تصویری پربازدید و دیده نشده از تیپ متفاوت محمدرضا عارف در جوانی در دانشگاه استنفورد

انتشار 10 مرداد 1403

طوطیا نیوز: تصویری کمتر دیده شده از محمد رضا عارف (معاون اول پزشکیان) در زمان دانشجویی در دانشگاه استنفورد (رشته برق مخابرات) را ببینید.

تصویری پربازدید و دیده نشده از تیپ متفاوت محمدرضا عارف در جوانی در دانشگاه استنفورد

به گزارش طوطیا نیوز، محمدرضا عارف (زادهٔ 27 آذر 1330)سیاستمدار اصلاح‌طلب ایرانی و مدرس دانشگاه است که از 7 مرداد 1403 به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور در دولت چهاردهم فعالیت می‌کند. او همچنین رئیس بنیاد امید ایرانیان، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو پیوسته و رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیئت مدیرهٔ بنیاد باران است. وی همچنین عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مشاور عالی رئیس این جمعیت ملی در امور بشردوستانه است. او در دولت هشتم سمت معاون اول رئیس‌جمهور ایران را برعهده داشت.او سابقه نمایندگی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رئیس فراکسیون امید در دوره دهم مجلس شورای اسلامی،و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی را در کارنامه خود دارد.

عارف پس از تحصیل مهندسی برق در دانشگاه تهران و دانشگاه استنفورد، کار خود را با معاونت طرح و توسعه و سپس سرپرستی شرکت مخابرات ایران آغاز کرد. او از سال 1982 تا 1995 استاد دانشگاه صنعتی اصفهان و از آن زمان استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف بوده است. در سال‌های دهه 1360 در سمت‌های معاونت‌های دانشجویی، آموزشی و هماهنگی و قائم مقامی وزارت فرهنگ و آموزش عالی مشغول به کار بود. او در سال 1373 تا 1376 به‌عنوان رئیس دانشگاه تهران فعالیت می‌کرد. با انتخاب سید محمد خاتمی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران در 1376، عارف به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن به کابینه دولت هفتم راه یافت. در سال 1379 به‌عنوان اولین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاون رئیس‌جمهور منصوب شد. در دولت دوم سید محمد خاتمی او سمت معاون اول رئیس‌جمهور ایران را تا سال 1384 برعهده داشت.

عارف

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب