تولید برق از قدم زدن عادی مردم ژاپن در خیابان ها!دیگه دارن از همه چیز برق تولید میکنن🤣+ویدئو

انتشار 13 مهر 1403

طوطیا نیوز:روشن است که 7 سال پس از خلق این ایده، سرمایه گذاری زیادی بر روی این سیستم انجام شده است. نام تجاری و فناوری این سیستم هر دو توسط این شرکت توسعه یافته است و شرکت مزبور جایزه ای را نیز در این راستا با نام Ethical Awards از آن خود کرده است.

تولید برق از قدم زدن عادی مردم ژاپن در خیابان ها!دیگه دارن از همه چیز برق تولید میکنن🤣+ویدئو

به گزارش طوطیا نیوز،کفپوش های هوشمند که راحت تر است بگوییم کاشی، به صورت کاشی های مثلثی شکل و الکترومغناطیسی هستند. سطح رویی از مواد بازیافتی (لاستیک بازیافتی از چرخ کامیون های قدیمی) ساخته می شود. طرز کار آنها بسیار ساده است، کاشی ها چرخ های گردانی در زیر خود دارند که زمانی که بر روی آنها راه می روید می چرخند و 7 وات انرژی برق به ازای هر گام تولید می شود.

ساختار مثلثی شکل این کاشی هابه این دلیل است که تمامی کاشی ها بتوانند مولد انرژی باشند، و این به دلیل گوشه های انعطاف پذیر کاشی ها می باشد. برخلاف شکل های مربعی قبلی. ژنراتورها و مولدهایی در هر گوشه ای وجود دارد. شرکت مزبور ادعا می کند که کاشی های مورد اشاره به راحتی قابل بسته بندی، حمل و نصب و راه اندازی هستند. برق تولیدی می تواند مستقیماً برای لوازم برقی مورد استفاده یا برای استفاده بعدی ذخیره گردد.

14

مقایسه کاشی های هوشمند با سایر تکنولوژی های تجدید پذیر؟

به ازای هر متر مربع در شهرها، فضای کف بیشتری نسبت به فضاهای روی بام ها، جایی که صفحات خورشیدی نصب می شوند وجود دارد. با نگاه به موضوع از این زاویه، استفاده از کفپوش های هوشمند منطقی به نظر می رسد. همچنین کفپوش ها به شرایط آب و هوایی وابسته نیستند برخلاف نیروی خورشیدی و بادی. آنها ضد آب هستند، تا عمق 1.5 متری درون آب کار می کنند. به هر حال، هر کاشی فقط مقدار کمی انرژی در مقایسه با سایر انرژی های تجدید پذیر می تواند تولید نماید.

گام بعدی کفپوش های هوشمند چیست؟

شرکت تولید کننده این کفپوش های هوشمند می خواهد آنها تبدیل به محصولی جهانی و مقرون به صرفه گردند. مدیر عامل این شرکت، لورنس کیمبل کوک می گوید که می خواهد این کفپوش ها یا بهتر بگوییم کاشی های هوشمند به قیمتی هر چه نزدیک تر به قیمت کاشی های معمولی و مرسوم فروخته شوند. در حال حاضر با قیمت 600 پوند در هر متر مربع، به وضوح مشخص است که این به امر به زودی اتفاق نخواهد افتاد.

تمرکز اصلی در حال حاضر بر روی استفاده از این کفپوش های هوشمند برای برق دار نمودن سیستم روشنایی می باشد. در حال حاضر در برخی شهرهای انگلیس این کاشی های هوشمند نصب شده اند و چراغ های ورودی اماکن را روشن می کنند. همچنین برخی از چراغ های خیابانی واشنگتن نیز از همین طریق روشن می شوند. اگر چه در حال حاضر این کفپوش های هوشمند فضاهای کوچکی را پوشش می دهند ولی در چندین شهر در حال استفاده هستند. احتمالاً این ایده اگر موفقیت آمیز باشد بر روی مقیاس بزرگتری پیاده سازی خواهد شد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب