دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

معنی علامت های روی لوازم آرایشی چیست؟

پنجشنبه، 09 فروردین 1403
وقتی لوازم آرایش یا محصولات مراقبت از پوست و مو می‌خرید، در بسته بندی یا جعبه آنها علائم مخصوصی را مشاهده می‌کنید. این علائم شما را راهنمایی می‌کنند تا محصول مورد نظر را بهتر بشناسید. در این مقاله از طوطیا نیوز در این مورد اطلاعات جامعی به شما خواهیم داد.

نمادها و علائم گرافیکی مینیمالی که روی جعبه‌ها و بسته‌بندی محصولات و کالاهای مختلف دیده می‌شوند، مفاهیم ساده‌ای را به خریدار القا می‌کنند. شاید تا به امروز دقت کافی به علامت های روی لوازم آرایشی نکرده باشید اما بد نیست بدانید علائم روی محصولات لوازم آرایشی بهداشتی محفف عباراتی هستند که اطلاعات خوبی در مورد کالای داخل بسته بندی به شما به‌عنوان مصرف‌کننده می‌دهند که باید به آنها توجه کنید.

آشنایی با علائم روی لوازم آرایشی


برای جلوگیری از خرید لوازم آرایش غیر اورجینال یکی از اقدامات لازم آشنایی با علائم روی لوازم آرایشی است.در اینجا شما را با همه علائمی که ممکن است روی لوازم آرایشی و حتی کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده ببینید، آشنا می‌کنیم:

علامت PAO (طول عمر محصول بعد از باز شدن)


این علامت تاریخ انقضای محصول شما را بعد از باز شدن درب آن نشان می‌دهد. به زبان ساده‌تر این علامت به شما می‌گوید که از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید تا چه مدت می‌توانید از آن استفاده نمایید؟ به عنوان مثال اگر روی محصول نماد 12M را می‌بینید، نشانگر آن است که از زمانی که درب محصول را باز می‌کنید، تا 12 ماه می‌توانید از آن با خیال راحت استفاده کنید. پس از این مدت محصول فاسد شده و باید آن را دور بیندازید. محصولات مراقبت از پوست مثل مرطوب کننده وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرند، ممکن است اکسید شود. بنابراین باید به نماد PAO حتما دقت داشته باشید.

علامت دست با کتاب


یکی دیگر از علائم روی لوازم آرایشی علامت دستی با یک کتاب است. این علامت نشان می‌دهد که روی محصول فضای کافی برای درج همه اطلاعات وجود نداشته است. بنابراین اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با محصول دارید، مثلا اگر می‌خواهید ترکیبات و طرز استفاده از آن را بدانید، باید از بروشوری که داخل بسته‌بندی محصول است، استفاده نمایید. به عنوان مثال ممکن است این علامت را روی کرم دور چشم که بسته‌بندی کوچکی دارد، ببینید.

علامت e


E مخفف Estimated Sign است که خیال مصرف کننده را از بابت حجم محصول راحت می‌کند. یعنی اگر روی بسته‌بندی لوازم آرایش 300 میلی لیتر درج شده و در کنار آن علامت e وجود دارد، به این معناست که تولید کننده تضمین می‌کند حجم محصول دقیقا همین مقداری است که روی محصول نوشته شده است.

علامت تست حیوانی روی لوازم آرایشی


اگر علامت خرگوش را روی لوازم آرایش مشاهده کردید، به این معناست که این محصول تست حیوانی نشده است. به عبارت دیگر این علامت به این معناست که شرکت تولید کننده آن محصول برای تست محصولاتش از حیوانات استفاده نمی‌کند و آزمایشات خود را با دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌دهد. البته باید بدانید که این دستگاه‌ها بسیار گران هستند و در بیشتر موارد تست حیوانی روی محصولات صورت می‌گیرد.

علامت ساعت شنی


این علامت نیز طول عمر محصول را مشخص می‌کند. اما بر خلاف نماد PAO نشان می‌دهد که این محصول به عنوان مثال فقط 30 ماه دوام دارد. حالا چه درب آن را باز کرده باشید و چه پلمپ باشد، بعد از این مدت فاسد خواهد شد.

نماد Ecocert Organic یا ارگانیک بودن


اگر نماد Ecocert Organic را روی هر یک از لوازم آرایشی مشاهده کردید، به این معناست که 90 درصد از مواد تشکیل دهنده آن محصول گیاهی هستند. چنانچه به جای این کلمه، کلمه Natural روی محصول بود به این معناست که بیشتر مواد اولیه این محصول بر پایه گیاهان تولیده شده‌اند.

حلقه موبیوس (مثلث شکل)


یکی دیگر از علائم روی لوازم آرایش سه فلش هستند که یک مثلث را تشکیل می‌دهند. اگر هیچ عددی داخل این مثلث‌ها نوشته نشده باشد، به این معناست که ظرف محصول قابل بازیافت است. حالا اگر عددی وسط این علامت درج شده باشد، یعنی مثلا n درصد از جعبه محصول از مواد بازیافتی ساخته شده است.

علامت نقطه سبز


تعجب نکنید؛ این علامت معمولا هیچ وقت سبز نیست و معمولا سیاه و سفید است. وجود این علامت به این معناست که هر زمان محصول تمام شود، کمپانی تولید کننده محصول هزینه بازیافت آن را بر عهده خواهد گرفت.

علامت سیب سلامت


این علامت روی لوازم آرایشی دیده می‌شود که ساخت کشور ایران است. علامت سیب سلامت مجوزی است برای ورود کالا به بازارهای داخلی کشور و نشانگر این است که محصول استاندارهای لازم را دارد. درج علامت سیب سلامت روی بسته بندی‌های تمام محصولات آرایشی و بهداشتی ساخت کشورمان اجباری به حساب می‌آید.

علامت p


علامت P مخفف Production Date بوده و تاریخ تولید محصول را نشان می‌دهد. اگر این نماد روی لوازم آرایش وجود نداشته باشد، می‌توانید از شماره سری ساخت یا بچ نامبر استفاده کنید تا تاریخ تولید را متوجه شوید.

علامت شعله


این علامت را ممکن است روی لاک ناخن و لاک پاک کن‌‎ها ببینید و نشانگر قابل اشتعال بودن محصول است. اگر محصولی که این علامت را دارد، در مجاورت با گرمای زیاد قرار دهید، احتمال شعله ور شدن آن وجود دارد. این محصولات اغلب در ترکیبات خود الکل و گاز پیشران دارند.

علامت اختصاری تاریخ تولید و انقضا


اگر طول عمر یک محصول آرایشی کمتر از 30 ماه باشد، درج حداقل تاریخ پایداری (DDM) یا تاریخ محدودیت استفاده مطلوب (DLUO) روی آن ضروری است. چنانچه ماندگاری محصول بیش از 30 ماه باشد، ذکر دوره باز شدن درب محصول یا POA الزامی بوده و حتما باید قید شود. تاریخ انقضای محصول ارقامی است که جلوی Exp نوشته شده است. در این تاریخ معمولا ماه، روز و سال دیده می‌شود.

سخن پایانی


در این مقاله علائم روی لوازم آرایشی را به شما معرفی کردیم تا با اطلاعات بیشتری به سراغ خرید محصولات آرایشی بروید. هدف ما این است که شما آگاهی‌های بیشتری در مورد محصولات مورد نیاز خود داشته و تنها از مکان‌ها معتبر خرید خود را انجام دهید. اگر سلامت پوست و مو برایتان اهمیت دارید، علائمی را که در این مقاله به آنها اشاره کردیم حتما به خاطر بسپارید.



5 میلیون سکه رایگان امروز پنج‌شنبه7 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر
اشکهای رونالدو با شنیدن حرفهای پدرش در آخرین ویدیو باقیمانده از وی قبل از مرگ/ وقتی رونالدو برای اولین بار حرفهایی که دوست داشته از پدرش بشنوه رو شنید😭
بترکونترین سکانس سریال "دراکولا"/ خنده دارترین دعوای زن و شوهری سیما تیرانداز و همسرش در فلافلی🤣
(ویدیو) ساده ترین روش پخت آش نذری به سبک صبا راد، مجری سابق صدا وسیما، در ترکیه/ چه آشپزخونه شیک و خوشگلی!
فیلم+ حمله و دستبرد باور نکردنی وحشتناک خرس به آشپزخانه یک رستوران/ خیلی شیک غذاشو سفارش داد، حمله کرد، گرفت و رفت
(ویدئو) موش بازی نیما شعبان نژاد در "جوکر2" همه رو از خنده روده بر کرد/یک چالش و دوتا کارت قرمز🤣
(ویدئو) سوال و جواب های خنده دار حامد آهنگی و امیرعباس گلاب در جدیدترین قسمت "شب آهنگی"/ دیدین حامد چه آرزویی رو هم لو داد🤣
(ویدیو) عاشقانه منحصربفرد بیرانوند برای همسرش، کنار استخر ویلای لاکچریشان در زیر باران
جدیدترین تصاویر الناز شاکردوست در خانه ای با دکوراسیون مدرن و چوبی، به مناسبت تولد 40 سالگی اش
(فیلم) آوازخوانی غیرمجاز کیانوش گرامی روی آنتن زنده بمناسبت عید غدیر/ یهو یادش اومد پشیمان شد از خواندنش و عوض کرد😂
(عکس) عاشقانه پدر و دختری پژمان بازغی و دخترش، نفس بازغی، به مناسبت تولدش
فیلم+ صحبت های جنجالی امیریل ارجمند از انتقاد تند به محسن کیایی تا تعریف از شهاب حسینی/ پشیمانی وی از برخوردش با زنده یاد کیومرث پور احمد
راهکار باورنکردنی قبیله آفریقایی برای تنبیه بدکاران/ اگه تو جوامع ماهم این روش استفاده بشه چی میییشه!/ بنظرتون شما میتونستین این تنبیه رو تحمل کنین؟
(ویدئو) تیکه جالب بهرنگ علوی به حامد در برنامه "شب آهنگی" / بهرنگ خدایی خیلی باحاله🤣
(عکس) یادی کنیم از شعر سوزناک پاشا رستمی و دورهمی چهره های سرشناس سینما در چهلمین روز وداع ابدی حسام محمودی، هادی سریال "لحظه گرگ و میش"
(تصاویر) لباس عروس باوقار المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش" با دامن پُرچین و مروارید دوزی شده
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی