دامادهای مقامات سیاسی کشور را بهتر بشناسید/دامادهای رجل سیاسی به چه شغلی مشغول اند؟/از داماد حسن روحانی تا حسن مجیدی داماد دکتر پزشکیان

انتشار 27 مهر 1403

طوطا نیوز:شخصیت‌های سیاسی به دلیل مراوداتی که با یکدیگر دارند، معمولا آشنایی بیشتری با هم پیدا می‌کنند و روابط دوستانه فی مابین و بعضا با ازدواج دختران و پسران آن‌ها با یکدیگر ختم می‌شود. در این گزارش به برخی از معروف‌ترین ازدواج‌ها که بین خانواده‌های شخصیت‌ها و مقامات سیاسی به وقوع پیوسته است می‌پردازیم.

دامادهای مقامات سیاسی کشور را بهتر بشناسید/دامادهای رجل سیاسی به چه شغلی مشغول اند؟/از داماد حسن روحانی تا حسن مجیدی داماد دکتر پزشکیان

به گزارش طوطیا نیوز،در این گزارش به برخی از معروف‌ترین ازدواج‌ها و داماد های شخصیت ها و مقامات سیاسی کشور و مشاغلی که در آن مشغول هستند می پردازیم.

حسین حیدری/داماد علیرضا زاکانی

14

حسین حیدری متولد دهه 60 بوده و گفته میشود در رشته شهرسازی تحصیل کرده است (بدون منبع) به گفته برخی از رسانه ها حسین حیدری مدرک تحصیلی اش را از دانشگاه شریف اخذ کرده است.او همسر مریم زاکانی دختر دوم علیرضا زاکانی بوده و یک فرزند پسر دارد.

درباره شغل حسین حیدری در سال 1400 برخی از رسانه ها مدعی شدند که در شهرداری تهران مشغل به کار است که البته علیرضا زاکانی اعلام کرد بدون حقوق در شهرداری کمک میکند.در سال 1389 با کمک چند نفر از همکلاسی هایش یک شرکت تاسیس کردند که به تولید نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های تحت وب و موبایلی میپرداخت.

محمدمهدی احمدی/داماد محسن رضایی

14

مهدی احمدی متولد دهه 60 در تهران مدیر ارشد و دارای مدرک تحصیلی دکترا و عضو سابق هیئت مدیره‌ی موسسه‌ی تابناک است. او داماد محسن رضایی می باشد که سال ها پیش با دختر محسن رضایی ازدواج کرده است. او همچنین برادر عروس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم می باشد.محمدمهدی احمدی، داماد محسن رضایی عضو هیئت‌ مدیره و قائم‌ مقام بانک شهر استدر سوابق کاری و شغلی سید محمد مهدی احمدی فعالیت در بانک شهر و موسسه توسعه مدیریت نیرو گاهی ایرسا عضو هییت مدیره ، صندوق ذخیره کارکنان بانک شهر از لیزینگ شهر نائب رئیس هیئت مدیره ، توسعه بازرگانی بین الملل شهر صنعت نصر معدن عضو هیأت مدیره توان تامین شفق مهندسی و ساخت پارس سازه و فرهنگی هنری ملت تابناک ما عضو هییت مدیره و … دیده میشود.

حسین میرخلیلی/داماد احمد خاتمی

1

سید حسین میرخلیلی، مشاور محمد باقر نوبخت و رییس حوزه‌ی ریاست در سازمان برنامه و بودجه است. او دارای مدرک سطح دوم حوزه و کارشناسی ارسد علوم سیاسی گرایش مسائل ایران است. سید حسین میرخلیلی داماد احمد خاتمی کتاب‌های درآمدی بر کاربرد‌های آینده پژوهی در علم سیاست و درآمدی بر نقش احزاب در ادوار مختلف قانون گذاری جمهوری اسلامی ایران را هم تالیف کرده است. پدر سید حسین میرخلیلی نیز چند دور نماینده‌ی اصولگرای میناب در مجلس شورای اسلامی بوده است. مجید رفیعی فعال رسانه‌ای اصولگرا در توییتر خود نوشته بود: «ظاهرا هم انتصاب داماد روحانی به عنوان معاون وزیر درست بوده و هم خبر آمد که داماد سید احمد خاتمی رییس دفتر سازمان برنامه و بودجه و مشاور نوبخت شده است #برنامهریزیمنطقی» حجت‌الاسلام سیدحسین میرخلیلی، متولد سال 60 پیش از این در سمت معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف حضور داشته است.

کامبیز مهدی‌زاده‌فرساد/داماد حسن روحانی

14

کامبیز مهدی زاده فرساد سیاستمدار و داماد حسن روحانی در سال 64 در اهر به دنیا آمده است.او فارغ التحصیل لیسانس زمین شناسی، فوق لیسانس زمین شناسی نفت و دکترای زمین شناسی سنگ رسوب و رسوب شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است.

کامبیز مهدی زاده داماد حسن روحانی رئیس‌جمهور که سال 97 خبر انتصابش به معاونت وزارت صمت حاشیه‌ساز شده بود، 02 تیر 1398 در روزنامه شرق و طی یادداشتی نوشت: امروز زمان همدلی و همبستگی است، نه زمان بازی‌های سیاسی و جناحی. برخی افراد در دولت به‌جای کاهش تنش و فشار، برای رئیس‌جمهور هزینه ایجاد می‌کنند. تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد؛ چرا باید حرفی بزنیم که بعد از چند ساعت، یا آن را حذف کنیم یا انکار! این‌که کسانی القا می‌کنند که حزب خاصی باعث پیروزی اندیشه اعتدال شد، در توهم سیاسی به‌سر می‌برند.

وی افزود: دولت واعظی توانمند ندارد و برخی افراد ناآشنا به سیاست، حرف‌های ناپخته می‌زنند. اگر مردم نبودند و به صحنه نمی‌آمدند، برخی امروز به‌جای مسئولیت در دولت باید شغل پدری خود را در بازار ادامه می‌دادند؛ گذشته خود را فراموش نکنیم.

محمدهادی رضوی/داماد محمد شریعتمداری

14

حمدهادی رضوی متولد فروردین 1363 در تهران، فرزند سید سعید رضوی، همسر دختر محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم و دانش آموخته مدرسه موتلفه اسلامی است.
گروه فاطمی که مدیر عاملی آن بر عهده محمدهادی رضوی است، در برگیرنده چندین مجموعه از جمله شرکت صنایع آینده سازان فاطمی نوین، سیستم‌های رسانه‌ای فاطمی، ماشین‌های اداری فاطمی و کارخانجات فاطمی می‌باشد. تهیه سریال هایی، چون شهرزاد و شاهگوش از جمله تولیدات این موسسه بود.

روح‌الله رحمانی/داماد غلامعلی حداد عادل

14

روح الله رحمانی، داماد غلامعلی حداد عادل و باجناق سید مجتبی خامنه ای (فرزند رهبری) که اکنون استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است، به تازگی در مصاحبه‌ ای درباره ی روند جذبش گفته: «وقتی می خواستم به ایران مهاجرت کنم، در فرم هیأت علمی مقالات ISI مطرح شده بود… در صنعت آمریکا و در دانشگاه‌ های برتر آمریکا چنین چیزی را ندیدم… هیچ دانشگاهی در آمریکا بر اساس ISI استاد را ارتقا نمی‌دهد…»

روح‌ الله رحمانی داماد غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است. او با آزاده حداد عادل ازدواج کرده است.وی همچنین باجناق سید مجتبی خامنه ای، پسر دوم رهبری و دیگر داماد غلامعلی حداد عادل است که با زهرا حداد عادل ازدواج کرده.او خواهرزاده ی شهید محسن وزوایی نیز هست.

مجتبی خامنه ای؛/داماد غلامعلی حداد عادل

14

آقا مجتبی خامنه ای داماد غلامعلی حداد عادل است. غلامعلی حدادعادل درباره نحوه شکل گرفتن این وصلت می گوید: «سال 77، خانمی به خانه ما زنگ زده بود و گفته بود که می خواهیم برای خواستگاری خدمت برسیم. خانم ما گفته بود دختر ما در حال حاضر سال چهارم دبیرستان است و می خواهد ادامه تحصیل دهد. ایشان دوباره پرسیده بودند اگر امکان دارد ما بیاییم دخترخانم را ببینیم تا بعد. اما خانم ما قبول نکرده بودند. بعد خانم ما از ایشان پرسیده بودند اصلاً شما خودتان را معرفی کنید. و ایشان هم گفته بودند؛ من خانم مقام معظم رهبری هستم. خانم ما از هول و هراس دوباره سلام علیک کرده بود و گفته بود؛ ما تا حالا به همه پاسخ رد داده ایم. اما شما صبر کنید با آقای دکتر صحبت کنم، بعد شما را خبر می کنم. بعد از صحبت با من قرار بر این شد که آنها بیایند و دخترمان را در مدرسه ببینند که هم دخترمان متوجه نشود و هم اینکه اگر آنها نپسندیدند، لطمه یی به دختر ما نخورد. طبق هماهنگی قبلی، خانم آقا آمدند و در دفتر مدرسه او را دیدند و رفتند. چند روز گذشت و من برای کاری خدمت آقا رفتم. آقا فرمودند؛ خانم استخاره کرده اند، جوابش خوب نبوده است.
یک سال از این قضیه گذشت. مجدداً خانواده آقا تماس گرفتند و گفتند ما می خواهیم برای خواستگاری بیاییم. خانم بنده پرسیده بودند چطور تصمیم تان عوض شده؟ آقا گفته بودند؛ خانم ما به استخاره خیلی اعتقاد دارد و دفعه اول چون خوب نیامده بود، منصرف شدند و خانم آقا هم گفته بودند؛ چون دخترتان دختر محجبه، فرهیخته و خوبی است، دوباره استخاره کردم که خوب آمد و اگر اجازه بدهید، بیاییم».

حداد عادل ادامه می دهد: «بعد از چند روز خدمت آقا رفتیم. آقا فرمودند؛ آقای دکتر، داریم خویش و قوم می شویم. گفتم؛ چطور؟ گفتند؛ خانواده آمدند و پسندیدند و در گفت وگو هم به نتیجه کامل رسیده اند، نظر شما چیست؟ گفتم؛ آقا، اختیار ما دست شماست.»

او ادامه می دهد: «آقا فرمودند که، شما، دکتر و استاد دانشگاهید و خانم تان هم همین طور. وضع زندگی شما مناسب است، اما زندگی من این طور نیست. اگر بخواهم تمام زندگی ام را بار کنم، غیر از کتاب هایم یک وانت بار می شود. اینجا هم دو اتاق اندرون و یک اتاق بیرونی است که آقایان و مسوولان در آنجا با من دیدار می کنند. من پول ندارم خانه بخرم. خانه یی اجاره کرده ایم که یک طبقه مصطفی و یک طبقه هم مجتبی زندگی می کنند. شما با دخترت صحبت کن که خیال نکند حالا که عروس رهبر می شود، چیزهایی در ذهنش باشد. ما این طور زندگی می کنیم. اما شما زندگی نسبتاً خوبی دارید. حالا اگر ایشان بخواهد وارد این زندگی شود، کمی مشکل است. مجتبی معمم هم نیست. می خواهد قم برود و درس بخواند و روحانی شود. همه اینها را به او بگو بداند»

مهدی خورشیدی/داماد احمدی‌نژاد

141

مهدی خورشیدی آزاد پسر احمد خورشیدی آزاد و تنها داماد محمود احمدی‌نژاد می‌باشد.تحصیلات او در سال 1378 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله (متعلق به سپاه) پذیرفته شده، و در اواخر سال 1388 به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شده و تنها چند ماه بعد، (در سال 89) دکترای خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دریافت کرده‌است.مهدی خورشیدی، داماد جوان محمود احمدی نژاد که چندی پیش به عنوان معاون امور قوای محسن رضایی منصوب شده بود، در سال 1391 به عنوان رئیس بیمارستان فیروزآبادی شهر ری معارفه شده است.

حسن مجیدی/داماد دکتر مسعود پزشکیان

14

حسن مجیدی، داماد مسعود پزشکیان، دارای مدرک کارشناسی ارشد مالی است. او مدتی به عنوان قائم مقام صندوق بازنشستگی کشوری (آتیه صبا) فعالیت داشته است. همسر وی، زهرا پزشکیان، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته پتروشیمی از دانشگاه صنعتی شریف بوده و در شرکت جم نیز مشغول به کار بوده است. اهل تبریز و ترک‌تبار است.

حسن مجیدی داماد دکتر پزشکیان جوانی شریف، متدین، مسلط بر امور مالی و فسادستیز است که به‌خاطر امضانکردن اسناد مالی دارای شبهه در…، قرارداد استخدامی وی را لغو کردند در حالی که پزشکیان نایب‌رئیس مجلس بود! یکی از خواسته‌های ما از آقای پزشکیان این بود که مجیدی همیشه همراه وی باشد.

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران