دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
ویدئو /

(ویدیو) ماجرای عجیب سکینه باربی 75 ساله/ فقط دکوراسیون خانه خوشرنگ و شاد پیرزن باربی!

پنجشنبه، 08 شهریور 1403
طوطیانیوز: ماجرای یک باربی 75 ساله مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش طوطیانیوز، در روستای ساو واقع در استان اسپارتا در جنوب غربی ترکیه "سکینه آکول" 75 ساله با خانه صورتی رنگ اش همه را شگفت زده می کند به باربی مشهور است. خاله سکینه که از کودکی به رنگ صورتی علاقه داشته می گوید: "اگر می ‌توانستم حتی پسر و دخترم را صورتی رنگ می‌ کردم و با عینک صورتی به آنان نگاه می ‌کردم، زیرا این رنگ را خیلی دوست دارم". آکول هر چیزی از جمله تمام جزئیات خانه اش را صورتی رنگ کرده و توجه هر بیننده ای را به ظاهر صورتی متمایز آن ها جلب می کند.

همه چیز صورتی رنگ شده است از ورودی خانه گرفته تا دیوارها و حتی وسایل تزئینی داخل. آکول می گوید عشق او به رنگی صورتی از دوران کودکی آغاز شد. او به یاد می آورد که در سن چهار یا پنج سالگی از مادرش تکه پارچه ای صورتی می خواست و می گوید: "از مادرم پارچه های صورتی می خواستم و آن ها را می دوختم. اگر او رنگ دیگری به من می داد آن را قبول نمی کردم. از آن زمان به این سو عشق به رنگ صورتی با من همراه بود. زمانی که پدرم برای تعطیلات برای مان لباس جدید می خرید به او می گفتم برایم یک پلیور صورتی بیاورد و اگر رنگ دیگری می خرید آن را نمی پوشیدم".

آکول در ادامه می افزاید: "از آنجایی که من رنگ صورتی را خیلی دوست دارم می خواهم همه چیز صورتی باشد. احساس می‌کنم مجبورم نقاشی کنم. خودم خانه‌ ام را رنگ کردم هر چه به دست ام می ‌رسید را می خواستم به رنگ صورتی در آورم. در این باره نمی توانم جلوی خود را بگیرم. اگر نقاشی نکنم نمی ‌توانم بخوابم. زمانی که رنگ صورتی می خرم احساس راحتی می کنم. پسرم می‌ گوید: "مامان، تو مریض هستی در این سن و سالی که هستی این کار را نکن"! اما من به او می گویم: "پسرم، نمی ‌توانم دست از کار بکشم نقاشی بدن ام را آرام می‌ کند. اگر می‌ توانستم همه چیز از جمله پسر و دخترم را نقاشی می‌کردم و با عینک صورتی به آنان نگاه می‌ کردم زیرا خیلی رنگ صورتی را دوست دارم". آکول نه سال پیش خانه اش را صورتی رنگ کرد اما او می گوید که وسواس اش به این رنگ پس از درگذشت همسرش تشدید شد.

او می افزاید: "نه سال پیش مقداری رنگ صورتی در خانه ام وجود داشت اما نه به اندازه الان. پس از فوت شوهرم من وسواس بیش تری نسبت به رنگ صورتی پیدا کردم. من با رنگ کردن خانه ام به رنگ صورتی آغاز کردم و با این کار به خود آرامش دادم. این راهی برای کنار آمدن من با شرایط پیش آمده بود". خانه صورتی رنگ او بازدید کنندگانی را از سرتاسر ترکیه به خود جلب کرده و برخی برای تماشای آن از مکان هایی مانند آنکارا و آنتالیا سفر می کنند. او می گوید: "یک روز پیش افرادی فقط برای دیدن خانه ام از آنکارا آمدند بسیاری از زنان آنکارا در مورد من می دانند. از آنتالیا و جاهای دیگر هم بازدید کنندگانی هستند از من می ‌پرسند: "خاله، چرا این قدر رنگ صورتی را دوست داری"؟ آنان می گویند که ساو را گشته اند اما هرگز خانه ای مانند این ندیده اند. آنان می پرسند چطور این کار را کردم و از این کار خسته نشدم به آنان می گویم که به طور طبیعی برایم پیش می آید اگر نقاشی نکنم نمی توانم بخوابم. آنان می گویند: "ما هیچ زنی را مثل تو ندیده ایم". آکول در مورد آرزوهای آینده اش گفت: "من نمی توانم مانند گذشته رنگ بخرم. اگر می توانستم همه چیز را رنگ می کردم و آن را شبیه بهشت ​​می کردم. جلو و پشت خانه همه چیز را رنگ می کردم. اگر می توانستم تمام روستای ساو را نقاشی می کردم".

او حتی دستورالعمل های خاصی را در رابطه با عشق اش به رنگ صورتی برای فرزندان اش وصیت کرده است. او می گوید: "به فرزندام وصیت کرده ام زمانی که فوت کردم دو یا سه عدد از تزئیات صورتی رنگ ام را روی قبرم بگذارند و آویزان کنید".

او در پایان می گوید: "من می خواهم همه کسانی که به خانه می آیند به یاد داشته باشند که من این ها را درست کرده ام. می خواهم سنگ قبرم مانند ورودی خانه ام صورتی روشن باشد تا همه متوجه تفاوت آن با سایر قبرها شوند. درباره این موضوع با فرزندان ام صحبت کرده و اطمینان کسب کرده ام. با ارزش ترین چیز برایم رنگ صورتی است".



مجموعه تصاویر نرگس محمدی و الیکا عبدالرزاقی، بانوان کمدین برنامه "جوکر 2"، در کنار تمام اعضای خانواده‌هایشان/ باورتون میشد الیکا تا این حد شبیه پدرش باشه!
(ویدئو) خیانت بزرگ این خلبان ایرانی در جنگ تحمیلی 8 ساله!/ چه چیزی او را به چهره ای منفورتر از صدام تبدیل کرد؟!
(ویدیو) لحظه دلهره آور عبور کوه یخ شناور از کنار یک شهر! / اتفاق نادر در گرینلند
خبر خوب برای ساکنان مناطق جنوبی ایران! معافیت از خدمت سربازی رو شاخ پسران جزایر خلیج فارس + شرایط
(ویدئو) این سکانس سریال "لیسانسه ها" یعنی آخره خندس/ بهنام تشکر هر چی تصور عاشقانه داشت بهم ریخت؛ حبیب یه سبک زندگیه 😂
(ویدئو) شاد ترین و خنده دارترین مجلس ختم جهان!/ مراسم خاکسپاری مرد ایرلندی خبرساز شد!
(ویدئو) جو عجیب و جالب کنسرت عرفان طهماسبی با شور و شوق مردم / تالار عروسیه یا کنسرت!😂
(عکس خانوادگی) همه چیز درباره همسر و فرزند فائزه دولتی، جوانترین مشاور عارف/ همسر جوانترین بانوی کابینه‌ی پزشکیان کیست و با قالیباف چه ارتباطی دارد؟
(ویدیو) هشدار مهم پلیس فتا! این بار کلاهبرداری با عنوان بسته معیشتی پزشکیان/ کارهایی که بعد از هک شدن باید انجام دهیم
(ویدیو) اعتراض جنجال برانگیز دکتر پزشکیان، به یارانه بنزین/ هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
شبکه مترجمین اشراق
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه