دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

کشف حقیقتی ترسناک و عجیب درمورد شکلات!/خوشمزه ی شیرین پر از سرب

پنجشنبه، 18 مرداد 1403
طوطیا نیوز:کشف جدید حقیقتی ترسناک و بسیار عجیب درمورد شکلات که جدا از خوشمزگیش نمیتوان آن را نادیده گرفت.

به گزارش طوطیا نیوز،شکلات علاوه بر طمع و مزه های متفاوت و خواص آن ضرر ها و حقیقتی ترسناک و عجیب نیز در پشت صحنه خود دارد که به تازگی کشف شده و ممکن است عادت شما برای شکلات خوردن را برای همیشه تغییر دهد که دانستن آن خالی از لطف نیست.

سازمان‌های نظارتی در تمام کشورها مسئول بررسی کیفیت و ترکیبات مواد غذایی هستند و تضمین می‌کنند که محصولات عرضه شده ایمن و سالم باشند.با این حال، کشف این حقیقت ترسناک درباره شکلات نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. این موضوع اهمیت دقت بیشتر در انتخاب و خرید شکلات را نشان می‌دهد و ممکن است نگرش ما را به این خوراکی محبوب تغییر دهد.

حقیقت ترسناک در مورد فلزات سنگین در شکلات تلخ

شکلات تلخ یا تخته‌ای به دلیل طعم خاص و فواید سلامتی‌اش در میان گروه‌های سنی مختلف بسیار محبوب است. اما پژوهشگران دانشگاه جورج واشینگتن با بررسی بیش از 70 محصول مبتنی بر شکلات تلخ از فروشگاه‌هایی مانند آمازون، GNC و Whole Foods Market، به کشفی نگران‌کننده دست یافتند.

این پژوهشگران قصد داشتند وجود فلزات سنگین نظیر سرب، کادمیم و آرسنیک را در این محصولات بررسی کنند و نتایج نشان داد که بیش از 43 درصد از محصولات حاوی سرب بیش از حد مجاز و 35 درصد نیز دارای کادمیم بالاتر از حد استاندارد بودند.

این کشف ترسناک نگرانی‌هایی جدی را درباره سلامت مصرف‌کنندگان به وجود آورده است، به ویژه با توجه به اینکه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درباره میزان مجاز فلزات سنگین در مواد خوراکی موضع‌گیری روشنی نکرده است.

پژوهشگران از قانون Prop 65 کالیفرنیا استفاده کردند که حداکثر مقدار مجاز فلزات سنگین را 0.5 میکروگرم در روز تعیین می‌کند. بر اساس این معیار، برخی از محصولات حاوی مقدار نگران‌کننده‌ای از فلزات سنگین بودند که می‌توانست سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر بیاندازد.

با توجه به تفاوت‌های موجود در رژیم غذایی افراد، محققان مقدار مصرف توصیه‌شده در هر وعده که پشت شکلات‌های مختلف ذکر شده بود را معیار قرار دادند. در برخی محصولات هیچ فلز سنگینی یافت نشد، اما در برخی دیگر به‌صورت میانگین 3.316 میکروگرم فلزات سنگین در هر وعده موجود بود.

شرایط در مورد کادمیم، که به‌عنوان یک عامل سرطان‌زا شناخته می‌شود، حتی بدتر بود. مقدار کادمیم در شکلات‌های تلخ بین 0.29 تا 14.12 میکروگرم متغیر بود، در حالی که حد مجاز روزانه 4.1 میکروگرم تعیین شده است. خوشبختانه، هیچ‌یک از محصولات بیش از حد مجاز آرسنیک نداشتند، اما این یافته‌ها نشان می‌دهند که نیاز به نظارت دقیق‌تر بر کیفیت شکلات تلخ و آگاهی‌بخشی به مصرف‌کنندگان بسیار ضروری است.

فریب محصولات ارگانیک: حقیقت تلخ فلزات سنگین در شکلات

محصولات که به‌عنوان طبیعی‌تر و سالم‌تر تبلیغ می‌شوند، هرگز از نظر میزان فلزات سنگین مانند سرب، کادمیم و آرسنیک ارزیابی نمی‌شوند.

کادمیم عمدتاً از طریق خاک به گیاه جذب می‌شود، در حالی که سرب در مراحل مختلفی از تولید، از برداشت و خشک کردن دانه‌های کاکائو تا پردازش، می‌تواند به شکلات اضافه شود. این فلزات سنگین در شکلات‌های تلخ نیز یافت می‌شوند، اما پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که میزان این فلزات به‌طور کلی تحت تأثیر روش‌های کشاورزی و فرآوری است. برخی پژوهشگران معتقدند قوانین کالیفرنیا در مورد فلزات سنگین بسیار محافظه‌کارانه است.

راه‌های مقابله با فلزات سنگین در شکلات: نکات و توصیه‌ها

با توجه به تنوع میزان فلزات سنگین در شکلات‌های تلخ، دانشمندان بر این باورند که تنها راهکار ایمن، محدود کردن مصرف شکلات است. بنابراین، مصرف 28 گرم شکلات در روز یا 56 گرم شکلات به‌صورت یک روز در میان، به عنوان میزان ایمن تلقی می‌شود.

دانشمندان معتقدند که نمی‌توان فلزات سنگین را به‌طور کامل از رژیم غذایی حذف کرد، زیرا این فلزات در مواد غذایی مختلفی مانند برنج، ماهی، میوه‌ها و سبزیجات نیز یافت می‌شوند. بدن انسان می‌تواند میزان محدودی از فلزات سنگین را از طریق عرق یا ادرار دفع کند، اما در صورت افزایش این میزان، فلزات در بدن تجمع یافته و به اندام‌های اصلی آسیب می‌رسانند. بنابراین، کاهش میزان دریافتی این فلزات برای حفظ سلامتی ضروری است.

  برچسب ها: مضرات شکلات


(ویدیو) دلایل موفقیت در زندگی امین زندگانی"بازیگر سریال طوبی" و همسرش الیکا عبدالرزاقی"بازیگر جوکر2" در شب آهنگی/ فقط تعجب و شوکه شدن حامد آهنگی
لباس عروس و دسته‌گل استثنایی یک بانوی گیلانی در سال 1317/ باورتون میشه این لباس‌عروس رویایی و دسته‌گل شیک واسه 86 سال پیش باشه؟/ چه جای قشنگی عکس گرفتن!
قاب زیبایی از خانواده 11 نفره ناهید کیانی، دارنده مدال نقره در المپیک 2024، دور میز غذاخوری خانه/ چه تابلوهای انرژی‌بخش و زیبایی!
(عکس) نظری به چیدمان فوق شیک منزل صبا راد و همسرش در ترکیه / دیزاین فوق العاده پذیرایی با پیانو و لوستر شاهانه/ همبرگر شوهرپز خانم مجری، چه کرده مانی رهنما👍
(ویدیو) شوخی خنده بازارایی‌ها با دلایل سرمربی شدن حمید استیلی در پایتخت/ اقای اسپیلی سرمربی تیم پایتخت
(ویدئو) اجرای زنده و زیبای رضا بهرام از خواننده معروف قدیمی / عمرا کسی با این آهنگ خاطره نداشته باشه / ساعت ها میشه با این آهنگ گریه کرد
(ویدئو) انتقاد جالب سوسن پرور در برنامه جوکر 2 بیشترین فحش تو پیجم برای چهره منه / تو جوکر 2 ببینید کی خوشگله؛ دل شکستن هنر نیست
(ویدیو) حرکت باورنکردنی و جالب یک خرس باهوش با حلقه ورزشی/ خرس ورزشکار به ایشون میگن!؟
(ویدئو) بدل خارجی مریلا زارعی هم پیدا شد/ حتی نوع نگاه کردنشون هم عین همه😮
(تصویر) مقایسه پنجه های ترسناک خرس گریزلی و سر انسان که دیدنش شما را شوکه میکند!😯
(ویدئو) ببعی کلاه قرمزی اینبار همه رو سوپرایز کرد!/ آخه با بادمجونم میشه بازی کرد؟😂
(تصاویر) زن که 30 سال خواب به چشمانش نیامده است !
(عکس) نگاهی به تصویر قدیمی از پدر زن مجتبی خامنه ای در کنار رهبر معظم انقلاب در دوران جنگ تحمیلی/ آقای حداد عادل چقدر اینجا جوان هستند
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه