دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

(عکس) ولخرجی‌های تاریخی فرح پهلوی/ غذاهای مجلل و خارجی تخم بلدرچین با مروارید دریای خزر و ته دم خرچنگ/ بریز و بپاش از جیب مردم ایران

دوشنبه، 26 شهریور 1403
طوطیا نیوز: ریخت و پاش‌های خانواده‌ی پهلوی چنان گسترده بوده است که در کمتر مقطعی از تاریخ ایران می‌توان مشابه آن را مشاهده کرد.

به گزارش طوطیا نیوز،اعضای این خانواده حتی جزیی‌ترین ضروریات زندگی خود را از خارج وارد و از این طریق مبالغ هنگفتی را از کشور خارج می‌کردند. در ادامه تصویری از بریز و بپاش این خانواده برای جشن 2500 ساله مشاهده میکنید. مصاحبه ای با فرح شد که در این جشن گفت: "اینقدر درگیر جشنیم به چیز دیگری فکر نمی کنیم!" و همینطور هم بود. زمانی که مردم ایران در فقر بسر می‌بردند اینان همگی به دنبال خوشگذرانی شان بودند.

جشن 2500 ساله به ایده فرح پهلوی از جیب مردم

غذاهای مجلل و خارجی تخم بلدرچین با مروارید دریای خزر و ته دم خرچنگ، حتی یک غذای ایرانی هم سرو نکردند!

بریز و بپاش در جشن عروسی فرح پهلوی

جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی ایران، مجموعه جشن‌هایی بود که به مناسبت سالگرد دوهزار و پانصد سال تاریخ شاهنشاهی در زمان سلطنت محمدرضا پهلوی در مهرماه سال 50، در تخت جمشید برگزار شد و برای شرکت در این جشن از 69 کشور جهان مهمانانی شرکت کردند.جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی ایران در شهر مرودشت و در کنار تخت جمشید تدارک دیده شد و از مهمانان در خیمه‌های بزرگی پذیرایی شد. نکته جالب توجه اینجاست در حالی که قرار بود این جشن‌ها نماد تاریخ و تمدن ایران باشد، اما در هیچ‌کدام از مراحل برگزاری و تدارکات این جشن از هنر و دسترنج ایرانی‌ها استفاد نشد. برای مثال شرکت فرانسوی مزون ژانسِن، طراحی و دکور خیمه‌های جشن‌های 2500 ساله را برعهده داشت. "زدنیک لیشکا"، آهنگ‌ساز برجسته اهل چک، قطعاتی را برای جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی ایران، تحت عنوان «میراث دوران‌ها» ساخت.

کلیه غذا‌ها نیز از رستوران ماکسیم در فرانسه با 131 نفر کادر سفارش داده شده بود که ویلیام شوکراس فهرست این غذا‌ها را چنین عنوان کرده است "تخم بلدرچین با مروارید دریای خزر، ته دم خرچنگ با سس «نانتوآ»، خوراک پشت بازوی بره سرخ شده همچنین خوراک طاووس به سبک شاهنشاهی با سالاد مخلوط و... "



چالش روزانه‌ی باهوش شو!/ اگر یکی از 4 درصد باهوش جامعه‌ای در 3 ثانیه جواب میدی/ نمای برج از بالا کدومه؟
(تصاویر) 24 ایده‌ی ایرانی‌پسند برای تزیین ظرف میوه در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه
(ویدئو) باورتان میشود ایران اولین برگزار کننده کنسرت در جهان بوده است؟!/ حقایق زیبا و رمز آلود از آغاز هنری به نام موسیقی!
(ویدئو) شباهت عجیب و خارق العاده صدای موتور خودرو ها به صدای این حیوانات!/ فقط ماشینی که صداش مانند مار بود!😮
آشپزخانه‌ی عروسکی اتاق هانا، دختر بانمک مهران غفوریان/ انگار یه آشپزخونه‌ی واقعیه! ماشالله هانا بانو هم خوب کدبانوگری بلده😍👌
(ویدیو) صحبت های تامل برانگیز شقایق دهقان در برنامه فریدون جیرانی/ دوسال و نیمه جدا شدیم/مهراب همیشه رئیس و مافوق بود و من اطاعت میکردم
(ویدیو) صحبت های جنجالی دکتر مسعود پزشکیان/ میگن به حسابت 60، 70 میلیون تومن می‌ریزیم!
(ویدئو) درد و دل تاثیرگذار سونگ ایل گوک، بازیگر جومونگ در دهه پنجاه سالگی؛ هیچی از زندگی نمیدونم
(ویدئو) کل‌‌کل های احسان علیخانی و ژاله صامتی از عصر جدید تا جوکر / احسان علیخانی بدجوری ضایع شد 😂