دختران مقامات معروف سیاسی ایران چه کسانی هستند؟/ از دختر رئیس مجلس تا دختر باحجب و حیای شهید رئیسی

انتشار 15 مهر 1403

طوطیا نیوز:یکی از موضوعات مهم اجتماعی امروز جایگاه و نقش دختر در عرصه خانواده و اجتماع است.در ادامه نگاهی به دختران مقامات سیاسی ایران خواهیم داشت با ما همرا باشید.

دختران مقامات معروف سیاسی ایران چه کسانی هستند؟/ از دختر رئیس مجلس تا دختر باحجب و حیای شهید رئیسی

به گزارش طوطیا نیوز،در اندیشه اسلامی دختر از انچنان جایگاهی برخوردار است که پیامبر اسلام در مهمترین مسائل اجتماعی آنان را وارد می سازد در قضیه مباهله دختر خویش را همراه خورد برد در حالی که در ان زمان اعراب دختران را زنده به گور می کردند. هم چنانکه خدای سبحان در چندین ایه از قران کریم بر عدم تفاوت بین دختر و پسر اشاره می کند. آیات 84 و 85 سوره انعام بر این عدم تفاوت تصریح دارد: وَوَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَیَعْقُوبَ کُلاًّ هَدَیْنَا وَنُوحاً هَدَیْنَا مِن قَبْلُ وَمِن ذُرِّیَّتِهِ دَاوُودَ وَسُلَیْمَانَ وَأَیُّوبَ وَیُوسُفَ وَمُوسَى وَهَارُونَ وَکَذَلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ (84) وَزَکَرِیَّا وَیَحْیَى وَعِیسَى وَإِلْیَاسَ کُلٌّ مِّنَ الصَّالِحِینَ85.

در این حال نقش تعیین کننده زن در بقاء و رشد جامعه بشری همیشه مورد توجّه مثبت و منفی اندیشمندان، سیاستمداران، مدیران و رهبران جوامع بوده است. تاریخ، گویای این واقعیت است که زن در کنار مرد در تمدّن بشری ـ مستقیم و غیر مستقیم ـ نقش آفرین بوده است، ولی از دیرزمان و با انگیزه های مختلف از حقوق الهی و انسانی خود محروم گردیده است. تاریخ، این حقیقت را در سینه خود ثبت کرده است که پیامبران و اولیای الهی در احقاق حقوق و هم در ایفای نقش سالم و سازنده زنان، برترین جریان سازی و هدایت را داشته اند.

فائزه هاشمی بهرمانی

فائزه هاشمی بهرمانی ؛ معروف به فائزه هاشمی رفسنجانی (زادهٔ 17 دی 1341) سیاستمدار اصلاح‌طلب ایرانی است که به‌عنوان نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کرد. وی دومین دختر اکبر هاشمی رفسنجانی است. هاشمی از اعضای بنیانگذار حزب کارگزاران سازندگی ایران به‌شمار می‌آید.

14

لیلا و نرگس خاتمی

سید محمد خاتمی دو دختر به نام های لیلا و نرگس دارد که قبلا ازدواج کرده اند. دختر کوچکتر خاتمی که متولد 1360 می باشد ، اواخر سال 86 به عقد برادر زاده کمال خرازی ، وزیر امور خارجه دولت پدر درآمد.

لیلا خاتمی نیز که فارغ التحصیل رشته ریاضی محض دانشگاه شریف است، ظاهرا به همراه همسرش در ایتالیا زندگی می کند.

14

مریم قالیباف

مریم قالیباف یکی از سه فرزند محمدباقر قالیباف و زهرا مشیرالاستخاره است که با رضا بحیرایی ازدواج کرده است. الیاس، اسحاق و مریم سه فرزند رئیس مجلس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم هستند.

مریم قالیباف، دختر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1403 است. نام او نخستین بار در ماجرای عروسی‌اش و سپس سیسمونی گیت در رسانه‌ها مطرح شد و در اثنای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای رد ادعا‌های مطرح شده علیه قالیباف روی آنتن زنده دیده شد.

14

سارا رضایی

سارا رضایی دختر محسن رضایی فرمانده سابق سپاه پاسداران می باشد او متولد دهه هفتاد در تهران بوده و مدرک دکترای تغذیه و رژیم درمانی را دریافت کرده است و دارای دو برادر و دو خواهر دیگر می باشند یکی از برادرانش در دبی خودکشی کرد.او مدرک کارشناسی تغذیه دانشگاه شهید بهشتی اخذ نموده است و فوق لیسانس اقتصاد از دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان دریافت نموده و به عنوان مشاور تغذیه فعالیت می کند.

14

ریحانه سادات رئیسی

ریحانه سادات رئیسی ، متولد دهه60 است. او دارای مدرک تحصیلی دکترا در رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران و خواهرش دارای مدرک لیسانس فیزیک دانشگاه شریف و ارشد علوم قرآن و حدیث می باشند و هر دو نیز در تهران ازدواج کردند و ساکن تهران هستند.ریحانه سادات دختر براهیم رئیسی است و خواهرش نیز کارشناسی رشته فیزیک از دانشگاه شریف دارد. وی ورودی سال 92 است.

14

14

زینب سلیمانی

زینب سلیمانی دختر کوچک سردار سلیمانی متولد 1370 میباشد و فوق لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی دارد او در بین فرزندان سردار سلیمانی بیشترین فعالیت سیاسی و رسانه ای را دارد و در حال حاضر مدیر بنیاد قاسم سلیمانی است در تیر 1399 با رضا صفی‌ الدین، فرزند هاشم صفی‌الدین، نفر دوم حزب‌الله لبنان ازدواج کرد زینب سلیمانی تا به حال سخنرانی های زیادی را در مراسم تشییع شهدا و تجمعات انقلاب داشته است.

14

نرجس سلیمانی

نرجس سلیمانی، اولین فرزند و بزرگترین دختر سردار قاسم سلیمانی است. او دو خواهر به نام های فاطمه و زینب نیز دارد. در فیلم هایی که از منزل سردار قاسم سلیمانی بعد از شهادت وی منتشر شد تصویر دو دختر کوچکتر یعنی فاطمه و زینب دیده می شود چرا که گفته می شود تا آن بازه زمانی نرجس سلیمانی در مالزی زندگی می کرده است.

بر اساس اطلاعات مندرج در سایت شورای شهر تهران در بخش اعضای این شورا، نرجس سلیمانی متولد 1362 است و در بخش تحصیلات نیز سطح تحصیلات وی درج نشده است. او پیش از حضور در شورای شهر سابقه کار و فعالیت سیاسی نداشت.

14

سارا لاریجانی

سارا لاریجانی دختر علی لاریجانی 40 ساله است پدر علی لاریجانی از مسئولان عالی رتبه نظام بوده است.و مادرش فریده مطهری فرزند آیت الله مطهری میباشد سارا لاریجانی یک خواهر به نام فاطمه و دو برادر به نام های مرتضی و محمد رضا دارد برخی از رسانه ها سارا لاریجانی را با فاطمه لاریجانی به اشتباه میگیرند.و در حال حاضر عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی میباشد.

14

مریم روحانی

مریم روحانی دختر ارشد حسن روحانی رئیس جمهوری رئیس جمهور سابق ایران در زمستان سال 1392 در مقطع کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران، از پایان نامه خود دفاع کرده بود. عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد مریم روحانی ، کلون، بیان و ارزیابی پروتئین نو ترکیب گونه پلاسمونیوم جهت استفاده در تنظیمات واکسن و مطالعات سرواپیدمولوژی اعلام شد. دکتر ذاکری، مشاور ایشان در تالیف پایان نامه بود.

14

زهرا پزشکیان

زهرا پزشکیان دختر مسعود پزشکیان کاندید چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری دارای مدرک مهندسی شیمی است و در پتروشیمی جم مشغول بکاراست.

14

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران