دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی /

معرفی 10 مراکز خرید در خنک ترین شهر ایران در تابستان!/ خاص ترین خرید ها در تبریز شهر اولین ها

پنجشنبه، 25 مرداد 1403
طوطیا نیوز:مگر می‌شود به تبریز سفر کرد و سری به مراکز خرید آن نزد؟! تبریز خواستگاه صنایع دستی بی‌نظیر و متفاوت ایران است که همانند آن را نه‌تنها در هیچ‌کدام از شهرهای کشور که در هیچ نقطه‌ای از کره زمین نمی‌توان پیدا کرد.

به گزارش طوطیا نیوز، صنایع‌دستی تبریز منحصر به فرد است و خوراکی‌ها و سوغاتی‌های لذیذ آن در تمام دنیا نظیر ندارند. اگر برنامه سفر خود را برای حضور در تبریز و لذت بردن از جاذبه‌های گوناگون طبیعی، فرهنگی، تاریخی، گردشگری و خوردنی آن چیده و آماده کرده‌اید، پس قبل از آن با ما سری به مراکز خرید این شهر بزنید تا با ذهنی آماده راهی سفر شوید.

مراکز خرید تبریز برای یک خرید تکرارنشدنی

مراکز خرید تبریز شما را عاشق بازارگردی و خرید خواهند کرد. تنوع بازارهای مدرن و سنتی در تبریز بالا بوده و چون هنوز هم بر سر راه جاده ابریشم قرار گرفته است از گذشته‌های دور تا همین امروز از نقاط اصلی برای خرید و بازارگردی حساب می‌آید. باور کنید یا نه تبریز هنوز هم قلب تپنده خرید و فروش بوده و از مراکز مهم کشور ما در عرصه اقتصاد ایران است که نه‌تنها ایرانیان بلکه تجار از سراسر دنیا روی آن حساب باز می‌کنند.

حالا ما در ادامه این مطلب با 10 مرکز خرید از بهترین مراکز تجاری این شهر با شما خواهیم بود و در انتها شما تصمیم می‌گیرید که خرید خود را از کدام مراکز خرید این شهر انجام دهید.

رویال مال در تبریز

آدرس: تبریز، میدان جهاد یا میدان نصف راه، واقع در ضلع جنوب شرق میدان.

اجازه بدهید یک‌بار هم که شده قبل از بازار بزرگ و سنتی تبریز که شاهکار معماری ایرانی محسوب می‌شود، شما را با یک مرکز خرید مدرن و لوکس آشنا کنیم که بدون شک از جذاب‌ترین مراکز تجاری و تفریحی تبریز است. مرکز خرید یا مجتمع تفریحی تجاری رویال مال تبریز در یکی از مناطق بسیار شلوغ و پر رفت و آمد این شهر قرار گرفته و یک مال بزرگ و مدرن در 5 طبقه است که در آن می‌توانید از انواع پوشاک، لوازم دکوری، تجهیزات آشپزخانه، وسایل آرایشی بهداشتی، کفش و هر آنچه را که برای نیازهای روزانه تا سالانه خود احتیاج دارید، تهیه کنید.

این مرکز خرید در غرب تبریز واقع شده و این امکان را هم دارد که اگر در زمان خرید خسته شدید، از سالن بولینگ و شهربازی سرپوشیده هم لذت ببرید. ضمن اینکه این امکانات تفریحی برای کودکان شما هم جذاب هستند و اجازه می‌دهند که شما در زمان خرید بدون حضور کودکانتان و خسته شدن آن‌ها، با آسودگی خریدهای خود را انجام دهید.

بازار سنتی و بزرگ تبریز، شاهکار معماری شهر

آدرس: تبریز، انتهای خیابان دارایی.

در ادامه معرفی مراکز خرید تبریز نوبتی هم که باشد نوبت بازار اصیل و زیبای تبریز است که با حجره‌های متعدد و راسته‌های گوناگون شما را به تبریز قدیم می‌برد. سفری به تاریخ کمتر دیده شده و کمتر نگاشته شده این شهر که با معرفی کالاها و خدمات گوناگون در قالب یک معماری اصیل و سنتی هنوز هم فعال و پابرجا است این شاهراه تجاری شهر تبریز، هویت این شهر است و به‌واسطه زیبایی غیر قابل انکار و قدمت فراوانش توانسته نام خود را در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت برساند.

دسترسی به این بازار در تمام خیابان‌های تبریز مثل خیابان دارایی و یا خیابان جمهوری امکان‌پذیر است.

مساحت بازار سنتی شهر تبریز تقریباً یک کیلومترمربع بوده و با عبور از مرزهای شهرت و خوشنامی در حوزه تجارت، حالا یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازارهای مسقف در تمام جهان به حساب می‌آید. قدمت بازار زمان مشخصی ندارد، اما به‌واسطه تاریخ نوشته‌های جهانگردان گوناگون، قدمت آن را به سده چهارم نسبت می‌دهند. این بازار پر از کاروان‌سراها، بازارچه‌ها، تیمچه‌ها، دالان‌ها و حجره‌های متعدد و گوناگون است که با انواع کالاهای مرغوب مثل فرش‌های دستباف و رنگارنگ، ادویه و آجیل، محصولات چرمی و دیگر صنایع‌دستی‌ها پر شده‌اند. از جمله بخش‌های مهم این بازار می‌توان به راسته قیصریه و تیمچه مظفریه اشاره کرد که از بناهای عظیم آجری در این بازار به حساب می‌آیند.

در تیمچه مظفریه می‌توانید بااصالت‌ترین صنایع دستی ایران یعنی فرش‌های ایرانی مسحورکننده با نقش‌ونگارهای جادویی و چشم‌نواز را پیدا کنید.

پیاده راه تجاری تربیت

آدرس: تبریز، خیابان امام خمینی، ورودی خیابان تربیت در جوار ساختمان شهرداری و میدان ساعت.

خیابان تربیت یک پیاده‌راه است که فقط عابرین پیاده حق ورود به آن را دارند و در آن از اتومبیل خبری نیست! شما در این پیاده‌راه می‌توانید هم پیاده‌روی کرده و هم از فروشگاه‌ها و غرفه‌های آن سوغات جذابی را تهیه کنید. این خیابان یکی از خیابان‌های قدیمی و خوشنام تبریز است که آن را فردی به نام محمدعلی خان تبریزی که در دوران قاجار شهردار بوده است، بنا کرده.

جالب است بدانید که خیابان تربیت دقیقاً در سر راه جاده ابریشم قرار گرفته بوده و از گذشته تا به امروز همچنان یکی از مراکز و مناطق بسیار مهم در تبریز محسوب می‌شود. در هر دو طرف خیابان تربیت، مراکز خرید متعددی شامل لباس، پالتو، کیف و کفش برای خرید شما تعبیه شده است. ضمن اینکه در این خیابان با یک فکر کاملاً هوشمندانه تندیس‌های متنوعی از مشاغل مختلف را هم ساخته‌اند. بستنی‌فروش، آرایشگر، کفاش و افراد فعال در صنف‌های مختلف از جمله اشخاصی هستند که مجسمه‌های ساخته شده آن‌ها را در این خیابان مشاهده می‌کنید.

بعلاوه در این خیابان مانند تمام پیاده‌راه‌ها، نیمکت‌هایی تعبیه شده که شما می‌توانید بر روی آن‌ها نشسته و خستگی خود را دَر کنید. اگر گرسنه شدید هم با نوش جان کردن غذاهای سنتی و محلی لذیذ تبریز در این خیابان انرژی از دست رفته خود را مجدداً به دست آورید. از جمله رستوران‌های موجود در این خیابان تابا کبابی محمدی و چلو مرغ مجید هستند که توصیه می‌کنیم یک وعده‌غذایی خود را در این رستوران‌ها نوش جان کنید. از جمله جاذبه‌های دیگری که در این خیابان وجود دارد می‌توان به موزه ارتباطات، خانه حریری، موزه صدا، موزه کلکته چی، خانه‌های تاریخی و قدیمی و بازار شیشه‌گر تبریز اشاره کرد که در فاصله کوتاه و اندکی از این پیاده‌راه قرار دارند.

مرکز تجاری میلاد نور

آدرس: تبریز، منطقه ولیعصر، خیابان مخابرات، جنب فلکه ولیعصر.

مرکز خرید میلاد نور از آن مال‌های بزرگی است که در همان نگاه اول شما را به سمت خود جذب می‌کند. این مرکز خرید در زیرزمین قرار گرفته و در اصل یک مال عظیم و مجهز زیرزمینی است که محل آن منطقه زیرین فلکه ولیعصر در شهر تبریز است. چهار ورودی مجزا دارد و در آن می‌توانید انواع و اقسام محصولات گوناگون مانند صنایع دستی، پوشاک، کیف و کفش، جواهرات، لوازم‌خانگی و موارد مشابه دیگر را تهیه کنید. ناگفته نماند که محصولات ارائه شده در این مرکز خرید کاملاً مقرون به صرفه و اقتصادی هستند.

این مرکز خرید در 3 طبقه طراحی شده که 2 طبقه از آن مخصوص پارکینگ مرکز خرید است. ضمن اینکه با یک فود کورت مجهز شامل فست فودهای متنوع و کافه ‌های مختلف هم به خوبی گرسنگی شما را برطرف می‌‌کند.

مرکز خرید مجهز ستاره باران

آدرس: تبریز، نزدیک به میدان جهاد یا میدان نصف راه، بلوار 22 بهمن، حدفاصل میدان جهاد و خیابان علامه امینی، مقابل شرکت نفت تبریز.

در ادامه معرفی مراکز خرید تبریز به یک مال مدرن و مجهز دیگر مرکز با نام مرکز تجاری ستاره باران می‌رسیم که در طول شب به‌واسطه نورپردازی منحصر به فردش مانند یک ستاره که در دل خود هزاران ستاره دیگر را جای داده است، می‌درخشد. در این مرکز خرید شما می‌توانید انواع برندهای متنوع، به‌روز و لوکس جهانی را مشاهده کنید. طبقه همکف به یک هایپرمارکت فوق مدرن تجهیز شده و به‌واسطه تفریحات متنوعی که در یکی دیگر از طبقات آن در نظر گرفته شده است، شما می‌توانید بدون دغدغه از حضور فرزندتان و خسته شدن او، خریدهای خود را انجام دهید.

در این مرکز خرید یک‌طبقه هم مخصوص لوازم و تجهیزات کودکان شما مانند آتلیه عکس کودک، سیسمونی لباس، سالن جشن تولد، لوازم و محصولات بهداشتی کودکان و موارد مشابه است. اگر به این مرکز خرید رفتید از فودکورت آن غافل نشوید. ضمن اینکه در این مرکز خرید فوق مجهز امکان حضور در پردیس سینمایی و تماشای فیلم‌های اکران روز هم برای شما امکان‌پذیر است.

برج معروف شهر در تبریز

آدرس: تبریز، فلکه دانشگاه، بلوار 29 بهمن، در جوار برج بلوار.

مرکز خرید برج شهر را هم از جمله دیگر مراکز خرید متنوع و دوست‌داشتنی شهر تبریز می‌دانند که به‌واسطه معماری خاص و سازه منحصر به فردش به‌شدت موردتوجه قرار دارد. این مرکز خرید 14 طبقه، شکلی دوار و مارپیچ دارد که در قسمت مرکزی به پله‌برقی و آسانسور ختم می‌شود. البته اگر نیاز داشتید که به طبقات دیگر بروید حتماً نباید از پله‌برقی یا آسانسور استفاده کنید.

واقعیت این است که این برج به لحاظ معماری به‌گونه‌ای ساخته شده که حالت مارپیچ خود را در تمام طبقات حفظ کرده و شما با یک چرخش ملایم و یک شیب غیر قابل محسوس به‌راحتی می‌توانید به طبقات بالاتر یا پایین‌تر آن دسترسی داشته باشید. این مرکز خرید برای خرید ساعت، عینک، طلا و جواهر، کیف و کفش، لباس، زیورآلات، تجهیزات ورزشی، لوازم دکوری، لوازم سیسمونی و کودکان، اسباب‌بازی، لوازم‌خانگی، مبلمان، محصولات آرایشی و بهداشتی، عطر و دیگر موارد کاملاً مناسب است.

ضمن اینکه فودکورت این مجموعه هم با انواع و اقسام غذاهای سنتی یا محلی و نوشیدنی‌ها و اسنک‌ها می‌تواند گرسنگی شما را برطرف کند.

مرکز خرید بلور تبریز

آدرس: تبریز، فلکه دانشگاه، حدفاصل خیابان امام و بلوار شهریار، جنب خیابان علامه طباطبایی.

این مرکز خرید هم یک مرکز تجاری یا به عبارتی یک برج تجاری 25 طبقه است که هم کاربری اداری و هم کاربری تجاری دارد. البته تنها 3 طبقه از آن را به مراکز خرید و فروشگاه‌ها اختصاص داده‌اند. این مال در مرکز شهر تبریز واقع شده و به‎واسطه معماری زیبا، چشم‌نواز و البته مدرنی که دارد، چندین جایزه مهم معماری را به خود اختصاص داده است.

در این برج تجاری محصولات مختلفی مثل محصولات آرایشی بهداشتی، لوازم‌خانگی و لباس عرضه می‌شوند. ضمن اینکه این مرکز خرید را مکانی مناسب برای خرید ساعت، عینک، اکسسوری‌ها و زیورآلات هم می‌دانند. ناگفته نماند که اگر باهدف خریدهای اقتصادی و ارزان‌قیمت عازم تبریز شدید، تحت هیچ شرایطی به این مرکز خرید مراجعه نکنید.

در نهایت فودکورت این مجموعه هم با کافه‌ها و رستوران‌های متنوع خود می‌تواند به‌خوبی از شما میزبانی کند.

اطلس مال تبریز

آدرس: تبریز، ولیعصر، فلکه همافر، خیابان همافر غربی.

اطلس مال تبریز در اصل یک مرکز تفریحی تجاری است که بیشتر از 100 مغازه و واحد تجاری دارد. شما می‌توانید خرید پوشاک برای تمام سنین خصوصاً کودکان و بانوان باردار را در این مال انجام دهید. از دیگر محصولاتی که در این مرکز خرید عرضه می‌شوند می‌توان به کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، طلا و جواهر، تجهیزات دکوراتیو برای خانه و آشپزخانه، اسباب‌بازی و وسایل سیسمونی کودک اشاره کرد.

ضمن اینکه این مرکز خرید به یک هایپرمارکت فوق مجهز هم تجهیز شده است که شما می‌توانید مایحتاج روزانه خود را هم از آن تهیه کنید. نکته قابل‌توجه در مورد این مرکز این است که بانک انصار در آن یک شعبه دارد که سبب شده تا افراد برای انجام کارهای بانکی خود هم این مال بزرگ و مجهز را انتخاب کنند. در نهایت اگر از خرید و بازارگردی در این مرکز خرید خسته شدید، فودکورت این مجموعه بی‌صبرانه انتظار شما را می‌کشد. برای خستگی کودکانتان هم قلعه شادی طراحی و تعبیه شده است که می‌تواند آن‌ها را به وجد آورد. از دیگر امکانات این مال می‌توان به استخر، سالن ورزشی، سالن سخنرانی و چهارطبقه پارکینگ مجهز هم اشاره کرد.

مال شیشه ای رشدیه

آدرس: تبریز، شهرک رشدیه، بلوار بوستان، بلوار بهارستان، بلوار کوهستان، نزدیک به میدان شهید فهمیده.

در ادامه معرفی مراکز خرید تبریز به یک مرکز خرید هرمی‌شکل و شیشه‌ای می‌رسیم که در نگاه اول اهرام ثلاثه مصر را در ذهن شما تداعی می‌کند. حتی اگر در محدوده ولیعصر هم باشید، از دور می‌توانید قامت مثلثی این مرکز خرید را مشاهده کنید. مرکز خرید رشدیه یکی از مراکز خرید و مال‌های قدیمی تبریز است که در 3 طبقه با 250 واحد تجاری، مایحتاج شما را تامین می ‌کند.

ضمن اینکه این مرکز خرید به جاذبه‌های تاریخی شهر تبریز مانند مسجد تبریز هم دسترسی سریعی دارد. در مرکز خرید رشدیه به‌صورت عمده می‌توانید لباس‌های مجلسی خصوصاً لباس‌های بانوان را خریداری کنید. تنوع محصولات، تنوع قیمت و تنوع کیفیت سبب شده تا این مرکز خرید به‌شدت موردتوجه بانوان تبریز بگیرد. در کنار پوشاک، زیورآلات و لوازم آرایشی بهداشتی هم از دیگر محصولات عرضه شده در این مال هستند.

در نهایت برای سرگرم‌شدن کودکانتان شهربازی و برای رفع گرسنگی و خستگی خودتان، فودکورت این مجموعه هم با بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات از شما پذیرایی خواهند کرد.

لاله پارک، مدرن ترین در تبریز

آدرس: تبریز، جنوب اتوبان پاسداران، سمت غرب خیابان فرشته، ضلع جنوب شرق میدان شهید فهمیده، به سمت شهرک فرشته جنوبی.

آخرین مرکز خرید از مراکز خرید تبریز که محبوبیت بسیار زیادی دارد، لاله پارک است. یک مال مدرن و مجهز، مملو از امکانات تفریحی تجاری که با حضور برندهای خوشنام توانسته به شهرت بسیار خوبی در میان گردشگران و مهمانان دست پیدا کند.

این مرکز خرید در سال 1391 افتتاح شد و تا امروز با انواع و اقسام محصولات مثل طلا و جواهر، لباس و کفش، لوازم‌خانگی و لوازم و تجهیزات ورزشی نیازهای تمام افراد را برآورده کرده است. زیربنای لاله پارک تقریباً 43 هزار مترمربع است و در 6 طبقه شما را به خریدی متفاوت دعوت می‌ کند. حضور برندهای معتبر در حوزه پوشاک و کیف و کفش در این مرکز خرید سبب شده که بیشتر افراد سخت پسند و خوش سلیقه به آن مراجعه کنند. ضمن اینکه وجود هایپرمارکت و فضای بازی برای کودکان هم در کنار فودکورت، محبوبیت این مرکز خرید را صد چندان کرده است.

این مرکز خرید در شمال غرب تبریز محبوبیت بسیار زیادی دارد و در کنار امکانات و تجهیزاتی که به شما عرضه می‌کند، به‌واسطه دسترسی سریع و راحت به هتل‌های شهر هم مورد توجه قرار دارد. برای مثال هتل کایا که یکی از شعبه‌های زنجیره‌ای هتل کایا ترکیه است در محدوده این مرکز خرید قرار گرفته. یک هتل 5 ستاره فوق لوکس که با 17 طبقه به امکانات و خدمات روز هتل‌داری تجهیز شده است. همچنین این مرکز خرید یک پارکینگ فوق مجهز و بزرگ هم دارد که خیال شما را برای پیداکردن جای پارک در کنار خیابان راحت خواهد کرد.



(ویدئو) جنجال جدید شهربانو منصوریان، قهرمان ووشو ایران/ بانوی قهرمان‌ ایران، در ازای 5 طلای جهانی، 5 طلای آسیا و یک گونی مدال، تحصیل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی را درخواست کرد
(تصاویر+ آدرس) «دودکش جن» پر رمز و راز ترین مکان در یکی از شهرهای ایران!/ بنایی عجیب و شگفت انگیز در زنجان
(عکس) با نمک ترین و بامزه ترین کاراکترهای سریال های تلویزیونی که تو ذهن همه ماندگار شدن
(ویدئو) واکنش و تیکه سنگین احسان علیخانی به نرگس محمدی/خدا صبر بده به آقای اوجی
(ویدئو) پشت صحنه ساخت آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده / آقای خواننده چه غش میکنه از صدای خودش
(تصاویر) پذیرایی منحصربفرد سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری، و خواهر‌شوهر مهربونش از مهمانان مخصوصشان در جشن تولد پناه/ باریکلا! چه میز شام و دسری چیدن👌
قاب زیبایی از خانواده 11 نفره ناهید کیانی، دارنده مدال نقره در المپیک 2024، دور میز غذاخوری خانه/ چه تابلوهای انرژی‌بخش و زیبایی!
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
شبکه مترجمین اشراق
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه