روایت خاطرات آیت الله رفسنجانی این بار، ولیمه تولد دختر رهبر انقلاب در منزلشان/خاطراتی که زنده نگه داشته شد+عکس

انتشار 29 مهر 1403

طوطیانیوز:مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات خود مربوط به روز 1 اسفند 1363 خاطره جالبی از ولیمه در منزل رهبر انقلاب را روایت می‌‎کند.

روایت خاطرات آیت الله رفسنجانی این بار، ولیمه تولد دختر رهبر انقلاب در منزلشان/خاطراتی که زنده نگه داشته شد+عکس

به گزارش طوطیا نیوز،هاشمی رفسنجانی هنوز یک فعال سیاسی است و این یعنی یادداشت‌ها و خاطرات او می‌تواند در سرنوشت سیاسی خودش موافقان و مخالفان تاثیر بگذارد.اگر نگاهی به دوران بعد از انقلاب و به ویژه شرایط دهه شصت که می‌توان آن را دهه انقلابی‌گری نام نهاد؛ بیندازیم، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بدون‌شک یکی از تاثیرگذارترین سیاست‌مداران آن دوره است که بازخوانی تاریخ آن ایام به زبان او یکی از نیازهای فعلی سیاستمداران امروز و حتی مفید برای مردم عادی است. شاید از همین رو بوده است که او، محسن (پسر خود) را در دفتر نشر معارف انقلاب مامور انتشار و چاپ کتاب‌های خاطراتش کرده است.

مرحوم هاشمی در خاطرات 1 اسفند 1363 نوشته است:

صبح‌ زود به‌ مجلس‌ رفتم‌. در جلسه‌ علنی‌، لایحه‌ بودجه‌ مطرح‌ بود. ظهر، در دفترم‌ طبق‌ معمول چند ملاقات‌ داشتم‌. عصر، هیأت‌ رئیسه‌ جلسه‌ داشت‌. شب‌، سران‌ قوا، مهمان‌ رئیس‌ جمهور بودند؛ ولیمه‌ [تولد] دخترشان‌ «هدی‌» را دادند. درباره اسرای‌ عراقی‌، نهضت‌ آزادی‌، توزیع‌ و صادرات‌ بحث‌ کردیم‌.

برای‌ خواب‌، به‌ مجلس‌ رفتم‌. از حال‌آقای‌ ربانی‌ [املشی‌] جویا شدم‌. به‌ بیمارستان‌ منتقل‌ شده‌؛ حالشان‌ خوب‌ نیست‌.

14

منبع: کارنامه و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1363، نشر معارف انقلاب، خاطره روز 1 اسفند

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
از سراسر وب
پربازدیدترین مطالب