عکس+ دورهمی دختر، پسران و نوه های مسعود پزشکیان، نامزد انتخاباتی در کنار خاتمی

انتشار 26 خرداد 1403

طوطیانیوز: دورهمی خانوادگی و صمیمی مسعود پزشکیان در کنار خاتمی را ببینید.

عکس+ دورهمی دختر، پسران و نوه های مسعود پزشکیان، نامزد انتخاباتی در کنار خاتمی

به گزارش طوطیانیوز، مسعود پزشکیان (زادهٔ 7 مهر 1333) پزشک و سیاستمدار ایرانی است که از سال 1387 به‌عنوان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند و در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم نیز نماینده همین حوزه انتخابیه بوده است. پزشکیان در دوره دهم، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود.

پزشکیان در دولت دوم سید محمد خاتمی سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برعهده داشت. او نامزد تأیید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری 1403 است. او در انتخابات 1392 شرکت کرد اما انصراف داد و در انتخابات 1400 ریاست جمهوری رد صلاحیت شد.

او دورهٔ پزشکی عمومی خود را در سال 1364 به پایان رساند و در سمت مربی فیزیولوژی شروع به تدریس در دانشکدهٔ پزشکی نمود. در سال 1369 تخصص خود در رشته جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرد و سپس در سال 1372 فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت نمود و در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام شد که بعدها رئیس این بیمارستان شد. پزشکیان در طی سال‌های 1373 تا 1379، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز را عهده‌دار بود. او سردبیر ژورنال پژوهش قلبی-عروقی و قفسه سینه است که در مرکز تحقیقات قلبی-عروقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز منتشر می شود.

خانواده پزشکیان

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
همچنین بخوانید
پربازدیدترین مطالب