تا تعادل pH پوست خود را افزایش دهید.

جوش شیرین


جوش شیرین به دلیل خاصیت لایه برداری و سفید کنندگی آن شناخته شده است. استفاده منظم از جوش شیرین به از بین بردن جای جوش و نیز از شر منافذ مسدود شده پوست و لکه های پوستی کمک می کند. این ماده به دلیل ماهیت قلیایی خود به بازگرداندن pH تعادل پوست کمک می کند و به مبارزه با جای زخم و جای جوش کمک می کند.

  • موارد مورد نیاز : 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین / 1 قاشق غذاخوری آب

  • روش استفاده : آب و جوش شیرین را در یک کاسه کوچک بریزید. خوب مخلوط کنید و روی جای زخم خود بمالید. بگذارید خشک شود و بعد از 10-12 دقیقه آن را بشویید

  • نکات : این را یک بار در روز امتحان کنید. لطفا مطمئن شوید که از جوش شیرین استفاده می کنید نه بکینگ پودر.

سخن پایانی


بهترین راه برای درمان اسکار آکنه در وهله اول پیشگیری از آن است. اگر جوش‌های صورت کمتر ایجاد شود، احتمال ایجاد جای جوش هم کمتر است. برای جلوگیری از تحریک پوست و آسیب‌رساندن به بافت زیرین که می‌تواند منجر به‌جای جوش شود، از برداشتن، ترکیدن یا فشاردادن هرگونه جوش، صرف‌نظر از اینکه چقدر وسوسه‌انگیز باشد، خودداری کنید.



یادی کنیم از حضور ساده ولی دیدنی سه ستاره متین و موقر سینمای ایران در یک قاب/ اینهمه برازندگی و جذابیت در عین سادگی یه جا دیده بودین؟
مبینا نعمت زاده برای مدال برنز المپیکش چقدر پاداش‌ گرفته است؟
(عکس) نگاهی تغییر چهره خانم مجری معروف دهه 70 بعد!/ جوان شدن «شیده معاونی» بعد از 30سال در 52 سالگی
(ویدئو) یک‌دنیا تامل در این جمله حکیمانه کاراکتر محبوب دهه شصتی ها نهفته‌است!
(عکس) کارت عروسی تاریخی و نوستالژیک متعلق به سال 1319
(تصاویر)وزیر امور خارجه پزشکیان در برنامه "محله گل و بلبل" عمو پورنگ!/ عکس دورهمی صمیمانه عراقچی با عوامل از نعیمه نظام دوست تا مرحوم آرش احمدی
(ویدئو) سریال قطب شمال اگه فیلم هندی بود چی میشد؟! خلاقیت یک کاربر برای شوخی با فیلم ایرانی / این طنزو اصلا نباید از دست بدی خداس🤣
(ویدئو) مچ گیری جالب و دیدنی حسین رفیعی توسط مهران مدیری در مسابقه دورهمی (با دقت گوش کنید جالبه!)😁😂
(ویدیو) درخواست جنجالی دختر یک زوج پزشک از مبینا نعمت‌زاده
فوری!! صدا و سیما بار دیگر داغدار شد!/ زهره حمیدی دردسر های عظیم فوت کرد
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
شبکه مترجمین اشراق
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه