(ویدئو) با ماهرترین و محبوب ترین پزشک در سرتاسر آب های شیرین دنیا آشنا شوید!

انتشار 14 مهر 1403

طوطیا نیوز: در دریاچه های آب شیرین و همینطور آب های شیرین ماهی وجود دارد که بعنوان پزشک ماهی ها شناخته میشود. این ماهی که بعنوان دکتر ماهی شناخته میشود امروزه بسیار معروف شده است.

(ویدئو) با ماهرترین و محبوب ترین پزشک در سرتاسر آب های شیرین دنیا آشنا شوید!

به گزارش طوطیا نیوز، این ماهی ها معمولا در آب های شیرین زندگی میکنند و یکی از مورد علاقه ترین خوراکی های خود انگل های موجود بر روی بدن ماهی های دیگر است. بنابر این از آنها میتوان بعنوان ماهی پزشک یاد کرد. این ماهی در حوضچه‌های طبیعی برخی از سیستم‌های رودخانه‌ای ترکیه٬ ایران٬ سوریه و اردن و نیز چشمه‌های آب گرم زندگی و زاد و ولد می‌کند. امروزه از آن‌ها به عنوان اسپا درمانی استفاده می‌شود و آنها بر روی سطح پوست بیماران مبتلا به پسوریازیس جمع شده و از ذره‌های پوست تغذیه می‌کنند.

در سال 2006 گاررا روفا وارد دنیای اقامتگاه‌های تفریحی اسپا در سیواس ترکیه، ژاپن و کرواسی شد که تا امروز در آن ماهی‌ها برای تمیز کردن پای مشتریان حمام آبگرم استفاده می‌شود. اکنون در بسیاری کشورهای آسیایی و اروپایی از فیش‌اسپا برای جلب مشتری استفاده می‌شود. در ایران نیز مرکزهای اقامتی فیش‌اسپا به ارائه خدمات می‌پردازند. هرچند فیش‌اسپا یا استفاده از دکتر ماهی٬ در نشانه‌ها و علائم پسوریازیس کاهش ایجاد می‌کند اما دارای خاصیت درمانی نبوده و هیچ درمانی برای پسوریازیس در حال حاضر وجود ندارد. اما استفاده از ماهی به عنوان یک درمان آرامبخش یا همان اسپا امروزه برای عموم مردم گسترده‌تر شده که هنوز به طور گسترده‌ای در زمینه اثر بخشی و اعتبار آن جای بحث وجود دارد ولی اثرات مثبت یا منفی آن هنوز ثابت نشده است.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
همچنین بخوانید
پربازدیدترین مطالب