(ویدیو) حقایق ناگفته از فاجعه زیردریایی تایتان/ چیزی که کل دنیا به اشتباه از انفجار تایتان تصور میکردند اما واقعیت چیز دیگری بود!

انتشار 31 شهریور 1403

طوطیانیوز: در ژوئن 2023، زیردریایی تایتان پنج نفر را برای دیدن بقایای کشتی تایتانیک به اعماق آب برد. اما سرنشینان نگون‌بخت زیردریایی گرفتار سرنوشتی شوم شدند.

(ویدیو) حقایق ناگفته از فاجعه زیردریایی تایتان/ چیزی که کل دنیا به اشتباه از انفجار تایتان تصور میکردند اما واقعیت چیز دیگری بود!

به گزارش طوطیانیوز،زیردریایی تایتان قبل از اینکه در ژوئن 2023 حتی سفر خود را برای مشاهده بقایای تایتانیک شروع کند، دچار مشکل بود. در آن زمان، استاکتون‌ راش، ناخدای زیردریایی بارها مشتریان خود را برای دیدن بقایای تایتانیک به اقیانوس اطلس برده بود و زیردریایی به‌خاطر فشار آب فرسوده شده بود.

موضوع بدتر این بود که راش از طرح زیردریایی استفاده کرد که به نظرش نوآورانه و ارزان‌تر بود و دو انتهای تیتانیومی به هسته مرکزی از جنس فیبر کربن متصل می‌شد. این درحالی است که وسایل نقلیه زیرآبی از تیتانیوم بیشتری برای آن بخش به‌جای کربن استفاده می‌کنند، زیرا قوی‌تر و بادوام‌تر است.

تایتان نه‌تنها از مواد آزمایشی ساخته شده و توسط اقیانوس فرسوده شده بود، بلکه روزی که سفر آخر خود را انجام داد یعنی در ژوئن سال 2023، اپراتورهای شرکت راش یعنی اوشن گیت آن را پشت کشتی اجاره‌ای به نام پولار پرنس به محل رفتن به زیر آب یدک کشیدند. بارت کمپر، مهندس وسایل نقلیه زیرآب گفت به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های ناشی از ارتعاش، ضربه و مواجهه، زیردریایی باید روی عرشه کشتی منتقل می‌شد، اما عرشه کشتی پولار پرنس خیلی کوچک بود.

پنجشنبه 23 ژوئن فرا رسید و طبق پیش‌بینی‌ها اکسیژن تایتان تمام شده بود. با‌این‌حال، امدادگران به تلاش خود ادامه دادند، هرچند هر لحظه احتمال زنده بودن سرنشینان زیردریایی تایتان کمتر و کمتر می‌شد.

تیم پلاژیک به سرعت و با هوشیاری تمرکز خود را از نجات به بازیابی تغییر داد که نتیجه‌ی محتمل‌تری برای تایتان بود. چهار ساعت پس از مأموریت جدید، دوربین‌های اودیسئوس 6 تکه‌ای از دم مخروطی‌شکل تایتان را پیدا کردند. این بقایا در فاصله حدود 500 متری سینه کشتی تایتانیک، مقصد مورد نظر تایتان پیدا شد. کارشناسان متوجه شدند قطعه پیداشده از زیردریایی دارای آثار انفجار است. طی چهار روز بعد تیم پلاژیک تلاش برای جمع‌آوری بقایا را هدایت کرد که بدون وقفه ادامه یافت و شامل 6 بار رفتن به زیر آب بود.

ویدیویی از بقایای زیردریایی تایتان که گارد ساحلی آمریکا منتشر کرد، مشاهده می‌کنید. خبرگزاری فرانسه بخشی از ویدیو که دم زیردریایی شناوری که در 28 خرداد 1402 هنگام رفتن به اعماق اقیانوس برای رسیدن به لاشه کشتی تایتانیک دچار درون‌پاشی شد را باز نشر کرده که مشاهده می‌کنید.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب