نحوه اصولی رنگساژ کردن موها با شامپو در خانه !

انتشار 17 اسفند 1402
مطالعه 2 دقیقه

اگر موهایتان را رنگ یا دکلره کرده باشید، حتماً تجربه کرده‌اید که پس از چند بار شستشو، موها درخشش و زیبایی اولیه را از دست می‌دهند و رنگ آن‌ها کدر می‌شود.با استفاده از شامپو رنگساژ به راحتی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. در ادامه این مطلب از طوطیا نیوز نحوه مصرف این شامپو بیان می شود.

نحوه اصولی رنگساژ کردن موها با شامپو در خانه !

شامپو رنگساژ نوعی رنگ مو رقیق شده است که علاوه بر تمیز کردن موها، یک لایه رنگ نیز روی آن‌ها ایجاد می‌کند تا رنگ مو پررنگ‌تر و درخشان‌تر شود. این محصولات، گزینه‌ای مناسب برای جلوگیری از محو شدن و از بین رفتن زودهنگام رنگ مو هستند.

نحوه استفاده از شامپو رنگساژ مو


رنگ مو پس از چند بار شستشو کدر می‌شود؛ اما علاوه بر شستن موها، عوامل دیگری نیز باعث از بین رفتن درخشش رنگ مو می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نمک دریا و کلر موجود در آب اشاره کرد.اگر شما هم با این مشکل موجه شده‌اید؛ پیشنهاد می‌کنیم به جای رنگ کردن مجدد موها، در فواصل معینی از شامپوهای رنگساژ استفاده کنید. رنگ‌کردن موها با شامپو رنگساژ بسیار راحت است. برای این کار، مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

1- استفاده از شامپو بر موهای مرطوب


درست مشابه دیگر شامپوها، این محصول هم باید روی موهای خیس استفاده شود. پس موهای خود را کاملا خیس کنید. برخی شامپوها در دستورالعمل خود اعلام می‌کنند که موها فقط باید کمی رطوبت داشته باشند. پس حتما روش استفاده را در دستورالعمل محصول منتخب خود، مطالعه کنید.پس از آن، مقداری از شامپو را به موهای خیس یا نسبتا مرطوب خود بزنید. در این لحظه، دست‌ودل‌باز باشید و بیشتر از حد معمول، شامپو بزنید.

رنگساژ مو

2- ماساژ کف سر تا کف‌کردن شامپو


به‌آرامی کف سر خود را ماساژ دهید. سعی کنید که مواد شامپو به همه قسمت‌های سرتان برسد. این کار را تا زمانی ادامه دهید که رنگساژ درست مثل شامپوی معمولی، کف کند. معمولا در این مرحله، رنگ اولیه محصول کم‌کم کمرنگ‌تر شده و کف رنگی روی سرتان ایجاد می‌شود.

3- ماساژ ساقه‌های مو


پس از این‌که کف سر شما کاملا به شامپو آغشته شد و به‌خوبی کف کرد، نوبت ساقه‌ها فرا می‌رسد. ساقه موهای خود را به‌آرامی ماساژ دهید و سعی کنید که با دو یا سه دسته کردن موها، هر قسمت را به‌تنهایی به شامپو آغشته نمایید. رنگساژ باید در همه بخش‌های موی شما به‌صورت کاملا یک‌دست و متناسب، پخش شود.

4- استراحت‌کردن مو


بعد از این‌که تمام موهای شما کاملا به رنگ آغشته شده، باید چند دقیقه منتظر بمانید. در این مرحله شما به 2 الی 5 دقیقه زمان نیاز دارید. اجازه دهید که این مدت زمان سپری شود و سپس آب‌کشی کنید. در برخی برندها، این زمان کمی بیشتر است. در این بخش هم به دستورالعمل شامپو رنگساژ خود مراجعه و بر طبق آن عمل کنید.

5- آب‌کشی


پس از این‌که مدت زمان تعیین شده سپری شد، موهای خود را با آب بشویید. در این مرحله، آب باید ولرم رو به سرد باشد و به هیچ عنوان از آب بسیار داغ استفاده نکنید. موهای خود را با حوصله و با میزان زیادی آب، آب‌کشی کنید تا همه مواد رنگساژ از موهای شما خارج شوند.برای خشک‌کردن موها هم حتما از باد سرد یا ولرم سشوار استفاده کنید. با این کار، رنگ موهای شما زیباتر شده و ماندگاری آن نیز بیشتر می‌شود.

سخن پایانی


رنگ‌کردن موها، یکی از جذاب‌ترین تغییرات ظاهری است و حسابی شما را زیباتر می‌کند. با وجود این، مراقبت از موهای رنگ شده، نکات زیادی دارد که یکی از آن‌ها، رنگساژ کردن موها است. اگر موهای شما پس از چند هفته یا چند ماه، رنگ زیبای خود را از دست داده‌اند و یا تناژ آن‌ها از بین رفته است، در اولین فرصت از شامپو رنگساژ استفاده کنید.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب