دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
ویدئو /

(ویدئو) چند نوع از خطرناکترین نوع بیماری های روانی!/ بررسی انواع اسکیزوفرنی ها!

دوشنبه، 15 مرداد 1403
طوطیا نیوز: بیماری اسکیزو فرنی یا شیزو فرنی یک نوع اختلال خاص روانی است که فرد بیمار بر اساس نوع ابتلایی که دارد رفتار میکند که غالبا این اختلال همراه با توهم است.

به گزارش طوطیا نیوز، این بیماری دارای 5 نوع اصلی است که افراد بر اساس رفتار و اخلاق هایی که از خود بروز میدهند پزشک معالج آنهارا در این 5 دسته بندی قرار میدهد. در ادامه با طوطیا نیوز با انواع آن آشنا میشوید.

1- بدگمان ( پارانوئید Paranoid ):

افراد مبتلا به این نوع اسکیزوفرنی، معمولاً در شروع بیماری سن بیشتری از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی‌های قوام یافته و نابسامان دارند.
این بیماران معمولاً شکاک، در خود فرو رفته و منزوی، پرتنش و گاهی اوقات پرخاشگر می‌باشند. تا سن حدود 30 سالگی را خوب سپری کرده و معمولاً روابط اجتماعی محکمی ساخته‌اند. هوش آنها اغلب سالم می‌ماند و تقریبا با هوش هستند.
ذهن این بیماران به یک یا چند هذیان مشغول است و یا توهمات مکرر دارند. این دو جز، مشخصه اسکیزوفرنی بدگمان هستند. این هذیان‌ها عمدتاً هذیان‌های گزند و یا خودبزرگ‌بینی می‌باشند.


2- آشفته یا نابسامان (Disorganized):

نوع نابسامان یا آشفته اسکیزوفرنی سابقاً کودک روانی (هبفرنی) خوانده می‌شد و این بیماری معمولاً زودتر و قبل از سن بیست و پنج سالگی شروع می‌شود .
بیماران مبتلا به این نوع، فعالیتشان هدفمند اما سازنده نیست و تماس زیادی با واقعیت ندارند. اکثر اوقات توجیه به ظاهر جسمی خود نمی‌کنند و رفتار اجتماعی به هم ریخته و آشفته‌ای دارند. اغلب دارای واکنش‌های هیجانی نامتناسب، حالات عاطفی سطحی و غیرهماهنگ با موقعیت می‌باشند. در حقیقت، رفتار این بیماران نابسامان و در یک کلام «ابلهانه» است.


3- نوع قوام یافته (کاتاتونیک : Catatonic):

مشخصه اصلی این نوع، کارکردهای حرکتی آشفته می‌باشد. حالت بهت یا استوپر یا اینکه گاه بیمار فعالیت مفرط حرکتی و بی‌هدف دارد. تغییری سریع بین دو حالت مفرط یعنی آشفتگی و بهت پیدا می‌کند .
بیمار دارای منفی کاری مفرط است. یعنی مقاومت واقعاً بدون انگیزه در برابر هر گونه دستور، توصیه، نصیحت یا حفظ یک وضعیت سفت و محکم در برابر تلاش‌هایی که برای اصلاح او می‌شود .


4- نوع نامتمایز (Undiffrentianted):

گاهی بعضی از بیمارانی که به وضوح اسکیزوفرن هستند را به راحتی نمی‌توان جزء یکی از انواع ذکر شده طبقه‌بندی کرد. اینگونه بمیاران تحت عنوان نوع نامتمایز دسته‌بندی می‌شوند.
بیماران دارای هذیان‌های آشکار، توهمات، بی‌ربطی و رفتار آشفته می‌باشند. اما معیارهای اسکیزوفرنی‌های بدگمان، آشفته و قوام یافته را ندارند .


5- نوع باقیمانده (Residual):

بیماران به طور مداوم دارای شواهد اختلالی از اسکیزوفرنی هستند، اما مجموعه کامل علایم مرحله فعال یا علایم کافی برای انواع دیگر اسکیزوفرنی را ندارند .
این بیماری هذیان‌های بارز، توهم،‌ تفکر بی‌ربط و رفتار آشکار آشفته نشان نمی‌دهد. اگر هم هذیان یا توهمی در کار باشد، برجسته و یا با حالت عاطفی قدرتمندی همراه نمی‌باشد



(ویدیو) دلایل موفقیت در زندگی امین زندگانی"بازیگر سریال طوبی" و همسرش الیکا عبدالرزاقی"بازیگر جوکر2" در شب آهنگی/ فقط تعجب و شوکه شدن حامد آهنگی
لباس عروس و دسته‌گل استثنایی یک بانوی گیلانی در سال 1317/ باورتون میشه این لباس‌عروس رویایی و دسته‌گل شیک واسه 86 سال پیش باشه؟/ چه جای قشنگی عکس گرفتن!
قاب زیبایی از خانواده 11 نفره ناهید کیانی، دارنده مدال نقره در المپیک 2024، دور میز غذاخوری خانه/ چه تابلوهای انرژی‌بخش و زیبایی!
(عکس) نظری به چیدمان فوق شیک منزل صبا راد و همسرش در ترکیه / دیزاین فوق العاده پذیرایی با پیانو و لوستر شاهانه/ همبرگر شوهرپز خانم مجری، چه کرده مانی رهنما👍
(ویدیو) شوخی خنده بازارایی‌ها با دلایل سرمربی شدن حمید استیلی در پایتخت/ اقای اسپیلی سرمربی تیم پایتخت
(ویدئو) اجرای زنده و زیبای رضا بهرام از خواننده معروف قدیمی / عمرا کسی با این آهنگ خاطره نداشته باشه / ساعت ها میشه با این آهنگ گریه کرد
(ویدیو) حرکت باورنکردنی و جالب یک خرس باهوش با حلقه ورزشی/ خرس ورزشکار به ایشون میگن!؟
(ویدئو) بدل خارجی مریلا زارعی هم پیدا شد/ حتی نوع نگاه کردنشون هم عین همه😮
(تصویر) مقایسه پنجه های ترسناک خرس گریزلی و سر انسان که دیدنش شما را شوکه میکند!😯
(ویدئو) ببعی کلاه قرمزی اینبار همه رو سوپرایز کرد!/ آخه با بادمجونم میشه بازی کرد؟😂
(تصاویر) زن که 30 سال خواب به چشمانش نیامده است !
(عکس) نگاهی به تصویر قدیمی از پدر زن مجتبی خامنه ای در کنار رهبر معظم انقلاب در دوران جنگ تحمیلی/ آقای حداد عادل چقدر اینجا جوان هستند
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب