افشاگری روزنامه‌ غربی از سرقت 35 میلیارد دلاری خاندان پهلوی حین فرار از ایران/این رقم در آن سال معادل 140 کیلو طلا برای هر ایرانی بود!

انتشار 14 اسفند 1402

طوطیا نیوز: حافظه تاریخی ملت ایران هم اگر فراموش کرده باشد، روزنامه انگلیسی در افشاگری‌های غیرقابل انکاری به ارقام تکان‌دهنده پول‌هایی که خاندان پهلوی و مدیران ارشد رژیم طاغوت به آمریکا برده‌اند، در صفحات تاریخ ثبت کرده‌اند.

افشاگری روزنامه‌ غربی از سرقت 35 میلیارد دلاری خاندان پهلوی حین فرار از ایران/این رقم در آن سال معادل 140 کیلو طلا برای هر ایرانی بود!

به گزارش طوطیا نیوز، هرچه از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله می‌گیریم، نه تنها خاندان منحوس پهلوی که بعضی از پژوهشگران تاریخ، درباره پول‌ها، جواهرات و طلاهایی که بستگان محمدرضا پهلوی و مدیران ارشد طاغوت از کشور خارج کرده‌اند، ذهن‌ها را دچار تشکیک و تردید می‌کنند، اما حافظه تاریخی ملت ایران هم اگر فراموش کرده باشد، دو روزنامه آمریکایی و انگلیسی نیویورک‌تایمز و فایننشال تایمز در افشاگری‌های 44 سال اخیر خود به ارقام تکان‌دهنده دزدی خاندان پهلوی و مدیران ارشد رژیم طاغوت اشاره کرده‌اند و فقط میزان پول‌هایی را که آنان با خود برده‌اند، بالغ بر 40 میلیارد دلار تخمین زده‌اند.

روزنامه‌ نیویورک‌تایمز در دهم ژانویه 1979 با استناد به گفته منابع بانکی جهانی نوشت که مبلغی بین 2 تا 4 میلیارد دلار فقط در طول دو سال آخر حکومت پهلوی از سوی خانواده سلطنتی ایران به آمریکا منتقل شده است. روزنامه «فایننشال‌تایمز» نیز در سال 1391 به بهانه وقوع انقلاب‌های عربی، میزان دارایی‌های خارج شده توسط محمدرضا پهلوی را 35 میلیارد دلار اعلام کرد. این در حالی است که 130 میلیون دلار نیز توسط هفت مدیر ارشد کشور از ایران خارج شده است.

در همان سال‌ها کریستین ساینس مانیتور در مقاله‌ای ضمن بررسی بخشی از فهرست اموالی که شاه از ایران خارج کرده بود با تیتر «ثروت افسانه‌ای شاه ایران» نوشت: آیا ثروتی که شاه از ایران خارج کرده است افسانه‌ای است؟ بله، افسانه‌ای است، زیرا تا کنون هیچکس جز شاه مخلوع نمی‌داند هنگام خروج از ایران در 16 ژانویه 1979 دقیقاً چه مقدار پول با خود برده است.

ثروت افسانه‌ای شاه به روایت کریستین ساینس مانیتور: میلیون؟ بیلیون؟

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب