دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری 1403 چه کسانی هستند؟

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
کد خبر: 35504
طوطیا نیوز: تا 50 روز دیگر رییس جمهور جدید ایران معرفی خواهد شد.

به گزارش طوطیا نیوز، رهبر معظم انقلاب در پیامی نوشتند: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل 131 قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

بر این اساس قرار است تا 50 روز دیگر رییس جمهور ایران معرفی شود و عده‌ای از رییس جمهور شدن یکی از کاندیدای احتمالی انتخابات 1404 خبر می‌دهند. در این گزارش به معرفی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری که قبل از حادثه سقوط بالگرد و شهادت رییس جمهور از حضور آنها در انتخابات یاد می‌شد خواهیم پرداخت.

علی شمخانی

علی شمخانی، نظامی 58 ساله، طی سال‌های قبل از دبیری شورای عالی امنیت ملی، سمت‌های کلیدی‌ای همچون جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، فرماندهی نیروی زمینی سپاه، وزیر سپاه، فرماندهی نیروی دریایی سپاه و ارتش، وزیر دفاع را در کارنامه داشت. شمخانی در 19 شهریور 1392 به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.

وی سال 1380 هم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد. شمخانی که وزیر دفاع دولت سید محمد خاتمی بود گفته می‌شود بدون مشورت با وی رقیب او در انتخابات شد که البته شکست خورد. شمخانی بعد از سید محمدخاتمی و احمد توکلی در جایگاه سوم قرار گرفت. نکته جالب توجه آنجا بود که شمخانی علیرغم آنکه رقیب رئیس جمهور وقت شده بود اما بازهم از سوی خاتمی برای وزارت دفاع به مجلس معرفی شد و تا پایان این دولت در این سمت باقی ماند.

عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی (زادهٔ 1336 در کبودرآهنگ) سیاستمدار اصلاح‌طلب و اقتصاددان ایرانی است. او هجدهمین رئیس بانک مرکزی ایران بود و هم‌اکنون به‌عنوان استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند همتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 ایران بود که با کسب حدود ٪10 آرا در رتبهٔ سوم قرار گرفت.

وی دانش‌آموختهٔ دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال 1359 در سازمان صدا و سیما آغاز کرده و تا 1368 به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از 1368 تا 1373 معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او از سال‌های 1373 تا 1385 به مدت 12 سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت. وی از 1385 تا 1392 برای مدت 7 سال مدیرعامل بانک سینا و از 1392 تا 1395 نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود.همتی از 1395 تا 1397 برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. او به مدت 5 سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود.

محمّد مخبر دزفولی

محمّد مخبر دزفولی (زادهٔ 4 تیرِ 1334) سیاستمدار و مدیر اجرایی ایرانی است که از سال 1400 در دولت سیزدهم به‌عنوان هفتمین معاون اول رئیس‌جمهور ایران و پس از درگذشت رئیس‌جمهور سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد براساس اصل 131 قانون اساسی تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به مدت 50 روز به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت مشغول به کار است.[2] او همچنین از سال 1401 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

او پیش از این ریاست ستاد اجرایی فرمان امام،[4] معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان، ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته است.او همچنین پیش از فعالیت در بنیاد مستضعفان، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده است.

محسن رضایی میرقائد

محسن رضایی میرقائد (با نام اصلیِ سبزوار رضایی میرقائد؛ زادهٔ 10 شهریور 1333) فرمانده نظامی و سیاستمدار اصولگرای ایرانی است که هم‌اکنون به‌عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت سیزدهم و مدرس دانشگاه امام حسین فعالیت می‌کند. وی از سال 1376 تا 1400 به‌عنوان دومین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کرد و در دولت سیزدهم از سال 1400 تا 1402 سمت معاون اقتصادی رئیس‌جمهور را برعهده داشت.



(عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024/ نوش جونتون👌
(تصاویر) چیدمان لوکس خانه رونالدو با اتاق های طرح ایرانی گنبدی شکل/نورپردازی عالی و آرامش بخش
حیواناتی با پاهای عجیب و غریب که شمارا شگفت زده میکند!/مثل پاهاشونم اسم های خاصی دارن
جدیدترین نقش آفرینی درخشان بهرام رادان، نوید محمدزاده و بهرام افشاری در کنسرت_نمایش "سی صد" با گریم های کاملا متفاوت/ چه میکنه بهتاش سریال "پایتخت"👏
تصویری از میز غذای لاکچری و مجلل مینا مختاری همسر بهرام رادان/فقط تزیین جذاب آب دوغش/عجب شمعدان و سرویس شیکی
(ویدئو) اجرای آهنگ جدید آرون افشار با لحجه دری در خیابان های ازبکستان
(ویدئو) احمد سعیدی به ایران بازگشت / ذوق احمد سعیدی خواننده پاپ در لحظه ورود به ایران در فرودگاه
(ویدیو) شوخی مهران مدیری با پیراهن غلامرضا نیکخواه/ میگه من ازین پارچه پیژامه دارم/ آقای نیکخواه خیلی باجنبه و خوبه
(ویدیو) اولین پیوند آپانسیسی تاریخ در سریال در حاشیه 🤣/ جواد رضویان عالیه 😂 مهران مدیری و غفوریان ترکیدن از خنده/ آدم دوس داشت اونجا باشه و فقط بخنده
(ویدیو) همسر بهاره رهنما، امیرخسرو عباسی در برنامه شب آهنگی/ بهش گفتم بیشتر خونه باش
چیدمان شیک و اروپایی میز غذای فاطمه گودرزی، توران سریال "لحظه گرگ و میش"، برای دوستان صمیمی اش/ فقط واکنش دوستاش موقع دیدن دیزاین میز شام و بشقاب غذاها
(عکس)10 مورد از رسومات وحشتناک و عجیب هندیان چیست؟/از آدمخواری گرفته تا ازدواج با حیوانات...
چیدمان ایرانی پسند خانه پاشا رستمی،حامد سریال "لحظه گرگ و میش"، با مبلمانی به رنگ خاص/ میدونستین از نظر طراحان داخلی این یکی از شیکترین رنگها برای مبلمان منزله ؟
(تصاویر) کیک عروسی و دسرهای فوق لوکس جشن عروسی شاهانه خواهر ساره بیات و رضا قوچان نژاد/ بعد از 7 سال هنوز هم که هنوزه شیکترین جشن عروسی چهره های معروفه👌
5 میلیون سکه رایگان سه شنبه 12 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر +آموزش وارد کردن کارت و گرفتن سکه رایگان
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان