دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن

پنجشنبه، 28 تیر 1403
طوطیانیوز: شستن مبلمانی که لکه‌ های چربی و کثیفی روی آنها به‌ جا مانده از کارهایی است که شاید تصور کنید از پس آن برنمی‌ آیید، اما این کار خیلی سخت نیست.

به گزارش طوطیانیوز، شستن مبل در منزل می‌تواند کاری زمان‌بر و پرکاری باشد اما باتوجه‌به نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود به‌طور معمول این یک روش عمومی است که در بسیاری از شرایط می‌توان از آن استفاده کرد و این تکنیک را با موفقیت انجام داد.

شستن مبل با بخارشو در منزل

یکی از مهم‌ترین وسایل در خانه هرکس، مبلمان آن بوده و بهتر است در طول سال چندین بار مبل‌ها را تمیز کرده تا چرک مرده نشود و ظاهر خوب خود را حفظ کند. از آن‌جا که هم خودتان و هم مهمانان از این وسیله استفاده خواهند کرد، برای تمیز کردن بهتر مبل‌ها می‌توانید از بخارشو استفاده کنید.این کار را هم خودتان و هم کارشناسان با تجربه می‌توانند انجام دهند. در صورتی که دستگاه مورد نظر را ندارید و یا نمی‌دانید چطور از آن استفاده کنید، می‌توان به قالیشویی محل زندگی خود تماس گرفته و از آن‌ها کمک بخواهید.

تمیز کردن انواع مبل با بخارشو در منزل

مبلمان هر خانه با خانه دیگر متفاوت است و نمی‌توان حکمی کلی برای آن‌ها صادر کرد. به صورت کلی تمیز کردن مبل‌ها با بخارشو بهترین گزینه بوده و می‌توانید خودتان نیز این کار را در منزل امتحان کنید. با توجه به جنس بدنه مبل، نحوه تمیز کردن آن نیز متفاوت می‌شود.

مبلمان پارچه‌ای

این نوع مبل به دلیل اینکه دارای روکش پارچه است، شستن آن با بخارشو آسان بوده و کثیفی‌ها به سادگی از روی آن پاک می‌شوند. قبل از شروع به کار بهتر است گرد و خاک آن را جارو کرده و یا با دستمال پاک کنید. در صورتی که لکه‌های غذا یا مایعات وجود دارد، باید به صورت جداگانه و با مواد مناسب تمیز شوند. در نهایت با استفاده از بخارشو کل مبل را تمیز کرده و همانند روز اول خود خواهد شد.

مبلمان چرمی

این نوع مبلمان کثیفی و لکه‌های کمتری به خود گرفته و به صورت عادی و با یک پارچه نمدار نیز تمیز می‌شود. در صورتی که می‌خواهید به صورت عمقی آن را تمیز کنید، بخارشو گزینه خوبی است اما در استفاده از آن دقت کنید. حرارت بالای بخارشو به برخی مبل‌های چرم آسیب زده و در صورت نداشتن تخصص کافی، ممکن است مبلمان را خراب کنید. بهتر است این کار را به افراد باتجربه بسپارید.

مبلمان مخملی

تمیز کردن مبل‌های مخملی کار سختی بوده و از هر روشی که استفاده کنید، ممکن است که به بافت پارچه آسیب بزند. هنگام کار با بخارشو نهایت دقت را به خرج داده و سعی کرده با سرعت کمتری پیشروی کنید. در صورت نگرانی در استفاده از این روش، می‌توانید از مواد شوینده دیگری به جای بخارشو استفاده کنید.

مراحل شستن مبل با بخارشو در منزل

شستن مبل مانند فرش با یک برس و یک پارچه ممکن نیست زیرا بدنه مبل ابری بوده و در صورتی که این کار را انجام دهید، شوینده وارد ابرهای صندلی شده و داخل آن باقی می‌ماند. بنابراین بهترین روشی که می‌توانید آن را در منزل بشویید استفاده از بخارشو است.

جارو کشیدن

درست مانند شستن فرش در خانه، برای تمیز کردن مبل‌ها هم ابتدا باید آن‌ها را جاروبرقی بکشید. سعی کنید با سری‌های مختلف جارو تمام گوشه و کنار مبل را به طور کامل تمیز کنید. روکش کوسن‌ها را هم در آورده تا جداگانه داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

انتخاب شوینده مناسب

خرید شوینده مناسب برای مبل هم قدم بعدی است. باید شوینده‌ای انتخاب کنید که کف نکند ولی لکه‌های روی مبل را از بین ببرد. اگر شوینده هم در دسترس خود ندارید می‌توانید از سرکه، الکل یا جوش شیرین استفاده کنید.

استفاده از بخارشو

بخارشو را با توجه به دستورالعمل خود روشن کنید و اجازه دهید کمی گرم شود. سپس سری مناسب را به آن وصل کرده و تمام سطح و بخش‌های مختلف مبل را کاملا شستشو دهید. بعد هم چند ساعتی اجازه دهید تا حرارت آن کاملا از بین رفته و مبل‌ها خشک شوند. چه به دلیل تعطیلات نوروزی و چه برای یک مهمانی مهم، تمیز کردن مبل‌های خانه وظیفه مهمی است و باید با احتیاط اینکار را انجام داد. در صورتی که یک دستگاه بخارشو خانگی داشته باشید، می‌توانید به سادگی خودتان به اینکار مشغول شوید.

تمیز کردن مبل استیل با سرکه و مایع دستشویی

بهترین مایع برای شستشوی مبل در خانه، استفاده از سرکه و مایع دستشویی است؛ در این روش کافی است یک سطل آب مقطر آماده کنید؛ باتوجه به اینکه آب لوله‌کشی دارای املاح است از آن استفاده نکنید. سپس سه دستمال پارچه‌ای تمیز در رنگ روشن آماده کنید و مایع دستشویی و سرکه را ترکیب کنید و روی مبل بکشید. در نهایت با استفاده آب مقطر و دستمال، سطح مبل را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه نوشابه روی مبل

اگر مبل شما با استفاده از لکه نوشابه کثیف شده، می‌توانید مقداری نمک روی لکه بپاشید و سپس با اسفنجی خیس آن را پاک کنید تا اثر معجزه‌ آسای آن را ببینید.



(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
(ویدئو) هیکل آرنولدی علیرضا حیدری،پیشکسوت کشتی، در 48 سالگی همه را بهت زده کرد+ تمرینات سخت علیرضا حیدری
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو)فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
(عکس) کد مورس همستر 28 تیر+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 امشب
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی