ترفندهای طلایی برای رفع قرمزی مو در خانه

انتشار 14 اسفند 1402
مطالعه 2 دقیقه

موها بنا به دلایل زیادی، خیلی زود تغییر رنگ می‌دهند و معمولا به قرمز و زرد گرایش پیدا می‌کنند. روش رفع قرمزی مو برای چنین مواقعی مناسب است. اگر می‌خواهید رنگ مویی بی‌نقص داشته باشید، روش رفع قرمزی مو را در ادامه این مطلب از طوطیا نیوز بخوانید و آن را عملی کنید.

ترفندهای طلایی برای رفع قرمزی مو در خانه

تا کنون چندبار پس از شست‌وشوی موهای خود متوجه تغییر رنگ آن، به مو با تناژ قرمز شده‌اید؟ عدم تطابق رنگ مو با رنگ‌های موجود در کاتالوگ رنگ و تغییر آن به سمت قرمزی یکی از مشکلات بزرگ خانم‌های ایرانی است و رفع آن یک چالش اساسی به خصوص در موهای بلوند است، اما چه راه‌هایی برای رفع قرمزی رنگ مو وجود دارد؟

راهکارهای رفع قرمزی مو در خانه


هیچ رنگ مویی نیست که قرمزی نداشته باشد. رنگدانه قرمز در همه انواع رنگ مو وجود دارد اما در برخی بیشتر بوده و در برخی دیگر با استفاده از ترکیب متناسب واریاسیون و اکسیدان کاهش می‌یابد. اگر دوست دارید در خانه برای موهای قرمز شده کاری انجام دهید اینها راهکارهایی هستند که برای رفع قرمزی مو می‌توانید به کار ببرید.

رنگ موی قرمز

استفاده از اکسیدان مناسب


دلیل این قرمزی موهای دکلره شده استفاده از اکسیدان نامناسب برای به پایه رساندن موها است؛ بهتر است از اکسیدان‌های با درجه پایین ( 6 یا 9 درصد)استفاده کنید. این درجه از اکسیدان برای کنترل و از بین بردن قرمزی مو درصد مناسبی است.

اکسیدان ضد قرمزی


فراموش نکنید برای ترکیب رنگ موی دلخواهتان به سراغ اکسیدان ضد قرمزی بروید و از این نوع اکسیدان به جای اکسیدان معمولی برای ترکیب رنگ موی دلخواهتان استفاده کنید. اکسیدان های ضد قرمزی به کنترل رنگدانه های قرمز موجود در رنگ مو کمک می‌کنند و کاور کننده انواع قرمزی مو هستند.

از واریاسیون سبز کمک بگیرید


به طور کلی باید گروه رنگ مویی که استفاده کرده اید را تغییر دهید. معمولا بعد از استفاده از رنگ موهای گروه N مشکل بیرون زدگی قرمزی مو بیشتر اتفاق می افتد. به همین دلیل باید در کاتالوگ رنگ مو از این به بعد رنگ های خانواده را انتخاب کنید.بعد از انتخاب این رنگ برای جلوگیری از قرمز شدن مو بایستی از واریاسیون سبز کمک بگیرید.

همان طور که می‌دانید با استفاده از رنگساژ موها مجدد احیا می‌شود؛ برای رنگساژ موهای قرمز شده به کمی واریاسیون سبز و شامپو نیاز دارید. واریاسیون را به شامپو اضافه کنید و سرتان را بشویید. اجازه بدهید برای مدت 5 الی 10 دقیقه روی سرتان باقی بماند و بعد آبکشی کنید. هاله قرمز رنگ آن رفع خواهد شد.شاید نیاز باشد 2 الی 3 هفته یکبار این روش را برای احیا مجدد موهایتان تکرار کنید.

واریاسیون سبز

رنگ کردن مجدد موها


همان طور که بیش از این اشاره کردیم بهتر است برای بازگرداندن شادابی موهایتان و پوشاندن قرمزی مو، موهایتان را با استفاده از رنگ های تیره و در خانواده گروه طبیعی رنگ کنید. شاید این رنگ جدید دقیقا دلخواه شما نباشد اما بهتر از قرمز بودن و حالت زنگ زدگی موهاست.

رنگ موی مناسب


برای اجتناب از رنگ گرفتن موهایتان بهتر است دور رنگ های گیاهی قرمز کننده مانند روناس و حنا را خط بکشید.چنانچه دوست دارید از خواص حنا استفاده کنید، بهتر است هنگام خرید دقت کنید و حنای بدون رنگ خریداری نمایید. در غیر اینصورت برای پاک کردن قرمزی حنا از روی موهایتان باید وقت بگذارید تا رنگدانه های قرمز به تدریج و طی زمان از روی موهایتان پاک شود.

نکته مهم دیگر در مورد انتخاب رنگ مو این است که بدانید رنگ موی روی کاتالوگ، با نتیجه رنگ روی موهای شما حدود 3 درجه تفاوت دارد. پس با خیال اینکه دقیقا همان رنگ کاتالوگ را روی موهایتان تحویل خواهید گرفت، رنگ مو انتخاب نکنید. مگر اینکه پایه موهایتان با استفاده از دکلره به سفیدی کامل برسد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب