دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

آقایان بخوانند / روش درست و اصولی اصلاح صورت با تیغ

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
ازآنجایی‌که اصلاح صورت برای آقایان یک کار معمول روزانه است، زیاد به آن توجهی نمی‌کنند و فکر می‌کنند که نیاز به اصول خاصی ندارد. اما اهمیت پوست برای همگان ایجاب می‌کند که مراحل اصلاح صورت را که در ادامه شرح می‌دهیم، به‌درستی رعایت کرده و از بروز حساسیت بعد آن جلوگیری کنند.با طوطیا نیوز همراه باشید.

آقایان همواره برای اصلاح موهای صورت خود با چالش های زیادی روبرو هستند. اینکه کدامیک از روش ها می تواند برای رفع موهای صورت جزء بهترین ها باشد، سوالی است که احتمالاً ذهن آقایان را درگیر می کند. واقعیت این است که برای انتخاب بهترین روش اصلاح صورت باید به سراغ اولویت ها برویم. اگر شما قصد دارید در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهید، شاید اصلاح صورت با تیغ بهترین روش باشد.

نکات و توصیه‌هایی برای بهترین اصلاح صورت آقایان


اصلاح صورت آقایان کار چندان دشواری نیست. کافی است تیغ یا ژیلت را بردارید و شروع به کشیدن آن روی صورت کنید؛ اما برای بسیاری از ما مسئله به اینجا ختم نمی‌شود. در واقع افراد زیادی هستند که هنگام اصلاح صورت با تیغ، درد و ناراحتی را تحمل می‌کنند و در پایان، از نتیجه کار، چندان راضی نیستند یا آنکه با ناراحتی‌های پوستی، جوش و مسائل دیگر دست‌به‌گریبان‌اند. پس چه کنیم که هر بار بهترین اصلاح صورت با تیغ را داشته باشیم؟ در ادامه با ما همراه باشید.

1. قبل از اصلاح، صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید


همیشه اصلاح یک صورت تمیز و پاکیزه نتایج بهتری به ارمغان می آورد. بنابراین سعی کنید قبل از آغاز کار اصلاح صورت؛ پوست را با یک شوینده ملایم، شستشو دهید. شستن صورت موها را نرم تر کرده و حذف آن ها را راحت تر می کند. هرگز از آب خیلی داغ برای شستن صورت استفاده نکنید. چرا که چربی طبیعی پوست را از بین برده و کار اصلاح صورت را مشکل تر خواهد کرد.

2. از فرچه اصلاح صورت استفاده کنید


بهتر است برای پخش‌کردن خمیر یا کف ریش از دست استفاده نشود. این کار را با فرچه‌ها یا برس‌های مخصوص انجام دهید. به این شکل، تمامی موهای صورت کاملا در کف اصلاح پوشانده می‌شوند، نرم‌تر می‌شوند و کار اصلاح با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

برای داشتن اصلاح بهتر لزوما نیازی به استفاده از ژیلت‌های چندتیغه نیست. استفاده از یک تیغ هم کافی است. مهم آن است که تیغ‌تان کاملا تیز باشد. در حالت کلی و اگر بیشتر روزها اصلاح می‌کنید، بهتر است تیغ مورداستفاده را هر هفته (یا دو هفته یک بار) عوض کنید. البته از تیغ‌ها و ژیلت‌های با کیفیت‌تر و گران‌قیمت می‌توان مدت بیشتری هم استفاده کرد.

3. در جهت رویش موهای صورت، تیغ بکشید


نکته حائز اهمیت دیگر در بحث اصلاح صورت آقایان، جهت کشیدن تیغ روی صورت است. بهتر است تیغ را در جهت رویش موهای صورت بکشید. اگر تیغ مثلا از پایین به بالا کشیده شود، در پایان پوست و صورت صاف‌تر خواهد شد، اما با این کار خطر رویش موهای زیرپوستی یا زخم‌کردن صورت بیشتر می‌شود.رعایت این نکته به‌ویژه برای کسانی مهم است که موی صورت‌شان زبرتر و ضخیم‌تر است.

با یک بار کشیدن تیغ، موهای یک قسمت از صورت را کامل بتراشید. بهتر است نیازی به کشیدن دوباره تیغ نباشد. هرچه تعداد دفعات کشیدن تیغ بیشتر شود، احتمال آسیب یا ناراحتی پوستی بیشتر می‌شود. برای این منظور تیغ باید کاملا تیز باشد و موهای صورت از قبل برای اصلاح آماده شده باشند (شست‌وشوی صورت و استفاده از خمیر اصلاح).

4. قبل از اصلاح، از روغن یا لوسیون استفاده کنید


راهکار خوب دیگر برای کشیده‌شدن راحت‌تر و نرم‌تر تیغ بر روی صورت استفاده از چند قطره لوسیون قبل از اصلاح است. این لوسیون باعث نرم‌ترشدن موهای صورت می‌شود و به‌علاوه، بر روی پوست صورت یک لایه محافظ در برابر تیغ درست می‌کند.بعد از اصلاح به‌راحتی می‌توانید روغن روی پوست را با کمی آب و صابون بشویید.

5. از خمیر یا کف ریش مناسب استفاده کنید


از خمیر یا کف اصلاحی که در قوطی اسپری عرضه می‌شود استفاده نکنید. فرآورده‌های پتروشیمیِ قابل‌احتراق موجود در این نوع محصولات، چربی طبیعی را از پوست می‌گیرد و سبب خشکی پوست می‌شود.به‌جای اینها، از محصولاتی استفاده کنید که مثل خمیردندان با فشاردادن خارج می‌شوند.با استفاده هم‌زمان از روغن مخصوص اصلاح و خمیر یا کف می‌توانید دو لایه محافظ روی پوست ایجاد کنید. در این حالت خطر زخم‌شدن یا ناراحتی پوست به‌خاطر کشیدن تیغ، بسیار کم خواهد شد.

6. هیچ‌وقت تیغ را دو بار روی یک قسمت از صورت نکشید


پیش از اصلاح صورت بهتر است برای آماده‌کردن آن، طبق راهنما و اطلاعاتی که شرح داده شد، از محصولات مناسب استفاده کنید. وقتی مو و پوست صورت نرم باشند، یک بار کشیدن تیغ برای اصلاح موهای هر قسمت کافی خواهد بود، البته به‌شرط آنکه تیغ کاملا تیز و سالم باشد.

اگر دوباره و دوباره تیغ را روی یک قسمت بخصوص از صورت بکشید، به‌احتمال خیلی زیاد به آن آسیب خواهید زد. اگر لازم شد تیغ را دوباره روی قسمتی از پوست صورت بکشید، پیش از انجام این کار کمی لوسیون در محل موردنظر بمالید و بعد تیغ را دوباره روی آن بکشید.

سخن پایانی


همانطور که قبل از اصلاح مراقبت از پوست اهمیت دارد؛ استفاده از محصولات مراقبتی پوست بعد از اصلاح نیز اهمیت زیادی دارد.افترشیو که به عنوان محلول بعد از اصلاح برای آقایان قابل استفاده است از علائم پوستی ناشی از اصلاح پوستی ناشی از اصلاح از جمله سوزش، قرمزی، خشکی، التهاب و خارش پوست جلوگیری می کند؛ آرامش بخش سریع پوست است و ظاهری صاف، آراسته و زنده به صورت می بخشد.همچنین با ساختار سبک، سریع جذب پوست می شود و احساس چربی و چسبندگی روی پوست به وجود نمی آورد.



پایان تهمت زنی ها به همایون شجریان/ عکس عاشقانه مارال بنی آدم و همسرش، و کامنت پرمهر سحر دولتشاهی دهان شایعه سازان را بست
آخرین خبر از آقای ابراهیم رئیسی/ گزارش میدانی خبرنگار فارس از عملیات جستجو در ورزقان
جنجال مهریه زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی و مادر زن علی مصفا، در رسانه ها/ بانویی که تا آخر عمر پای حرفش ماند
اولین تصاویر از عروسی رویایی سردار آزمون و همسرش در خارج از ایران/ لباس عروس آناهیتا خانوم چه ساده و شیکه!
عکس دیده نشده از چیدمان منحصربفرد و متفاوت سفره عقد پدر و مادر لیلا حاتمی، زری خوشکام/ عقد علی حاتمی و همسرش بر سر سجاده نماز
(ویدئو) آشپزی عاشقانه علی مصفا برای مادر زنش، زری خوشکام/ چه با حوصله و با سلیقه پنیر فرانسوی درست میکنه برای مادر لیلا حاتمی
(عکس) دختر قد بلند لیلا حاتمی و علی مصفا در مراسم خاکسپاری مادربزرگش/ آخه اینقدر شباهت! کپی برابر اصل مادرش شده
دعوا و درگیری در مراسم ختم زری خوشکام مادر لیلا حاتمی/ لیلا حاتمی میگه مواظب حامد باشین😬
سکانس مشترک شیدا خلیق و همسرش، کیوان ساکت اف، در شبهای مافیا؛زودیاک/ خودش با زبون خودش لو داد که شادوماد شهره
گزارش تصویری از حضور هنرمندان در مراسم تشییع جنازه‌ی زری خوشکام مادر لیلا حاتمی
(ویدئو) شعر سعید مهری در وصف فرزاد فرزین در برنامه "شبهای مافیا_زودیاک" / زودیاک گرفتن به سبک سعید مهری
(تصاویر) وحشتناک ترین آزمایش غیر انسانی روس ها روی زندانیان سیاسی/ جنایتی که بطرز باورنکردنی وحشیانه بوده😔
(فیلم) صحنه ای دلهره‌آور از لحظه شروع سیل وحشیانه در ژاپن / حتی با نگاه کردن هم تن و بدن آدم میلرزه
(عکس) اولین تصاویر منتشر شده از عروسی شیدا خلیق و همسرش کیوان ساکت در عمارتی لوکس و زیبا/همراهای عجیبشون جلب توجه کرد
(تصاویر) سعید مهری، فوتبالیست، ساقدوش همسر شیدا خلیق شد/ چه عمارت پر از گل و زیبایی! فقط ژست سگهاشون با استایل مجلسی👌
استقبال گستره هواداران از لباس منحصربفرد و ویژه ی هادی چوپان/ مردی که هرگز اصالتش را گم نکرد
(فیلم) سام درخشانی از ویلای لوکس قشمش رونمایی کرد!/ ویلای فوق لاکچری و استخردار سام درخشانی همه رو شیفته کرد!
(ویدئو) اولین اجرای آهنگ فیلم قطب شمال توسط فرزاد فرزین در کنسرتش / صداش چه سوزی داره
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه