دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر) 10 پدیده‌ی شگفت‌انگیز جهان که مشابهش در ایران وجود دارد/ منحصربفردترین جاذبه‌های کشورهای مختلف دنیا در یکجا

سه شنبه، 02 مرداد 1403
طوطیا نیوز: ایران، به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی که دارد، انواع و اقسام اقلیم‌های مختلف را در خود جا داده است. همین موضوع باعث شده تا پدیده‌های طبیعی مختلفی در اقصی نقاط کشور بوجود بیایند. که مشابه هریک از آن‌ها در کشور‌های مختلف جهان وجود دارد.

به گزارش طوطیا نیوز، کشور عزیزمان ایران، به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی که دارد، انواع و اقسام اقلیم‌های مختلف را در خود جا داده است. همین موضوع باعث شده تا پدیده‌های طبیعی مختلفی در اقصی نقاط کشور بوجود بیایند. پدیده‌هایی که علاوه براینکه به خودی خود، بی‌نظیر و خارق‌العاده هستند، بلکه مشابه هریک از آن‌ها در کشور‌های مختلف جهان وجود دارد. آنچه جالب توجه است این است که پتانسیل عجیب اقلیمی ایران باعث شده، آنچه خوبان همه دارند، ایران یک‌جا داشته باشد!

با ما همراه باشید تا این پدیده‌ها را از نظر بگذرانیم و قدر طبیعت غنی و خاص کشورمان را بیشتر دانسته و در حفظ و پاسداری از آن، کوشا باشیم.

1- دره خزینه – لرستان و گرند کانیون – آریزونا

دره خزینه یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین دره‌های استان لرستان است. این دره در اواسط جاده‌ی پل دختر به سمت اندیمشک و در کنار روستایی به همین نام قرار گرفته است. این دره در طول سال‌ها و بر اثر فرسایش بوجود آمده است و گرند کانیون که در آریزونای آمریکا واقع شده، شباهت بسیار عجیبی به آن دارد. گرند کانیون نیز دره‌ای شگفت‌انگیز است که رود کلرادو از میان آن می‌گذرد و دلیل بوجود آمدن آن، درست مثل دره خزینه، بر اثر سال‌ها فرسایش است.

2- سواحل بندر تنگ - چابهار و سواحل نامیبیا – جنوب غربی آفریقا

بندر تنگ کنارک چابهار، روستایی در قسمت غربی شهر کنارک است که سواحل شنی بی‌نظیری دارد. در این محل می‌توان تلاقی عجیب و سحرانگیز کویر و دریا با یکدیگر را دید و غرق در حیرت شد. مشابه همین پدیده‌ی عجیب طبیعی در سواحل نامیبیا در جنوب غربی آفریقا وجود دارد که در آنجا نیز کویر و دریا باهم تلاقی پیدا می‌کنند.

3- تنگه شیرز – لرستان و دره پادشاهان - تریتوری استرالیا

تنگه شیرز در لرستان بکر و زیبا قرار دارد. تقریبا هرکسی که اهل طبیعت‌گردی و سفر باشد می‌داند که طبیعت لرستان تا چه اندازه خاص و بکر است. تنگه شیرز نیز به خوبی این ادعا را ثابت می‌کند. این تنگه، دره‌ای به طول 5 کیلومتر است که از روستای گُدار گَه تا کنار رودخانه‌ی سیمره ادامه دارد. این تنگه شباهت عجیبی به همتای خود، دره پادشاهان در تریتوری استرالیا دارد یا بهتر است بگوییم، این دره به تنگه شیرز زیبای ما شبیه است!

4- کوه‌های رنگین کمانی یا آلاداغ‌لار – ماهنشان زنجان و کوه‌های رنگین کمانی ژانگی دانکسیا – چین

آلاداغ‌لار یا کوه‌های رنگین کمانی ماهنشان، یکی از زیباترین جلوه‌های اعجاز طبیعت در کشور عزیزمان هستند. این کوه‌های رنگی و تپه‌های رسی به دلیل وجود حوضچه‌های سرشار از رسوبات آهن در زمان فرآیند کوه زدایی و بالا آمدگی کوه‌ها و تغییر املاح و تثبیت نوع آن‌ها در رنگ رسوبات بوجود آمده‌اند. برادر این کوه‌های رنگین کمانی در چین قرار گرفته است که گویی مثل سیبی هستند که از وسط به دو نیم کرده باشند!

5- کوه‌های مینیاتوری لوت – کرمان و کوه‌های دره گوبلین – ایالت یوتا در آمریکا

کوه‌های مینیاتوری یا مریخی، از جاذبه‌های منحصر به فرد کویر لوت ایران هستند که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. رصد آسمان شب از فراز این کوه‌ها، از جمله خاطرات ماندگار برای گردشگران است و در هیچ نقطه‌ی دیگری از ایران به غیر از چابهار، مثل و مانندشان وجود ندارد. البته این کوه‌های عجیب که ناشی از فرسایش سریع در برابر باد و باران هستند، تنها در یک نقطه‌ی دیگر نیز از این کره‌ی خاکی وجود دارند و آن هم در ایالت یوتای آمریکاست!

6- سواحل شب‌تابی بندر تنگ و دریا بزرگ – چابهار و سواحل شب‌تابی وادهو – مالدیو

یکی دیگر از پدیده‌های زیستی عجیبی که در چابهار زیبا می‌توان شاهدش بود، ساحل شب‌تابی است. این ساحل که مشابهش در مالدیو وجود دارد، در شب‌ها مثل الماس می‌درخشد. الماس‌هایی آبی که در واقع باکتری‌ها، پلانکتون‌ها و حلزون‌هایی هستند که در این آب زندگی می‌کنند. خارق‌العاده است، اینطور نیست؟

7- دریاچه صورتی لیپار – چابهار و دریاچه صورتی گیبسون – استرالیا

دریاچه صورتی لیپار در سرزمین عجایب ایران یا همان چابهار واقع شده است. این دریاچه به دلیل وجود پلانکتون‌ها و وفور مواد آلی و معدنی به رنگ صورتی درآمده است. مشابه آنچه در چابهار وجود دارد در استرالیا نیز قابل مشاهده است. طبیعتی سحرانگیز که تا از نزدیک آن را نبینید، باورش نخواهید کرد.

8- دودکش جن – زنجان و برایس کانیون – ایالت یوتای آمریکا

هودو‌ها یا دودکش جن و پری در زنجان، به پدیده‌ی طبیعی گفته می‌شود که بر اثر رسوبات آبرفتی بوجود آمده‌اند، گفته می‌شود. این هودو‌ها در واقع کوه‌سر‌ها یا مناره‌های سنگی نازک و بلندی هستند که از زیر یک حوضچه‌ی خشک و بایر سر برآورده‌اند. چنین پدیده‌ی طبیعی درست به همین شکل در ایالت یوتا در آمریکا وجود دارد و به همین دلیل بازدید از دودکش جن زنجان درست مثل بازدید از برایس کانیون خواهد بود، بدون گرفتن ویزا!

9- سواحل صخره‌ای بریس – چابهار و سواحل صخره‌ای بوندا کلیف – استرالیا

سواحل صخره‌ای مرتفع بریس چابهار که بخشی از سواحل مکران محسوب می‌شوند، به قدری زیبا و عظیم هستند که تماشایشان دل از هر بیننده‌ای می‌رباید. در استرالیا نیز، مشابه چنین ساحلی وجود دارد که البته نمی‌توان آن را به زیبایی ساحل بریس دانست.

10- کوه‌های مریخی – چابهار و کوه‌های مریخی صحرای آتاکاما – شیلی
کوه‌های مریخی چابهار در حدود 40 الی 50 کیلومتری نرسیده به بندر گواتر قرار گرفته‌اند. این کوه‌ها، از منحصربفردترین کوه‌های ایران و جهان به شمار می‌روند که مشابهشان به سختی در دنیا پیدا می‌شود. یکی از بهترین نمونه‌هایی که می‌توان آن را بسیار شبیه به این کوه‌ها دانست، کوه‌های مریخی صحرای آتاکاما واقع در شیلی هستند. این کوه‌ها، روایت‌گر پدیده‌ای خاص هستند که گویی از سیاره‌ی دیگری بر روی کره‌ی زمین قرار گرفته‌اند!



(عکس) کد مورس همستر 2 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 سه شنبه 2 مرداد
(ویدئو) پشت صحنه دیدنی "فوق لیسانسه ها" با هنرنمایی هوتن شکیبا / بدون اختلاف بهترین پشت صحنه کمدی هست😂
(ویدئو) قطع شدن میکروفون مهران غفوریان موقع حرف مثبت18!/ حامد آهنگی داشت پاره میشد از خنده😂
(ویدیو+ تصاویر) چیدمان مینیمال و اروپایی خانه شاهرخ استخری و همسرش، سپیده بزمی‌پور، در تهران بعد از تغییر مبلمان/ چه آینه کنسول مدرن و شیکی👌
(عکس) دکوراسیون شیک و ایرانی پسند خانه‌ی مجلل الهه منصوریان، بانوی ووشوکار ایرانی/ میبینین پرده بنفش و صورتی چقدر با فرش کرم خونه خوشگل دیده میشه؟
(تصاویر) استایل شیک و مجلسی سعید راد در کنار نسرین مقانلو در مراسم عروسی ساره بیات
(ویدئو) نحوه شکار موجودات مختلف توسط عقرب جرار/حیات وحش چه موجودات وحشتناکی داره
پربازدیدترین تصاویر از گریم حیرت انگیز صابر ابر در نقش پیرمرد 70ساله/ یادگار جنوب/ عمرا اگه بتونی بشناسیش؟!/ عشق دزدی صابر ابر
عکس دیده نشده از سعید راد، میرزارضای سریال "گیلدخت"، در کنارفرزندان چشم‌رنگی‌ و نوه‌ی فوتبالیستش/ همه چیز درباره شغل و محل سکونت همسر، فرزندان سعید راد
(تصاویر) استوری تسلیت و همدردی بازیگران در واکنش به خبر درگذشت سعید راد/ از ساعد سهیلی و بهنوش طباطبایی گرفته تا پوریا پورسرخ و ویدیو غم‌انگیز و کاملا متفاوت پژمان بازغی
(ویدئو) مراحل خوفناک جراحی تغییر چهره که برای اولین بار در 2010 توسط تیمی از جراحان اسپانیایی روی مرد قربانی یک سانحه تیراندازی انجام شد
(عکس)تصویری از نوه ی بانمک رهبر معظم انقلاب در آغوش پر مهر پدربزرگشان/لباس سیدی بر قامت رهبر معظم انقلاب و نوه شان در روز عید غدیر خم
(تصاویر) 18 مکان خیره‌کننده‌ی جهان که حتما و حتما باید تا قبل از 40 سالگی ببینید/ عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی جهان که دیدنشان مثل یک رویاست
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل اکسپت مقاله
مراحل چاپ کتاب