وقتی بزرگترین موجود روی کرده زمین میمیرد، به 1000 موجودجان می بخشد!/مرگ یا سقوط آزاد به ژرفای اقیانوس +ویدئو

انتشار 27 مهر 1403

طوطیا نیوز:نهنگ آبی یا وال آبی با نام علمی Balaenoptera musculus بزرگترین حیوان روی زمین است که با اندازه و ملایمت شگفت‌انگیز خود، هیبت شگفت‌انگیزی دارد.در ادمه به نحوه مرگ بزرگترین موجود کرده زمین میپردازیم.

وقتی بزرگترین موجود روی کرده زمین میمیرد، به 1000 موجودجان می بخشد!/مرگ یا سقوط آزاد به ژرفای اقیانوس +ویدئو

به گزارش طوطیا نیوز،نهنگ آبی از قبل متوجه می شود که به زودی خواهد مرد!به همین دلیلی صدها کیلومتر از محل زندگی اش دور میشود.و آخرین شیرجه عمرش را با نهایت قدرت انجام می دهد.به محض اینکه نهنگ آبی شیرجه می زند مستقیما به اعماق دریا می روداین حرکت همچنین به "سقوط نهنگ" معروف است.در ابتدا کوسه ها و مارماهی ها نهنگ را می خورند.

چند روز بعد، بقیه گوشت های باقیمانده توسط کرم های کوچک خورده می شوند.سپس کرم های زامبی حمله کرده و بر روی استخوان های نهنگ،اسید منتشر میکنندکه باعث آزاد شدن چربی و پروتئین میشود.این چربی ها و پروتئین ها توسط باکتری های همزیست که در کنار کرم های زامبی زندگی میکنند،خورده می شوند.

و وقتی استخوان ها پودر می شود به عنوان کود برای رشد گیاهان زیر آب عمل میکند.این فرآیند 100 سال طول میکشد.با مرگ نهنگ، حدود 43 گونه و12490 ارگانیسم زده میمانند!به همین دلیلی می گورند که وقتی یک نهنگ می میرد، به صدها موجود جان میبخشد.

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
از سراسر وب