لحظات عجیب، خفن و فراموش ناشدنی

تصاویر حیرت‌انگیز حیات وحش که برندگان مسابقه عکاسی انجمن اکولوژی بریتانیا 2024 شدند/ از اژدهای ریش‌دار واقعی تا هدیه‌ی جذاب درنای قطبی نر به جفتش

انتشار 10 مهر 1403

طوطیانیوز: تصویری خیره‌کننده از یک اژدهای ریش‌دار (با نام علمی Pogona barbata) موفق‌شده تا جایزه اصلی مسابقه عکاسی انجمن اکولوژی بریتانیا در سال 2024 را دریافت کند. در ادامه به بررسی برندگان این مسابقه می‌پردازیم.

تصاویر حیرت‌انگیز حیات وحش که برندگان مسابقه عکاسی انجمن اکولوژی بریتانیا 2024 شدند/ از اژدهای ریش‌دار واقعی تا هدیه‌ی جذاب درنای قطبی نر به جفتش

به گزارش طوطیا نیوز،

1- تصویر اژدهای ریش‌دار (تصویر بالای خبر) در پرتوهای خورشید پایتخت استرالیا، «کانبرا» توسط «دمین اسکوئر»، زیست‌شناس تکاملی دانشگاه ولونگونگ گرفته شده است.

.

2- تصویر دیگری از یک خارچنگ سیگنال (با نام علمی Pacifastacus leniusculus) در یک مزرعه متروکه لهستانی، که توسط «فیلیپ یارزینسکی» گرفته‌شده جایزه اصلی دسته حیوانات را کسب کرده است. این خارچنگ‌های بومی آمریکای شمالی، در دهه 1960 به آب‌های اروپا راه پیدا کردند.

.

3- تصویر زیر که توسط «روبرتو گارسیا روآ» گرفته شده، درگیری بین یک زنبور تارتنک‌گیر ماده (خانواده Pompilidae) و دشمن خطرناکش، یعنی عنکبوت را نشان می‌دهد، درحالی‌که زنبور منتظر می‌ماند تا ببیند که آیا عنکبوت فلج شده است یا خیر. زنبورهای تارتنک‌گیر عنکبوت شکار می‌کنند، زیرا عنکبوت‌ها تمام مواد مغذی موردنیاز برای فرزندانش را فراهم می‌کنند.

.

4- و در آخر این تصویر که برنده اصلی دسته «شبکه‌ها در طبیعت» شده است توسط «فیلیپ یارزینسکی» گرفته شده و در دسته شبکه‌ها در طبیعت برنده جایزه دیگری شده است. در این تصویر که در جزایر اسکریز، آنگلسی، بریتانیا گرفته‌شده شاهد یک درنای قطبی نر (Sterna paradisaea) هستیم که یک مارماهی شنی را به پرنده ماده‌ای که روی تخم نشسته هدیه می‌دهد.

.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب