دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

نکات مهم برای مراقبت از پوست در دوران پریود

سه شنبه، 22 اسفند 1402
اگر در دوران پریود یا قبل ازآن، پوست شما دچار تغییراتی می‌شود، اصلا نگران نباشید! شما تنها نیستید. بسیاری از زنان در این دوره متوجه تغییرات محسوسی در پوست خود می‌شوند که معمولا با احساس ناخوشایندی همراه است. در این مقاله از طوطیا نیوز روتین پوستی مناسب دوره قاعدگی را بیان می کنیم.

بر اساس تحقیقات محققان، چرخه و تغییرات هورمونی باعث تغییر در ظاهر و حتی سلامت پوست می‌شود. به همین دلیل ممکن است پیش از دوره قاعدگی یا در طول دوره قاعدگی دچار انواع جوش و آکنه روی چانه، خط رویش مو و خط فک شوید.تحقیقات نشان می‌دهد که این تغییرات در ظاهر پوست کاملا طبیعی است و مشکل جدی نمی‌باشد. با این حال پوست هر خانمی متفاوت است و ممکن است دچار تغییرات دیگر پوستی در چرخه قاعدگی شود.

مراقبت از پوست در دوران قاعدگی


به علت تغییرات هورمونی، مراقبت از پوست در چرخه قاعدگی به داشتن پوستی زیبا و سالم کمک می‌کند. اما این مراقبت نیاز به صرف هزینه بالایی ندارد. چرا که تمام این مشکلات پوستی از جمله بروز جوش و آکنه، موقت است. بنابراین شما تنها باید به روتین پوستی، تغذیه و سبک زندگیتان توجه بیشتری داشته باشید. در ادامه مقاله به نکات مراقبت از پوست در چرخه قاعدگی بیشتر می‌پردازیم تا پوستتان سالم‌تر و شفاف‌تر گردد.

آرامشتان را حفظ کنید


با کمک ماساژ آرامش را به بدنتان هدیه کنید. ماساژ به تسکین عضلات بدن شما کمک می‌کند. همچنین گرفتگی‌های معده که ناشی از پریود است را کاهش می‌دهد. بعد از اولین دوره ماساژ ممکن است دوران قاعدگی شما طولانی شود؛ اما نگران نباشید. این مراقبت از پوست در دوره قاعدگی باعث بهبود جریان خون می‌شود؛ پس زمان قاعدگی بیشتر می‌شود. بهبود جریان خون اثر سریعی روی پوست دارد. بیشترشدن روزهای پریود در برابر کاهش دردهای آزاردهنده هیچ است.

خوب بخوابید


مراقبت از پوست در دوره قاعدگی اصلاً کار سختی نیست. برای مثال شما باید خوب بخوابید تا پوستتان خراب نشود. این برهه زمانی سخت با تغییراتی همراه است. بدن در این دوره نیاز به خواب دارد. وقتی شما ساعت خواب خود را تغییر می‌دهید یا در برابر خوابیدن مقاومت می‌کنید، فرصت استراحت را از بدن خود گرفته‌اید. سریع‌ترین راه بدن برای ریکاوری، خوابیدن است.

وقتی خواب با کیفیت را کاهش می‌دهید باید منتظر عواقب آن هم باشید، عواقبی مانند عصبی‌شدن، تغییرات سریع خلق و از همه مهم‌تر آشفتگی در پوست. هشت ساعت خواب در شبانه روز همان خواب مفیدی است که بدنتان به آن احتیاج دارد. برای سلامت‌بودن و سلامت‌ماندن به تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت گوش شنواست که حرف بدنتان را بشنود.

حواستان به پوست های چرب باشد


پوست های چرب زمان پریود عذاب‌ را تجربه می‌کنند. تغییر هورمونی باعث افزایش سبوم پوست می‌شود. سبوم‌ هم مسئول ایجاد چربی روی پوست است؛ پس دوران قاعدگی یعنی چربی بیشتر روی پوست. منافذ پوست بیشتر و بیشتر باز می‌شوند و کدری پوست را به‌همراه دارند. افرادی که پوست چرب دارند باید مراقب عوارض چربی بیش‌ از اندازه پوست و منافذ باز آن باشند. یکی از این عوارض جوش‌ها و آکنه‌های زشت و دردناک است. در این دوران شما به یک سپر محکم نیاز دارید.

بهترین کرم ضد جوش همان چیزی است که شما نیاز دارید. استفاده از این محصول در مراقبت از پوست در دوره قاعدگی علاوه بر کاهش آکنه، پوست شما را برای ماه بعد آماده می‌کند.

با کمک اسکراب رنگ کدر پوست را از بین ببرید


عوارض بازشدن زیاد منافذ پوست چه بود؟ بله از دست‌رفتن درخشش پوست. داشتن پوستی کدر و بی‌رنگ در دوره قاعدگی رایج است؛ اما رایج‌بودن نباید با عادی‌شدن اشتباه گرفته شود. شما می‌توانید با انتخابی مناسب به نتیجه‌ای بهتر برسید. راه مناسب یعنی مراقبت از پوست در دوره قاعدگی. اسکراب پوست یکی از همان راه‌های مناسب است که در این دوران اهمیت دارد.

اسکراب با کنترل چربی پوست، حذف سلول‌های مرده و پاک‌کردن آلودگی از روی پوست شما را در مسیری درخشان قرار می‌دهد. بهتر است اسکراب انتخابی شما خاصیت آرامش‌بخشی داشته باشد تا پوست ملتهب دوران پریود را آرام کند. وجود ویتامین‌های درخشان کننده پوست مانند ویتامین‌های A،B و C اثربخشی اسکراب را افزایش می‌دهد.

از خشکی پوست جلوگیری کنید


پریود با افت هورمون استروژن در خون همراه است. با کم‌شدن مقدار این هورمون در خون، بدن آب از دست می‌دهد و دچار خشکی می‌شود. خشکی پوست با ایجاد لکه‌های جدید پوستی همراه است. وقتی پوست خشک می‌شود انگار روی پوست سراب ایجاد شده باشد.

عیب‌های کوچک و چروک‌های ریز پوست در خشکی خود را بیشتر نشان می‌دهد؛ اگر به مراقبت از پوست در دوره قاعدگی توجه نکنید، ممکن است هنگام نگاه به آینه حس کنید چند سال پیر شده‌اید. ترسناک است نه؟ برای جلوگیری از این اتفاق تلخ می‌توانید یک سرم پوست مقوی انتخاب کنید؛ سرمی که وظیفه آب‌رسانی بهتر به پوست و شفافیت بیشتر پوست را به سرانجام برساند.

لیست غذایتان را به‌روز کنید


مصرف غذاهای با ارزش غذایی عالی در کل زندگی مهم است؛ اما اهمیت این غذاها در مراقبت از پوست در دوره قاعدگی افزایش می‌یابد. علت بیشترشدن اهمیت تغذیه در دوران پریود از دست‌رفتن خون یعنی همان مایع حیاتی بدن است. افت قند خون در این دوران شایع است. مصرف غذاهای پروتئینی بدون چربی مانند سویا، بوقلمون، ماهی، لوبیا و عدس می تواند قند خون شما را تثبیت کند.

خون‌ریزی یعنی کاهش آهن بدن و کاهش آهن هم مساوی با کمبود انرژی است. خوراکی‌هایی مانند سبزیجات با برگ سبز، میوه‌ها، تخم مرغ، نان و شیر انرژی را به بدن شما هدیه می‌دهد؛ پس در هر دوره قاعدگی لیست خوراکی‌های خود را به‌روز کنید.

سخن پایانی


روتین پوستی تنها مختص روزهای پریود نیست. پوست شما در هر مرحله واکنش متفاوتی نشان می‌دهد و نیازمند رسیدگی و مراقبت متناسب با همان واکنش است. در این مقاله نحوه کراقبت از پوست در دوران قاعدگی توضیح داده شد.



سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر/ فقط تا ساعت 15 فردا 26 تیر فرصت دارید با انتخاب این 3 کارت، 5 میلیون سکه رایگان دریافت کنید/ +آموزش وارد کردن کارت و گرفتن سکه رایگان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) استایل های محرمی بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از المیرا شریفی و بهنوش طباطبایی تا احسان علیخانی و ساعد سهیلی
تصاویرحیرت انگیز از 5 حیوان جهان که توانایی راندن ماشین را دارند/ باورتون میشه نیمی از قلمرو حیوانات هم مثل انسان‌ها راننده‌های خوبی هستند؟
تصاویری از 10 حیوان که شگفت انگیز ترین زبان هارا در دنیا دارند/از قورباغه گرفته تا سقنقور زبان آبی
(ویدیو) عصبانیت مهراوه شریفی‌نیا در سریال پرطرفدار "زخم کاری"، سوژه‌ی کاربران مجازی خوش‌ذوق شد/ چیکار کنه خوب، عصبانیت بهش نمیاد اصلا
(تصاویر) سلیقه مثال زدنی شیلا خداداد و همسر جراحش، در انتخاب شیکترین رنگ مبلمان به رنگ زرشکی و شکلاتی/ قبول دارین سلیقه شونم مثل خودشون خاص و درجه یکه؟
حضور زهرا پزشکیان دختر رئیس جمهور،کنار مردم عادی در بیت رهبر معظم انقلاب !
(عکس) استوری قدردانی ویژه سردار آزمون از همشهری اش، ستاره والیبال، فرهاد قائمی، /معلم غیرت و پشتکار
تصاویر پربازدید از سینه زنی مهدی طارمی، بازیکن تیم اینتر، در هیئت عزاداری امام حسین/ دورهمی چهره های شاخص ورزشی و سینمایی در خانه مداح مشهور اهل بیت
(تصاویر) اکرم محمدی، رفعت سریال "شب دهم"، در کنار همسر و تنها دخترشان/ ماشالله خانم محمدی شیکتر و جوونتر از همیشه، بیشتر شبیه دوتا خواهرن تا مادر و دختر
(تصاویر) مانتوهای تابستانی خوش نقش و نگار الهام حمیدی، شیرین سریال "مختارنامه"/ الهام حمیدی اول سلیقه بوده بعدا دست و پا درآورده👌
(تصاویر) نگاهی به خانه 4 در 4 متری یک خانواده 3 نفره در ژاپن/ بطرز باورنکردنی جادار و دلبازه و هیچ کم کسری هم نداره
تصاویر سفر نیکی کریمی، فریماه فرجامی و تهمینه میلانی به آمریکا/ سه بانوی هنرمند کنارهم
(عکس) عاشقانه منحصربه‌فرد شاهرخ استخری برای سپیده بزمی‌پور، و پاسخ عاشقانه‌تر همسرش/ صحبتهای عاشقانه و اینستاگرامی شاهرخ استخری و همسرش
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان