(ویدئو) هشدار: اگر از این داروها استفاده می کنید از خوردن تخم مرغ خودداری کنید!!

انتشار 9 مهر 1403

طوطیا نیوز: اگر یک دارو با ماده غذایی تداخل پیدا کند، ممکن است بر روی قدرت جذب دارو، دفع مغذی برای بدن و … تاثیر بگذارد و برای جلوگیری ار بروز مشکل، باید به این تداخل ها توجه شود. در این مقاله به بیان تداخل برخی داروها با تخم مرغ مختلف پرداخته ایم.

(ویدئو) هشدار: اگر از این داروها استفاده می کنید از خوردن تخم مرغ خودداری کنید!!

به گزارش طوطیا نیوز، هنگامی که به پزشک مراجعه می‌کنید و دارویی در اختیار شما قرار می‌گیرد، بر روی آن عباراتی مانند مصرف یک ساعت قبل از غذا یا مصرف نیم ساعت بعد از ناهار درج شده است که این عبارات شما راهنمایی خواهد کرد از هرگونه تداخل غذا و دارو جلوگیری نمایید. توجه به تداخل غذا و دارو برای همه ضروری است اما سالمندان و خانم‌های باردار باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند. در سنین بالا بدن در مورد جذب دارو و عمکلرد تغییراتی پیدا می‌کند و به هیچ عنوان نباید دارو را در کنار غذایی مصرف کرد که با هم تداخل دارند.

داروها می‌توانند باعث اختلال در جذب مواد مغذی غذا شوند اما برعکس این موضوع هم امکان پذیر است؛ احتمال دارد یک غذا مانع از جذب کامل دارو توسط بدن شود. این مشکل سبب شده که اغلب داروسازان توصیه کنند یک ساعت قبل یا یک ساعت پس از صرف غذا، دارو مورد استفاده قرار گیرد. در برخی موارد این فاصله بیشتر شده و نیاز است دارو دو ساعت قبل از مصرف غذا و با معده خالی مصرف گردد. اگر به هنگام مصرف داروهایی با ترکیب پنی سیلین یا آموکسی سیلین داخل معده ماده غذایی وجود داشته باشد، عملیات جذب این مواد با سرعت کمتری انجام می‌گیرد و اثربخشی قابل قبولی نخواهند داشت.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
از سراسر وب
همچنین بخوانید
پربازدیدترین مطالب