4 تا از محبوب ترین غذای سنتی ایرانی در میان ایرانیان!/ حتی با شنیدن اسم آنها دهنتان آب میفتد!😍

انتشار 11 مهر 1403

طوطیا نیوز: غذاهای سنتی ایرانی همواره در ایران و حتی در کشور های خارجی نیز بسیار طرفدار دارد به گونه ای که جان سینا کشتی گیر معروف آمریکایی نیز عاشق آنها است. در ادامه با ما همراه باشید

4 تا از محبوب ترین غذای سنتی ایرانی در میان ایرانیان!/ حتی با شنیدن اسم آنها دهنتان آب میفتد!😍

به گزارش طوطیا نیوز، اما در ایران کدام غذاها مردمی تر و محبوب تر است؟ غالب غذاهای ایرانی در زمانی که برنج یک کالای نایاب بود بوجود آمده بودند و میتوان گفت با ظهور برنج و فراوانی آن در بازار ترکیب این غذاهای سنتی با برنج بسیار به آنها وجهه بخشیده است و آن غذاها مردمی تر شده اند. با این حال هستند غذاهایی که هم میتوان با برنج خورد هم با نان! در ادامه با 4 تا از محبوب ترین غذای سنتی ایرانی را مشاهده میکنید.

4_ زرشک پلو با مرغ:

زرشک پلو مجلسی یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی ایرانی است که اکثرا در مراسمات خاص و مهم مانند مراسم عروسی، مراسم ختم، مهمانی های خانوادگی و... از آن استفاده می کنند. به خاطر پخت سریع و آسان و همچنین طعم خوب آن این غذا بسیار محبوب و مورد علاقه ایرانیان است.

زرشک پلو با مرغ

3_ کباب:

با وجود اینکه این غذا جزو غذاهای گران نیز شناخته میشود اما دلیلی بر از بین رفتن محبوبیت آن نمیشود. کمتر کسی را میتوانید ببینید که به کباب علاقه نداشته باشد؛ این غذا با این وجود رتبه 3 را دارا است و از آن محبوب تر نیز وجود دارد!

کباب

2_ آبگوشت:

هنگامی که نام این غذا می آید، یاد نان های تلیت شده و گوشت نخود کوبیده شده می افتید. این غذای خوشمزه و سنتی محبوب میان مردم بوده و هرچقدر هم فست فود ها و غذاهای خارجی تبلیغ شود همچنان این غذای سنتی فراموشی ناپذیر است. راز خوشمزگی این غذا نیز پخت دلی و با عشق است.

آبگوشت

1_ قورمه سبزی:

میرسیم به یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین یعنی قورمه سبزی! این غذای سنتی و خوشمزه در زمان صفویه نیز بسیار محبوب بوده و هست. این غذا حتی در جهان نیز معروف است؛ اما عجیب تر اینکه پیتزای آن نیز وجود دارد!

قورمه سبزی

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب